Jump to content
IGNORERAD

Ska ni följa Melodifestivalen i år


Kenneth4618

Ska ni föja året Meodifestival ?   

92 röster

  1. 1. Ska ni följa årets "höjdpunkt" i musikvärlden ;)

    • Jomenvisst
      10
    • Skulle aldrig falla mig in
      82


Recommended Posts

Kenneth4618

Näääää kollar Sverige - Schweiz. 2 - 1 just nu

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 360
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    48

  • Kenneth4618

    24

  • rolba

    23

  • M33

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Såg nyss 23 sekunder av Greklands bidrag, sen stängde jag av TVn...

 

 

Hur går det? Hoppas ingen vinner, alternativt Aus, för att ställa till det för nästa års final :)

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-10 at 11:55, skrev spooncreek:

Det var tråkigt om låten inte höll måttet, den verkar ju ha vunnit både juryns och folkets röst dock. Ska se finalen senare, men ikväll är det fokus på Vinterstudion.

 

Annars verkar "negern" som du kallar honom vara en rätt sympatisk och framgångsrik person. Låten som Björn Skifs och Agnes framförde vid kronprinsessans bröllop minns jag, tilltalar till och med en icke-rojalist som mig. En stor ära för en svensk oavsett att få skrivna  låtar framförda på detta bröllop.

 

"Lundvik skrev tillsammans med Jörgen Elofsson låten "When You Tell the World You're Mine", som framfördes av Björn Skifs och Agnes Carlsson vid vigseln av kronprinsessparet i Storkyrkan 19 juni 2010.[3]

Han har varit låtskrivare åt artister som Isac Elliot, Anton Ewald och Sanna Nielsen samt skrivit filmmusik till Snabba Cash.[4] Han medverkade i Allsång på Skansen i augusti 2016, bland annat i duett med Lill Lindfors.[5] Han har även skrivit låtar till TV-serien Empire."

 

Född i London, adopterad av svenska föräldrar och uppvuxen i Växjö tydligen. 

 

Men i din värld reducerad till "negern", och därmed  uppenbarligen inte en värdig representant för Sverige? Intressant människosyn.

Nja, n ordet är tydligen känsligt, jag lägger antagligen mindre vikt i det än du gör, tyckte att han var hyfsat duktig och har en bra röst och hamnade ungefär på den plats han förtjänade, tjejen vart dock lite undrande om det vart Sveriges bidrag då han och övriga i gruppen inte såg särskilt svenska ut, min förklaring till henne vill du antagligen inte höra så det slipper du...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
14 minuter sedan, skrev Bananen:

Nja, n ordet är tydligen känsligt, jag lägger antagligen mindre vikt i det än du gör, tyckte att han var hyfsat duktig och har en bra röst och hamnade ungefär på den plats han förtjänade, tjejen vart dock lite undrande om det vart Sveriges bidrag då han och övriga i gruppen inte såg särskilt svenska ut, min förklaring till henne vill du antagligen inte höra så det slipper du...

 

Numera heter det afro- amerikaner och indianer heter amerindians.

 

Flyktingar heter nysvenskar eller nyanlända.

 

Tiderna förändras.

 

Same same but not same.

 

PS   Jag kan inte låta bli att förundras över hur få infödda svenskar det numera finns i dom lägre divisionerna i det svenska fotbollssystemet.

 

Dom nysvenska har nästan helt tagit över gärdsgårdserierna.

 

Ett exempel är grythyttans if s division tre lag där det av 20 spelare finns ett svensk namn.  

 

BTT 

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Numera heter det afro- amerikaner och indianer heter amerindians.

 

Flyktingar heter nysvenskar eller nyanlända.

 

Tiderna förändras.

 

Same same but not same.

 

BTT

Ja, språket ändras hela tiden, nyanlända= flyktingar/nya svenskar, illegala invandrare=papperslösa, ghetton= utanförskapsområden osv osv  :waaaht:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Bananen:

Ja, språket ändras hela tiden, nyanlända= flyktingar/nya svenskar, illegala invandrare=papperslösa, ghetton= utanförskapsområden osv osv  :waaaht:

 

Jo fast bara officiellt.

 

När Svensson eller Andersson diskuterar mellan fyra väggar heter det väl fortfarande blattegården, svartingarna etc......

 

Rasism förändras inte för att språket förändras av politikerna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev Bananen:

Vad menar du med den länken?

 

Bara ett ex på hur få svenska namn det numera finns inom svensk fotboll.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Vaknade lite innan omröstningen och såg den, ja Holland vann men hur fan lät då de andra bidragen:rotfl:????

