Jump to content
IGNORERAD

Thaksin avbryter demonstrationerna om han får tillbaka sina pengar. ?


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    20

  • Joints

    15

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Han med snurrinläggen har tydligen mer innanför pannbenet än man kan förvänta sej.

OK en jobbig jävel. men en ganska klipsk jobbig jäkel.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Han med hornen fick du ju på fat i alla fall ..

[move]

Schnelle Arne

[/move]

Nu är du snäll igen. Men jag är ej hungrig och även om jag så vore tror jag inte han faller mig i smaken. Det är möjligt att jag förväxlat dina horn. Men vad jag sett av det du skrivit så håller du dig bara på en sida och slår på den andra.

Jag har svårt att se hur man över huvudtaget kan idealisera någon av ytterligheterna och jag tycker mig märka att ganska många delar den åsikten. Du verkar inte vara en av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Må hända, det är ju alltid svårt att aga rättvist och vissa är betydligt roligare att aga och man skall ju dessutom inte slå på någon som redan ligger.

Antar att du försöker säga att jag idealiserar Dr Thaksin eftersom jag inte tycker att det Demokratiska odemokratiska förslaget om att ändra röstsystemet är rätt väg att gå.

Jag tycker inte heller att man skall avsätta regeringar med militärkupper även om premiärministern haft fingrarna i syltburken. Det blir aldrig mer demokrati genom att avskaffa den.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ingen agenda hos demokraterna om att ändra röstfördelningen. Om det finns så får du gärna visa det. Vad några gulingar önskar räknas inte som bevis.

Jag håller med dig om att "doktorn" avsattes på ett mycket dåligt vis och det är delvis pga det som vi ser dagens kris. Samtidigt var det han sysslade med långt från någon demokrati. Hade det funnist ett fungerande rättssystem så hade han dels aldrig fått makten och dels avsatts på lagliga grunder. Hans lagöverträdelser var långt värre än några fingrar i syltburken och att du som ofta framstår som en humanist vägrar eller är oförmögen att inse det förvånar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför inte läsa lite i trådarna om det politiska läget, det behöver inte ens vara dagens skörd av insändare.

Pga av min goda uppfostran så vill jag inte utpeka någon men lite ledtrådar kan ju alltid ge: hornförsedd eller murvel och då har jag inte ens nämt parhästen till elektronen.

[move]

Lästipsaren Arne

[/move]

Som man bäddar får man ligga bananen.

Eftersom du tar dig friheten att fjanta dig igenom de flesta ämnen och trådar så tar jag mig friheten att vara lite ironisk när det gäller schablonbilderna av de olika demonstranterna i Thailand. Så när du ser att jag påstår att alla gula är köpta ska du läsa det med en smula ironi.

Dina inlägg på slutet i den här tråden visar ju att du kan diskutera på ett moget sätt, varför inte använda dig av de egenskaperna lite oftare?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag mest förvånad över att Banarne tappat fotfästet, det har jag aldrig sett förut. :)

Nåväl, alla har vi väl en akilleshäl.

Min heter "fundamentalister". Oavsett om de är gula, röda, röda ( ;) ), blå eller är svartmuskiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

:whistle: Någon som sett Mr. Thaksin i demonstrationståget ??????:no:

Rätt lustigt att inte ordningsmakten reagerade när "Di Gule" höll Suvarnabhumi som gisslan  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Må hända, det är ju alltid svårt att aga rättvist och vissa är betydligt roligare att aga och man skall ju dessutom inte slå på någon som redan ligger.

Hej Banarne, kul att du dyker upp till ytan utan dina tvangsmassiga banaliteter och forsok till buskishumor.  ;)

For ovrigt ar det intressant hur du agar och likt vissa andra pomposa statsman overger principen om rattssakerhet och agerar bodel utan att framstalla nagra bevis. Atom skrev ett seriost inlagg som svar till dig, avkravde en forklaring och en ursakt. Han fick ingetdera utan ytterliggare diffusa "gruppanklagelser".

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Militären har omringat ”rödskjortorna”  I Bangkok har militärer nu intagit positioner runt regeringsfientliga demonstranters, de så kallade rödskjortornas, högkvarter. Samtidigt kommer uppgifter om att protestledarna överväger att ge upp och upplösa demonstrationerna.  icn_speaker_s.gifSR:s korrespondent Nils Horner rapporterar Två dödade vid oroligheterna i Thailand (13 april)  Detta efter gårdagens våldsamheter som krävde minst två liv och över 100 skadade. Vår korrespondent finns på plats.

