Jump to content
IGNORERAD

Thailand - paradiset ?


Rospigg

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Esspe:

Övernattning och snorkling?

 

Inget av det. Vatten är för grumligt och allt ligger bortom civilisationen. Riktig paradis för min del. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • ArneMorales

    6

  • Rospigg

    5

  • evert 1

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Då borde du komma ihåg Scandinavian Pub & Disco, den var väl inte många meter bort.

Det minns jag inte måste varit innan -88 eller efter -93.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Baa:

Bara undrar, är du släkt med BTT

Mig veterligt har jag aldrig sett eller hört något om att det skulle finnas en "oäkting" i vår familj.

Jag vet inte vad BTT heter eller bor så jag kan garantera att vi inte är släkt - gud ske lov.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-17 at 09:12, skrev evert 1:

Enligt frugan är Thailand inget att ha

Har du ingen egen åsikt?  😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har väldigt skilda åsikter, som jag tidigare sagt finns det vissa saker jag uppskattar medan frugan mer eller mindre håller Sverige före i allt.

Hennes påverkan/åsikter gör att vi numera tillbringar allt kortare sejourer i Thailand.

Senaste resan hade vi dessutom storm på Samui vilket gjorde att hon fick än mer vatten på sin kvarn.

Dessutom retar hon sig på väldigt mycket, bl.a den rena barnmisshandeln (uppfostran) som försiggår. Alla s.k betalningar (mutor) för att saker och ting ska löpa smidigt. för övrigt fungerar ingenting, i alla fall inte som i Sverige.

Lämnas inte ens RH garanti på utförda jobb. RH = runt hörnet

Själv behöver jag inte bry mig - är ju bara på semester

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med om att det finns mycket som är sämre på Filipinerna men också en del som är bättre. Vapen är mer vanligt förekommande men titta i hölstret hos vakterna så ser ni att dom flesta är tomma.

Mycket ändrar sig snabbt på Filipinerna och jag känner mig då inte otrygg när jag reser runt där.

Religösa och andra "krigsfästen" finns väl i Thailand också....

 

Tycker att beskrivningen om Filipinerna  här i tråden är lite missvisande.

Visst, inte lika "enkelt" som Thailand med Bamseklubb men har man rest utanför Sverige mer än en gång så klara man sig nog bra.

Testa en liten tur, tar bara 3,5 timmar från Thailand.... :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Jolo:

Jag kan hålla med om att det finns mycket som är sämre på Filipinerna men också en del som är bättre. Vapen är mer vanligt förekommande men titta i hölstret hos vakterna så ser ni att dom flesta är tomma.

Mycket ändrar sig snabbt på Filipinerna och jag känner mig då inte otrygg när jag reser runt där.

Religösa och andra "krigsfästen" finns väl i Thailand också....

 

Tycker att beskrivningen om Filipinerna  här i tråden är lite missvisande.

Visst, inte lika "enkelt" som Thailand med Bamseklubb men har man rest utanför Sverige mer än en gång så klara man sig nog bra.

Testa en liten tur, tar bara 3,5 timmar från Thailand.... :-)

Det som jag skrev är säkert missvisande men det är ju 26 år sedan jag var där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2019-02-17 at 02:19, skrev Baa:

Tror utan  tvekan att många vill uppvisa sitt Thailändska leverne som ett paradis eftersom det relativt sett är bra mycket billiare att få till ett hyfsat lyxliv i Thailand, något som de inte kan i Sverige.

 

Å andra sidan är det kanske ett paradis när man som (fattig)pensionär slipper snöslask, köer som är jobbiga, vända på varje krona, har ett vettigt boende,  m.m. till en rimligare kostnadsbild än i Sverige.

Jag har inget stort fint hus, inga nya fina bilar, flyger inte runt i världen längre men har det garanterat bättre än jag hade haft det i Sverige.

 

 

 

Inte ofta man ser ett vettigt inlägg från dig. Mest gnäll men äntligen tycks polletten ha fallit ner.

 

Skulle tippa på att merparten av långliggarna plus dom permanenta svenskarna i Thailand befinner sig där av just dom anledningarna som du räknar upp.

