Jump to content
IGNORERAD

UT besked?


Chiefen

Recommended Posts

Har en fråga vad gäller UT beskedet.

När MIG har godkänt UT och skickar hem en bekräftelse. Behöver denna kvitteras av mig?

Orkar snart inte vänta på MIGs beslut så jag funderar på att dra ner en månad till tjejen för vi har inte setts på 3 månader.

Jag är lite orolig att man ska behöva kvittera UT´t och det kan ju bli lite svårt när jag är i Thailand. Hade varit bra OM tjejen fick UT under min vistelse och jag bara kunde boka in henne på samma flyg hem som mig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej någon kvittering behövs ej. Det kommer hem ett brev från MIG som säger om det är godkänt eller ej. För din del blir väl största problemet att veta att du fått ett besked och vad som står i brevet såvida du inte har någon som kollar posten åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har en fråga vad gäller UT beskedet.

När MIG har godkänt UT och skickar hem en bekräftelse. Behöver denna kvitteras av mig?

Orkar snart inte vänta på MIGs beslut så jag funderar på att dra ner en månad till tjejen för vi har inte setts på 3 månader.

Jag är lite orolig att man ska behöva kvittera UT´t och det kan ju bli lite svårt när jag är i Thailand. Hade varit bra OM tjejen fick UT under min vistelse och jag bara kunde boka in henne på samma flyg hem som mig själv.

Som tidigare sagts kommer du att få ett brev hemskickat. Det behöver inte kvitteras ut. Så nån kanske kan kolla posten åt dig? Men sen så kommer din tjej att få brev också, till den adress hon uppgav hon hade vid ansökan.

Du kanske kan kolla e-post när du är i Thailand? I så fall ring MIG och tala om att du kommer att åka till Thailand. Be dom skicka ett e-mail till dig när dom har hanterat ärendet, det ställer dom upp på.

Lycka till!!

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej någon kvittering behövs ej. Det kommer hem ett brev från MIG som säger om det är godkänt eller ej. För din del blir väl största problemet att veta att du fått ett besked och vad som står i brevet såvida du inte har någon som kollar posten åt dig.

Tack för svaret!

Jag har folk som kollar posten, vattnar blommorna och dricker upp min sprit så det är inga problem.  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du kanske kan kolla e-post när du är i Thailand? I så fall ring MIG och tala om att du kommer att åka till Thailand. Be dom skicka ett e-mail till dig när dom har hanterat ärendet, det ställer dom upp på.

Lycka till!!

// Jobbe

Det var en bra idé, tack för tipset. Ska ringa MIG och ordna det på så vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, brevet från Migrationsverket meddelar ett beslut. Och man är ej intresserade av vad du tycker om det, även om det förstås finns viss möjlighet att överklaga vid negativt beslut.

Det är ju bra om någon kollar ens post. Jag glömmer aldrig när syster Chang öppnade post och ringde mig i Thailand och meddelade att fru Chang fått UT. Extas!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som sagt, brevet från Migrationsverket meddelar ett beslut. Och man är ej intresserade av vad du tycker om det, även om det förstås finns viss möjlighet att överklaga vid negativt beslut.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

Det är inte vanligt att det bara dimper ner ett brev med avslag på ansökan. Då ska nog blanketterna vara fullständigt idi*tiskt ifyllda, och då stoppas det nog redan hos ambassaden I Bkk.

Är det några oklarheter så får man en chans att förklara sig innan ett ev. avslag sker.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...