Jump to content
IGNORERAD

Thaksin avbryter demonstrationerna om han får tillbaka sina pengar. ?


noBuzz

Recommended Posts

Quote

Skott i pannan får man tydligen säga,,men inte in med pannbenet :nono::nono: ,,,kim i sitt esse :kort: ..

http://www.maipenrai.se/forum/off-topic/da-ar-den-'oskyldiga'-annika-ostberg-hemma-fy-fan/30/

Ja, nu är det nog snarare jag som raderat ditt inlägg.

En moderator kan omöjligt vara 100% konsekvent. Vad har du för problem med det? Gnällspik.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    20

  • Joints

    15

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Han är en gammal drug dealer det är det visst ingen som vet

Det var han som låg bakom tsunamin och han lär visst även äta små barn eller var det Idi Amin, nån var det i alla fall.

[move]Baktalaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr A Tom, eg är/var Thaksin inte alls populär utan rösterna var köpta och var de inte köpta så förstod di som röstade på dem inte att de eg inte gillade de som de röstade på.

Att det kom ut så många på gatorna nu senast var en ren slump.

Thaksin ar/var mycket popular i Norra och Nordostra Thailand. En hel del roster var kopta och en del var nog for dumma for att forsta vad de rostade pa men den overvaldigande majoriteten av rosterna kom nog fran folk som rostade pa Thaksin av riktiga anledningar. Jag har sagt det flera ganger men du verkar inte vilja ta in att det finns de som kan se pa saker fran mer an ett hall men jag gor ett forsok igen; Thaksin var bra for Norra och Nordostra Thailand, atminstonde pa kort sikt, och jag har full forstaelse att de rostade pa honom.

De som ses pa gatorna i Bkk nu ar nog till stor del dar for att de far betalt for det men det finns sakert de som ar dar av ideologiska skal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar en del farnger bli oroliga och sänder varningar via gruppmail på internet, men som det heter, ingen rök utan eld.

Citat

"Gents,

I got a letter of 'warning' from a friend in Bkk who is a Thai politico heavy.  He says the shit is primed to hit the fan.  The Red Shirts are looking for a fight.  All they need is one incident to push it over the top.

Thaksin flew every member of his family out of the country during the past 2 days, all to different locations.

There is speculation that Thaksin plans to magically show up in Bkk during the next few days.  If so, even Udon might get rough.  slut citat

mvh

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, nu är det nog snarare jag som raderat ditt inlägg.

En moderator kan omöjligt vara 100% konsekvent. Vad har du för problem med det? Gnällspik.

Herr Chang har talat.

Klart ni inte kan va 100% på tårna,,men då är det väl bra att andra är vakna ;) ..

Tog självklart det för givet att det var nån annan än du som raderade,,du brukar sköta det lite snyggare eller hur ;) ..

Glad påsk :drinks: ..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan alla Falanger :friends:

Här kommer mitt första inlägg :clapping: måste kommentera det som händer i LOS.

När Thaksin var statsminister så var han otroligt populär i Isan, min fru och släkt från Udon berättade vad han hade gjort för bönderna, ger man bönderna pengar så har

man många vänner :great: min fru tyckte också om honom.

Men nu med lite mer info än vad släkten har så har hon vänt.

Det Thaksin uppmuntrar till nu , kan kosta LOS mycket :kort:

I släkten har vi både GULA och RÖDA, lite beroende på vem som för dagan betalar bäst.

Mellan 300-500 Bath för en dag i ledet, det lockar många :whistle: .

Nä...nu ska jag äta lite ägg, familjen kallar, ha en trevlig Påsk!  :drinks:  

WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som ses pa gatorna i Bkk nu ar nog till stor del dar for att de far betalt for det men det finns sakert de som ar dar av ideologiska skal.

Exactemente, Herr A Tom. Med di gule var det ju precis tvärtom att di gick på gatan av ideologiska skäl men det fanns säkert di som var dar pga av di fick betalt.

finns de som kan se pa saker fran mer an ett hall

Visserligen är det påsk Herr Tom men du förefaller att se saker och ting i en helgul nyans och har gått på myten att di röda antingen är köpta eller bara korkade ..

[move]

Arne i flera nyanser av brunt

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De som ses pa gatorna i Bkk nu ar nog till stor del dar for att de far betalt for det men det finns sakert de som ar dar av ideologiska skal.

Exactemente, Herr A Tom. Med di gule var det ju precis tvärtom att di gick på gatan av ideologiska skäl men det fanns säkert di som var dar pga av di fick betalt.

finns de som kan se pa saker fran mer an ett hall

Visserligen är det påsk Herr Tom men du förefaller att se saker och ting i en helgul nyans och har gått på myten att di röda antingen är köpta eller bara korkade ..

Sa sent som i onsdags skrev jag om ganget som satte sig pa bussen i byn for att i roda trojor aka till Bkk. Jag skrev da att minst 50% av dem ocksa hade gula trojor da de fick betalt for det och att tva av dem till och med ar lokala kandisar da de var med och stormade Suvarnabhumi. Jag har aldrig nagonsin stott PAD och jag tror att det var ungefar lika stor andel betalda hulliganer i de gulas gang som det ar i de rodas.

Till skillnad fran dig Arne sa tar jag avstand fran alla som anvander valdsmetoder for att fa sin vilja fram och till skillnad fran dig sa ser jag positiva och negativa sidor hos bade Demokrater och TRT.

Med tanke pa hur manga ganger jag skrivit och tagit avstand fran PAD sa vore det kladsamt med en ursakt for att gang pa gang kalla mig "helgul".

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Många i Tyskland tyckte att Hitler var en hjälte.

Han hade beundrare även i Sverige.Gurra knugen ledde fan-klubben  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej ollas-viktor

Quote

Många i Tyskland tyckte att Hitler var en hjälte.

Han hade beundrare även i Sverige.Gurra knugen ledde fan-klubben  :D  

Du har helt rätt där, så det är inte konstigt att en del tror att militären är för demokrati och är deras hjältar i Thailand nu.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL. Inser du inte att liknelsen mellan Thaksin och Hitler görs ??

Tycker du att Hitler var en hjälte också ???

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"Till skillnad fran dig Arne sa tar jag avstand fran alla som anvander valdsmetoder for att fa sin vilja fram och till skillnad fran dig sa ser jag positiva och negativa sidor hos bade Demokrater och TRT. "

Nu kan jag inte påminna mig att jag på något sätt skulle förespråka våldsamma metoder.

Det jag vänder mig emot är den enahanda schablonbilden av att de röda är köpta eller korkade och de gula ideela pålästa demokrater.

Tror till och med att LRF har ordnat hjälp med transporter till och från manifestationer i Sverige utan att för dens skull bonnläpparna i Sverige kallas för köpta daglöne demonstanter.

Jag skulle protesterat lika mycket om det var de "gula" som var folvalda och blev avsatta av militärjuntan.

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:bag: Svårt att finna ord. Brukar inte drabba mig ofta

Här är ett ord: analklåda.

[move]

Hjälpsamme Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det jag vänder mig emot är den enahanda schablonbilden av att de röda är köpta eller korkade och de gula ideela pålästa demokrater.

Vem påstår det om de gula?

Link to comment
Dela på andra sajter

När Thaksin satt på tronen kallade någon honom för "Asiens Berlusconi" i radioprogrammet Godmorgon Världen. (Berlusconi är president i Italien för den som inte vet)

Man kan ju lätt konstatera att det finns fler likheter än skillnader mellan dom.

Off topic:

När det kommer demonstranter med grön/vita tröjor kommer jag hålla på dom direkt...  :whistle:   Oavsett vad dom står för.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem påstår det om de gula?

Varför inte läsa lite i trådarna om det politiska läget, det behöver inte ens vara dagens skörd av insändare.

Pga av min goda uppfostran så vill jag inte utpeka någon men lite ledtrådar kan ju alltid ge: hornförsedd eller murvel och då har jag inte ens nämt parhästen till elektronen.

[move]

Lästipsaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför inte läsa lite i trådarna om det politiska läget, det behöver inte ens vara dagens skörd av insändare.

Pga av min goda uppfostran så vill jag inte utpeka någon men lite ledtrådar kan ju alltid ge: hornförsedd eller murvel och då har jag inte ens nämt parhästen till elektronen.

[move]

Lästipsaren Arne

[/move]

Tydligen inte tillräckligt bra uppfostran. Hade du haft det hade du varit mer konkret. Du gör det lätt för dig att bara slänga iväg grova påstående utan någon substans.

Själv så tror jag att det finns många personer både inom de gula och röda som har genuina motiv till att protestera. Och i båda leden finns det plats för fler åsikter och uppfattningar än de som vi vanligen serveras i ytliga artiklar eller arga inlägg här.

Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

Quote

När Thaksin satt på tronen kallade någon honom för "Asiens Berlusconi" i radioprogrammet Godmorgon Världen. (Berlusconi är president i Italien för den som inte vet)

Man kan ju lätt konstatera att det finns fler likheter än skillnader mellan dom.

Och jag som alltid trott att han var Premiärminister :whistle:

mvh ludenfot

Off topic:

När det kommer demonstranter med grön/vita tröjor kommer jag hålla på dom direkt...  :whistle:   Oavsett vad dom står för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tydligen inte tillräckligt bra uppfostran. Hade du haft det hade du varit mer konkret. Du gör det lätt för dig att bara slänga iväg grova påstående utan någon substans.

Själv så tror jag att det finns många personer både inom de gula och röda som har genuina motiv till att protestera. Och i båda leden finns det plats för fler åsikter och uppfattningar än de som vi vanligen serveras i ytliga artiklar eller arga inlägg här.

Det är dig helt fritt att tycka att mina inlägg saknar innehåll men så svårt kan det väl inte vara att leta upp inlägg av typen:

MaiChai:

Tryck upp flygblad på Thai med Thaksins citat att han inte betalar demonstranterna något så bör det skingra majoriteten av folkmassan ganska kvickt!

TallViking:

Vet inte om jag missat det men jag har bara hört om valfusk och mutade röstande från ena sidan (Thoxin-trogna sidan)

Herr Vax påstår att byskolorna håller svensk 1700 talsnivå när det gäller nivån på elevernas kunskaper och har man gått där kan man inte ens få ett jobb som bussförare.

osv   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är snäll du. Jag har fortfarande inte sett att han med hornen eller elektronen har idealiserat de gula, så som du påstod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...