Jump to content
nissehult_13

SOS Köpenhamn

Recommended Posts

nissehult_13

Vad du en gör så åk inte utan försäkring man vet aldrig vad som händer.

Vad man kan säga om SOS Köpenhamn är att de är otroligt duktiga de tar hand om dig och sjukhuset, det kamerala löser man när man kommit hem. Tack SOS ni tog hand om mig när jag inte kunde göra det själv.

Nu väntar jag på lite negativa kommentarer om SOS, det måste nog vara några som upplevt det men fan tro det.

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
50 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Denna tråd skall vi ha för att hylla dessa människor som jobbar där och tar hand om oss när vi hamnat i en prekär situation.

Både positivt och negativt.

Jag kan dra mitt strå till stacken jag har aldrig upplevt ett sådan närvaro även om de var långt bort, från det jag kom in till sjukhuset och de fick mitt försäkringskort o kontaktade SOS Köpenhamn. Så var de med på allt som hände, de ringde mig hela tiden och undrade hur jag ville ha det, de skickade mig till ett annat sjukhus för uppföljning o kontroll. De undrade om jag ville åka hem men jag sa jag lika gärna ligga här på soffan i Thailand, men när jag skulle åka till flygplatsen och hem 1 månad senare så skickade de en taxi som tog mig till flygplatsen, uppgraderad till liggplats tyvärr så kunde jag ju inte utnyttja alla faciliteterna dvs drickat, det blev 7 månader utan en öl men det tar jag igen nu. När man kom fram till Köpenhamn så står det en taxi och väntar, hemtransport ordnad.  Så säg inte att försäkring är dyrt😁😀😀😂

Jag kan oxå bidraga med en historia om hur bra SOS Köpenhamn är. För några år sedan skulle jag bo hos Maitans och jag tog först in på ett hotel mellan soi 7 och soi 8 i Pattaya och där stannade jag någon vecka och allt funkade hur bra som helst men samma dag som jag skulle åka ut och checka in hos maitans så vaknade jag med en jävla yrsel. Tänkte först att det hade något att göra med zolpidemen jag hade vräkt i mig kvällen innan men yrseln bara fortsatte och förvärrades så till sist tvingades jag ta mig till Memorial hospital där jag undersöktes och det visade sig att jag hade vatten i lungorna så det blev inläggning.

Jag ringde SOS i Köpenhamn och efter några dagar så ringde dom och berättade att dom tänkte skicka en sjukvårdare från Köpenhamn för att ledsaga mig hem. Dom betalade biljett i businessklassen på KLM via Amsterdam och jag fick transport från Köpenham direkt till lasarettet i Sverige.

Nu bör det påpekas att innan sjukhuset hade fått ok på försäkringen så ville dom ha 100.000 baht i deposition och jag fick mycket dålig mat men sen när försäkringen var ok så fick jag privat svit med tre mål från meny per dygn plus en kvinnlig snygg läkare som kom och besökte mig tre gånger per dygn.

Jag vill inte tänka på hur det blivit om jag saknat försäkring.

BTT

• Ge karma 3
  • Minus 3
  • Ojojoj 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
nissehult_13
2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag kan oxå bidraga med en historia om hur bra SOS Köpenhamn är. För några år sedan skulle jag bo hos Maitans och jag tog först in på ett hotel mellan soi 7 och soi 8 i Pattaya och där stannade jag någon vecka och allt funkade hur bra som helst men samma dag som jag skulle åka ut och checka in hos maitans så vaknade jag med en jävla yrsel. Tänkte först att det hade något att göra med zolpidemen jag hade vräkt i mig kvällen innan men yrseln bara fortsatte och förvärrades så till sist tvingades jag ta mig till Memorial hospital där jag undersöktes och det visade sig att jag hade vatten i lungorna så det blev inläggning.

Jag ringde SOS i Köpenhamn och efter några dagar så ringde dom och berättade att dom tänkte skicka en sjukvårdare från Köpenhamn för att ledsaga mig hem. Dom betalade biljett i businessklassen på KLM via Amsterdam och jag fick transport från Köpenham direkt till lasarettet i Sverige.