 

Det enda som nu fattas är en sjukförsäkring till ett någotsånär humant pris.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 timmar sedan, skrev Baa:

Bara undrar, är du släkt med BTT

 

Om du med det menar att jag skulle sakna förmåga att skapa mig engagemang i olika aktiviteter och odla intressen så är du som vanligt ute och cyklar.

 

Att som du tillbringa dagarna med att meditativt stirra in i röven på buffeln i hembyn är mig helt främmande.

 

Kan bara nämna några av mina intressen:

 

Sport, företrädesvis fotboll och ishockey och friidrott.  

 

Litteratur, historia, språk, trädgårsskötsel, matlagning, ekonomi etc etc ja listan kan göras lång.

 

Och du!   Jag dricker inget numera så snälla kalla mig inte suputt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-17 at 16:43, skrev IH-fan:

Nån här skrev att pensionärer lever på bidrag FEL Dom lever på sin pension  som dom har jobbat  för hela livet Var man vill ta ut den är ju valfritt 

Jag lever här på min låga inarbetade pension.

Hade jag levat i Sverige så hade jag fått bostadsbidrag och kostat gnällkukarna några kronor till.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jolo:

Jag kan hålla med om att det finns mycket som är sämre på Filipinerna men också en del som är bättre. Vapen är mer vanligt förekommande men titta i hölstret hos vakterna så ser ni att dom flesta är tomma.

Mycket ändrar sig snabbt på Filipinerna och jag känner mig då inte otrygg när jag reser runt där.

Religösa och andra "krigsfästen" finns väl i Thailand också....

 

Tycker att beskrivningen om Filipinerna  här i tråden är lite missvisande.

Visst, inte lika "enkelt" som Thailand med Bamseklubb men har man rest utanför Sverige mer än en gång så klara man sig nog bra.

Testa en liten tur, tar bara 3,5 timmar från Thailand.... :-)

Och det var 1987, tror jag, som det sköts inne på Swagman, då jag var där. Mycket har säkert ändrats på Philippinerna sen dess,

precis som Stefan5300 skriver

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, broder tuk tuk said:

 

Inte ofta man ser ett vettigt inlägg från dig. Mest gnäll men äntligen tycks polletten ha fallit ner.

 

Skulle tippa på att merparten av långliggarna plus dom permanenta svenskarna i Thailand befinner sig där av just dom anledningarna som du räknar upp.

 

Det enda som nu fattas är en sjukförsäkring till ett någotsånär humant pris.

 

BTT

 

4 hours ago, broder tuk tuk said:

 

Om du med det menar att jag skulle sakna förmåga att skapa mig engagemang i olika aktiviteter och odla intressen så är du som vanligt ute och cyklar.

 

Att som du tillbringa dagarna med att meditativt stirra in i röven på buffeln i hembyn är mig helt främmande.

 

Kan bara nämna några av mina intressen:

 

Sport, företrädesvis fotboll och ishockey och friidrott.  

 

Litteratur, historia, språk, trädgårsskötsel, matlagning, ekonomi etc etc ja listan kan göras lång.

 

Och du!   Jag dricker inget numera så snälla kalla mig inte suputt.

 

BTT

4 hours ago, broder tuk tuk said:

 

 

4 hours ago, broder tuk tuk said:

 

 

Är alla "BTT" i farten idag, en rad kan jag tänka mig broder skrivit själv där det räknas upp div fritidsintressen att förströ sig med och där ishockey var en av punkterna. Lätt hänt att tro det när man aldrig varit här.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det minns jag inte måste varit innan -88 eller efter -93.

Detta var slutet på 70-talet och början av 80-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minutes ago, Surin P3 said:

Vet inte om det är nåt paradis, men trivs ganska bra. 

 

IMG_20190220_182132.jpg

Håller med, trivs jävligt bra här! Som tur är så har även jag en pool. Fördelen med min pool är ju att jag kan ta med den om jag flyttar. Snubben till höger är min yngste grabb Charlie!

pool.jpg.715b22f9bacff00d38f92cc87cde79aa.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Håller med, trivs jävligt bra här! Som tur är så har även jag en pool. Fördelen med min pool är ju att jag kan ta med den om jag flyttar. Snubben till höger är min yngste grabb Charlie!

pool.jpg.715b22f9bacff00d38f92cc87cde79aa.jpg

Finns inget bättre än portabel pool 555

PA041595.thumb.JPG.cdcf2bccb1380cc042bb8258175be274.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-17 at 16:02, skrev ArneMorales:

 

 

Jag är pensionär och boende i Thailand.