– Jag kom hit på egen hand, för att demonstrera för sann demokrati, säger en ung kvinna, Sirikwan Jaiwong.

Hon säger att hon inte är här för att stödja den störtade premiärministern Thaksin eller för att någon betalat henne för att demonstrera.

– Vi är fattiga, ingen bryr sig om oss. Vi demonstrerar för en bättre framtid, säger Sirikwan Jaiwong.

Efter gårdagens blodiga kaos på Bangkoks gator har nu flera tusen soldater omringat rödskjortornas högkvarter och håller tusentals aktivister avskurna från resten av Bangkok.

En av rörelsens ledare, Jaran Ditapichai säger att rödskjortorna är en spontan resning för att försvara de fattigas rättigheter.

Han säger att den nuvarande regeringen kom till makten genom manipulationer för att försvara de traditionella eliternas intressen, i strid mot vad majoriteten röstat för. Och han säger att han är redo att dö för sin sak.

Bangkok-tidningarna är överlag emot rödskjortorna och ledare beskriver dem med ord som ”huliganer” och ”stadsterrorister”.

Thailands premiärminister Abhisit Vejjajiva sa i en tv-intervju att hans regering är fast besluten att återställa ordningen, men att han också är beredd att lyssna på alla sektorer i samhället.

– Vi vill ha politiska reformer som omfattar hela befolkningen. Vi inbjuder oppositionen. Men vi kommer inte att tillåta att våld, hot och lagbrott blir normen i Thailand, sa Abhisit.

Det verkar nu som att regeringen, uppbackad av tusentals soldater här på Bangkoks gator, har överhanden, och rödskjortorna är på defensiven. Men även om lugnet på gatorna snart kan återställas finns en djup klyfta i samhället kvar.

Nils Horner, Bangkok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Kolla Thaksins minspel nar han forsager sig angaende betalningen till demonstranterna. Han signalerar forst typ fan ocksa, men sen inser han kanse att det inte ar nagon direkt hemlighet och tanker va fan bara att kora pa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille,

Jag misstänker att det där är lite feltolkat.

Han pratar om att den pension (500 baht) som ges till åldringar är för liten.

Och att han kommer att ge betydligt mer.

Vad han säger är väl typ "sälj er inte till regeringen för ynka 500 baht".

Eller har jag missförstått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Wille,

Jag misstänker att det där är lite feltolkat.

Han pratar om att den pension (500 baht) som ges till åldringar är för liten.

Och att han kommer att ge betydligt mer.

Vad han säger är väl typ "sälj er inte till regeringen för ynka 500 baht".

Eller har jag missförstått?

Nja, jag vagar inte tolka nagonting da min Thailandska ar pa tok for kass for det. Jag fick det via email av min thailandska van som beskrev vad som sades och litar/litade pa hans ord

Men med tanke pa hur manga medvetna och omedvetna feltolkningar som florerar gallande allt i Thailandsk politik sa ar det sannolikt sasom du sager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordagrant:  (eller.. tjaaa.. nästan :) )

"vill ni att jag kommer så accepterar jag"

"och jag kommer att jobba tills jag är 60"

"kommer inte köa för 500 baht"

Gissar att han syftar till de 500 åldringar får i pension per månad vid 60.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ordagrant:  (eller.. tjaaa.. nästan :) )

"vill ni att jag kommer så accepterar jag"

"och jag kommer att jobba tills jag är 60"

"kommer inte köa för 500 baht"

Gissar att han syftar till de 500 åldringar får i pension per månad vid 60.

Han fyller 60 om drygt 3 månader, hade han tänkt att pensionera sig sen efter det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som man bäddar får man ligga bananen.

Eftersom du tar dig friheten att fjanta dig igenom de flesta ämnen och trådar så tar jag mig friheten att vara lite ironisk när det gäller schablonbilderna av de olika demonstranterna i Thailand. Så när du ser att jag påstår att alla gula är köpta ska du läsa det med en smula ironi.

Dina inlägg på slutet i den här tråden visar ju att du kan diskutera på ett moget sätt, varför inte använda dig av de egenskaperna lite oftare?

Tack, känns mycket bättre nu när jag kan betrakta dina inlägg som ironi, var faktiskt riktigt orolig ett tag.

[move]

Omogne Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Banarne, kul att du dyker upp till ytan utan dina tvangsmassiga banaliteter och forsok till buskishumor.  ;)

For ovrigt ar det intressant hur du agar och likt vissa andra pomposa statsman overger principen om rattssakerhet och agerar bodel utan att framstalla nagra bevis. Atom skrev ett seriost inlagg som svar till dig, avkravde en forklaring och en ursakt. Han fick ingetdera utan ytterliggare diffusa "gruppanklagelser".

Herr Ville, två rätt av tre är ett ovanligt bra resultat för min enkla person.

Tackar vänligen men bestämt nej till den nya tjänsten som forumbödel.

Har A Tom inte varit så dum som jag gjort sken av så lovar jag att inte vara elak nästa gång han är dum.

[move]Rättsosäkre Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns ingen agenda hos demokraterna om att ändra röstfördelningen. Om det finns så får du gärna visa det. Vad några gulingar önskar räknas inte som bevis.

Jag håller med dig om att "doktorn" avsattes på ett mycket dåligt vis och det är delvis pga det som vi ser dagens kris. Samtidigt var det han sysslade med långt från någon demokrati. Hade det funnist ett fungerande rättssystem så hade han dels aldrig fått makten och dels avsatts på lagliga grunder. Hans lagöverträdelser var långt värre än några fingrar i syltburken och att du som ofta framstår som en humanist vägrar eller är oförmögen att inse det förvånar mig.

Herr Braja, var god att visa var jag påstått att Thaksins enda brott är att nalla sylt.

[move]Marmelade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

B-arne,

Det kan jag inte. Men jag har sett dig skriva fingrar i syltburken flera ggr. Ofta i en slags överseende ton som att det inte är så allvarligt. Du får gärna visa att jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Holk, jag behöver inte överbevisa mig om att du har fel och har genom åren blivit kallad betydligt värre saker än oförmögen så jag kommer inte att klandra dig för att du inte föregår med gott exempel. Det är betydligt svårare att leva som man lär.

Jag kan medge att jag uttrycke mig lite slarvigt med "demokraterna" när jag i själva verket menade Demokratiska Folkalliansen eller hur man nu skall översätta PAD. Jag var i diskusionerna upptagen av röd vs gul kampen och hade inte för avsikt att dra in den nuvarande pm:en.

Exempellöse Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hade det funnist ett fungerande rättssystem så hade han dels aldrig fått makten och dels avsatts på lagliga grunder"

Du får gärna upplysa om vilka hyss som slank igenom rättssystemet innan han fick makt, åtalet för hans felaktiga förmögenhetsdeklaration skedde ju efter han fått makten så den är det väl inte som du syftar på?

[move]Oförmögne Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Hade det funnist ett fungerande rättssystem så hade han dels aldrig fått makten och dels avsatts på lagliga grunder"

Du får gärna upplysa om vilka hyss som slank igenom rättssystemet innan han fick makt, åtalet för hans felaktiga förmögenhetsdeklaration skedde ju efter han fått makten så den är det väl inte som du syftar på?

[move]Oförmögne Arne[/move]

Han stod 2001 åtalad för att ha dolt tillgångar på sammanlagt 4.5 miljarder baht. Först erkände han med motivet att så gör alla sedan. Senare ändrade han sig och menade att det var ett hederligt misstag. Tillgångarna hade skrivits över på hans hembiträde, chaufför och div. affärskompisar.

Jag kommer ihåg detta väldigt väl eftersom det var bland de första gångerna jag hörde talas om honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Han stod 2001 åtalad för att ha dolt tillgångar på sammanlagt 4.5 miljarder baht. Först erkände han med motivet att så gör alla sedan. Senare ändrade han sig och menade att det var ett hederligt misstag. Tillgångarna hade skrivits över på hans hembiträde, chaufför och div. affärskompisar.

Jag kommer ihåg detta väldigt väl eftersom det var bland de första gångerna jag hörde talas om honom.

For att vara lite rattvist sa ar han ju knappast ett undantag. Detta har ju faktiskt gjorts av extremt manga och senast i skaran var val Somchai nu i hostas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

For att vara lite rattvist sa ar han ju knappast ett undantag. Detta har ju faktiskt gjorts av extremt manga och senast i skaran var val Somchai nu i hostas.

Jag har svårt att se den förmildrande omständigheten. Sedan vet jag ingen annan PM som varit så rik och fifflat så mycket. Det som störde mig mest var dock hans total förakt för domstolen med motivet att han var folkvald och det var inte dom, alltså behöver han inte följa några andra lagar än sina egna. Något som var synonymt genom hela hans karriär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...