Nu bör det påpekas att innan sjukhuset hade fått ok på försäkringen så ville dom ha 100.000 baht i deposition och jag fick mycket dålig mat men sen när försäkringen var ok så fick jag privat svit med tre mål från meny per dygn plus en kvinnlig snygg läkare som kom och besökte mig tre gånger per dygn.

BTT

Ett mycket bra exempel på att man behöver försäkring när du är har. Jag hör hela tiden folk som inte vill ha passet med sig, jag har alltid passet på mig i höger byxficka och försäkringskortet. Vad är problemet ha passet i safetybox hjälper dig inte när det blir problem. Om du mot förmodan blir av med passet så kostar det dig en till 2 dagar i Bangkok. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Ett mycket bra exempel på att man behöver försäkring när du är har. Jag hör hela tiden folk som inte vill ha passet med sig, jag har alltid passet på mig i höger byxficka och försäkringskortet. Vad är problemet ha passet i safetybox hjälper dig inte när det blir problem. Om du mot förmodan blir av med passet så kostar det dig en till 2 dagar i Bangkok. 

Jag har tillbringat många år med vandringar längs mörka soier nattetid runt om på olika platser i Thailand och alltid burit både pengar, pass och kreditkort under tröjan.

Har aldrig upplevt ens ett hot mot mig. Nu vandrar jag ju i och för sig inte omkring i slips och kavaj utan med vanlig T shirt, Jeans och gympaskor så jag smälter bra in i landet.

BTT

• Ge karma 2
  • Minus 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
nissehult_13
7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag har tillbringat många år med vandringar längs mörka soier nattetid runt om på olika platser i Thailand och alltid burit både pengar, pass och kreditkort under tröjan.

Har aldrig upplevt ens ett hot mot mig. Nu vandrar jag ju i och för sig inte omkring i slips och kavaj utan med vanlig T shirt, Jeans och gympaskor så jag smälter bra in i landet.

BTT

Har fått på skallen här i Thailand men det har nog varit mitt fel så det kan jag ta. Men rädd här nere har jag nog aldrig  varit. Normalt här nere beter du dig så får du inga problem. Jag har vandrat full som en pelikan men alltid kommit hem, men jag undrar fortfarande vem som har mitt körkort. Vaknade på morgonen plånboken var tom o inget körkort. Så ut och gå igenom alla soi:er som jag trodde jag besökte den kvällen, tänkte det skulle vara någon som ropade in mig för en obetald räkning, men det var ingen som ville ha betalt.

Men jag hade säkert kul, men jag har ingen aning.😁

• Ge karma 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
nissehult_13
24 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Har fått på skallen här i Thailand men det har nog varit mitt fel så det kan jag ta. Men rädd här nere har jag nog aldrig  varit. Normalt här nere beter du dig så får du inga problem. Jag har vandrat full som en pelikan men alltid kommit hem, men jag undrar fortfarande vem som har mitt körkort. Vaknade på morgonen plånboken var tom o inget körkort. Så ut och gå igenom alla soi:er som jag trodde jag besökte den kvällen, tänkte det skulle vara någon som ropade in mig för en obetald räkning, men det var ingen som ville ha betalt.

Men jag hade säkert kul, men jag har ingen aning.😁

Se till att alltid ha försäkringskortet o passet med dig, vad gör de för någon nytta i safetybox. När du ligger där så kan du vara nöjd med passet blev inte förstört, men du kanske dog.😂

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2
5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Var det inte vatten i huvet? Sorry, "kunde inte håplla mig denna ghång"!:lipa:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
65Selander

Nyttjat SOS i Spanien och i Österrike, den som åker utomlands utan försäkring skall inte ha hjälp!

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis
3 timmar sedan, skrev ellim63:

Nu är det dags att byta forum...Tack för allt! :bag::54:

ja sinsoden var allt lite snål :slow:

/Enis

• Gilla 1
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
nissehult_13
7 timmar sedan, skrev ellim63:

Nu är det dags att byta forum...Tack för allt! :bag::54:

Gör inte det, du tillför mycket här. 

• Ge karma 3
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy