Jump to content
IGNORERAD

Same same


Guest Atom

Recommended Posts

Jag laste en tidningsartikel i morse som handlade om svarigheterna som blandparen i landet jag nu befinner mig i rakar ut for. Nastan uteslutande var det man som gift sig med kvinnor fran fattiga asiatiska lander. Problemen som dessa par raknade upp var alderskillnaden, oftast var mannen 10-20 ar aldre an kvinnan, fordomar fran andra manniskor som tyckte att kvinnan var en "postorderbrud" och att mannen var en loser som inte kunde hitta en lokal kvinna. Kvinnorna namnde ocksa problem som att mannen ofta bodde pa landsbyggden, inte tjanade sa mycket pengar som hon trott, resulterande i att hon inte kunde skicka hem sa mycket pengar som familjen forvantade sig, spraksvarigheter mm. Mannen uttryckte problem som att kvinnan skickade hem pengar istallet for att satsa pa den gemensamma familjen, ovilja att anpassa sig till nya landet mm.

Det later som att jag ar i Sverige, Tyskland eller kanske England och laser om thailandska kvinnor. Men nej, jag ar i Sydkorea och kvinnorna ar mestaldels fran China, Vietnam, Filipinerna och Mongoliet (?!).

Vad ville jag ha sagt med detta inlagg? Inget speciellt annat an att problemen i Tidaholm ofta ser likadana ut i Pohang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Jag har fått intrycket av att man i Sydkorea är väldigt rädda för att besudla den inhemska genpoolen. Kanske ett naturligt arv av att vara inklämt mellan två krigsglada nationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Hej Atom,

Jag har fått intrycket av att man i Sydkorea är väldigt rädda för att besudla den inhemska genpoolen. Kanske ett naturligt arv av att vara inklämt mellan två krigsglada nationer.

Sydkorea ar val raknat som varldens mest homogena land eller? Sprakmassigt ar det iaf sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints,

Det spelar sakert ocksa in precis som deras identitetskris om huruvida Sydkorea och aven Korea egentligen har nagon historia som eget land.

Sydkorea har ocksa valdigt manga utlandska engelskalarare och jag har traffat bade belgare, ungrare och danskar som lyckats maskera sig som native English speakers. Har ser jag en riktig mojlighet for BTT; dels kan han tjana nastan lika mycket som i Sverige, han kan forsoka ragga upp en koreansk barflicka och gora jamforelser med de thailandska och dessutom kolla upp om det ar varre for en mongolsk flicka att hamna i Pohang an det ar for en thailandska att hamna i Tidaholm. Om BTT kommer sa lovar jag att ta med honom till Pohangs basta Korean BBQ och ata obegransat med kimchi och dricka obegransat med Hite. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Sydkorea ar val raknat som varldens mest homogena land eller? Sprakmassigt ar det iaf sa.

Jag har ocksa hort nagot sadant men nar jag kom hem fran kvallens BBQ och satte mig i baren for en avslutande ol sa hamnade jag i samsprak med ett osterrikiskt par, tva japaner, en fransman, en indier och en tjomme fran Hudiksvall sa det finns internationella inslag ocksa  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...