Har ett hus och familj  på landet, och en liten lägenhet i Pattaya, dit jag kör på 4 timmar.

 

Exempel på vad som är bra bra för mig  i Thailand är

 

``Sol vind och vatten``   att kunna vistas utomhus så mycket man vill, året om.

 

Att ha tillgång till all tänkbar färsk frukt, grönsaker, kryddor till bra pris , året om.

 

Lätt att få snabb tillgång till läkemedel, tandvård,  och sjukvård.

 

Bra service överallt,  och till rimliga priser för oss turister , om man själv visar respekt och vänlighet.

 

Låga priser, dvs nästan alltid under 50 procent mot Sverige.

 

Bra trafikleder, billig bensin, bilservice, och  bussresor.

 

Svensk feminism är sällsynt.

 

 

 

 

Efter att ha läst Surin P3s inlägg ovan måste jag tillägga att det är viktigt att ha aktiviteter/hobbies som man kan hålla på med här i Thailand, som tex bygga swimingpool ,Mc, cykla, bilar  spela golf, hundar etc.

Min största hobby är att odla frukt, grönsaker, blommor i min trädgård, vilket jag kan göra i Thailand året om.

2015-06-11+07-17.jpg

Rosor flera.JPG

Bananstock_resize.JPG

Cocconut.jpg

Jackfruit.jpg

IMG_1160.JPG

Mango near 1735130.jpg

Passionsfrukt.jpg

Rose Apple IMG_1852.jpg

Tomatoes much IMG_0948.jpg

Comon Rose.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Efter att ha läst Surin P3s inlägg ovan måste jag tillägga att det är viktigt att ha aktiviteter/hobbies som man kan hålla på med här i Thailand, som tex bygga swimingpool ,Mc, cykla, bilar  spela golf, hundar etc.

Min största hobby är att odla frukt, grönsaker, blommor i min trädgård, vilket jag kan göra i Thailand året om.

2015-06-11+07-17.jpg

Rosor flera.JPG

Bananstock_resize.JPG

Cocconut.jpg

Jackfruit.jpg

IMG_1160.JPG

Mango near 1735130.jpg

Passionsfrukt.jpg

Rose Apple IMG_1852.jpg

Tomatoes much IMG_0948.jpg

Härligt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-19 at 04:39, skrev broder tuk tuk:

Jag dricker inget numera så snälla kalla mig inte suputt.

 

En suput som inte kan stava till suput är garanterat en suput.  QED

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-17 at 10:43, skrev IH-fan:

Nån här skrev att pensionärer lever på bidrag FEL Dom lever på sin pension  som dom har jobbat  för hela livet Var man vill ta ut den är ju valfritt 

Alla pensionärer har nog tyvärr inte jobbat ihop till den pension dom får.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Mankan:

Alla pensionärer har nog tyvärr inte jobbat ihop till den pension dom får.

Kanske inte alla men dom flesta  O för många blir det ju en otrevlig överaskning  när dom få se vad har att leva på Medans exempelvis en politiker har haft som jobb att prata o ljuga får väl ca 50000 kr i månaden  Rättvist eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev IH-fan:

Kanske inte alla men dom flesta  O för många blir det ju en otrevlig överaskning  när dom få se vad har att leva på Medans exempelvis en politiker har haft som jobb att prata o ljuga får väl ca 50000 kr i månaden  Rättvist eller ?

Varför blir du inte politiker då? Du måste vara korkad som "jobbar"

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutade jobba för ett par år sen efter 50 år o inte blev det så fett Politik så lågt vill jag inte sjunka  O jo visst är jag korkad Alla kan ju inte vara så smarta som du 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
ArneMorales

Fin dag i Pattaya idag 32 grader.

 

Inte helt fel att condon har pool på taket. Friska vindar från havet.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Fin dag i Pattaya idag 32 grader.

 

Inte helt fel att condon har pool på taket.

 

Härliga friska havsvindar

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...