Det bästa måste ju varit killen som skötte röstningen från Grekland som lirade lite gitarr och ryssen med pianot, de får 12 och 10 poäng från mig:im_happy:.

Förresten vad gjorde de två mörka kolosserna som satt vid "svenske John´s" bord, inte var väl de med under uppträdandet:o?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad det rinner för blod i mina ådror

 

Men jag gillade

 

Albanien

 

 

Nord Makedonien

 

 

Slovenien

 

 

Azerbajdzjan

 

 

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får någon berätta vem van, och om det var rätt låt som van.

Fick vinnaren fråga "Hur känns det?" och vad svarade hon, han eller det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev JJC:

Nu får någon berätta vem van, och om det var rätt låt som van.

Fick vinnaren fråga "Hur känns det?" och vad svarade hon, han eller det? 

Ingen aning.... för långdraget .... hoppade i säng när alla truddiluttat klart....

 

inte ens Pausunderhållning alla madonna kunde få mina korpgluggar att hålla sig vaken.

 

Radiosmeten som Sverige skickade trots hur duktig han än må vara var ju dömd att misslyckas i allafall

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Vaknade lite innan omröstningen och såg den, ja Holland vann men hur fan lät då de andra bidragen:rotfl:????

Det bästa måste ju varit killen som skötte röstningen från Grekland som lirade lite gitarr och ryssen med pianot, de får 12 och 10 poäng från mig:im_happy:.

Förresten vad gjorde de två mörka kolosserna som satt vid "svenske John´s" bord, inte var väl de med under uppträdandet:o?

Jodå, det var dom...

 

 

Här är kvinnorna bakom John Lundvik

loulou-lamotte-ashley-haynes.jpg.6e40a99844386d1745c7086a9d3012f4.jpg

 

https://www.corren.se/kultur-noje/har-ar-kvinnorna-bakom-john-lundvik-om6111165.aspx

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
9 hours ago, Bananen said:

Nja, n ordet är tydligen känsligt, jag lägger antagligen mindre vikt i det än du gör, tyckte att han var hyfsat duktig och har en bra röst och hamnade ungefär på den plats han förtjänade, tjejen vart dock lite undrande om det vart Sveriges bidrag då han och övriga i gruppen inte såg särskilt svenska ut, min förklaring till henne vill du antagligen inte höra så det slipper du...

"Tydligen känsligt"? Det är klart att ordet neger är känsligt, har du missat det undrar jag stillsamt vilket planet du befinner dig på...  Men alla ord beror på hur man använder dem och att som du uttrycka sig över John Lundviks seger i Melodifestivalen med orden: "Suck, en neger skall representera Sverige i melodifestivalen, han lär inte komma bland de 10 bästa vågar jag påstå.".., ja då använder du ordet nedvärderande, vilket är en av anledningarna till ordets "känslighet".


Sen hade det ändå varit intressant att höra vad din förklaring till tjejen om varför Sveriges representerades av fyra svarta personer. Förutom den adopterade John Lundvik, två stycken amerikanskor och två svenska medborgare. Inte så komplext(?), och står ju dessutom att läsa i artikeln du själv länkade till här i ett senare inlägg.

 

image.png.7dee3944ee7d9aa3f41a4ae435830c65.png


Apropå Eurovision, såg att en av körsångerskorna, Dinah Yonas Mannas, bland annat körat med en av våra riktigt stora svenska artister, Jerry Williams. Han har för övrigt i sin tur en gång körat bakom Tommy Nilsson i Eurovision, i vad som måste varitSveriges bästa kör någonsin där de övriga var  Jean-Paul Wall, Vicki Benckert, Ankie Bagger, och Tommy Ekman.  Men Jerry är bäst, kolla inlevelsen….
 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Vansinnigt spännande omröstning, jag gillade det nya sättet att presentera tittarnas röster. Det gjorde ju också att det blev extra spännande denna gång för oss svenskar. Tyckte dock Nederländernas låt som vann var lite tunn. Hade överhuvudtaget rätt svårt att hitta någon favorit detta år, men av de som låg länge i toppen gillade jag Nordmakedonien. De föll dock också som en sten efter tittarnas röster, precis som Sverige.

 

Nåväl gubbar, som tur är ligger ju alla sångerna ute på Eurovisons kanal på youtube, så det är bara att lyssna om och om igen till man hittat sin favorit  :dance:😁

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Djääääääävla skiiiiii altsåååå

 

Varför har inte Melloälskarna uppat denna tråd....

 

 

Missade ju dagens tävling...

 

:big_smile:

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det nedlagt??? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...