Jump to content
IGNORERAD

Youtube begränsat läge i Chrome


Esspe

Recommended Posts

Har ett problem som jag inte får ordning på. Kan inte få bort "Begränsat Läge" i Chrome vilket gör att jag inte kan se många av dom fantastiska länkar på YouTube som folk lägger in på detta forum :) Inga begränsningar i Edge eller med Android telefonen, där funkar det som det ska. Har aldrig ställt in det som "Begränsat läge" - På, det bara fanns där för ett tag sen. Har försökt att ställa om till Av men då hänvisar det till att inställningen är gjord av administratören. Det är ju jag som är admin på min egen dator men även om jag kör Chrome som admin kan jag inte ställa om läget från På till Av. Möjligheten finns inte ens, det finns bara läge På och under står det "Begränsat läge har aktiverats av nätverksadmin". Samma vilken IP Provider jag kör via, mobil eller fiber.

 

Har försökt googla fram nåt men inte lyckats, svaret blir hela tiden att ställa om det som admin. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Esspe:

Har ett problem som jag inte får ordning på. Kan inte få bort "Begränsat Läge" i Chrome vilket gör att jag inte kan se många av dom fantastiska länkar på YouTube som folk lägger in på detta forum :) Inga begränsningar i Edge eller med Android telefonen, där funkar det som det ska. Har aldrig ställt in det som "Begränsat läge" - På, det bara fanns där för ett tag sen. Har försökt att ställa om till Av men då hänvisar det till att inställningen är gjord av administratören. Det är ju jag som är admin på min egen dator men även om jag kör Chrome som admin kan jag inte ställa om läget från På till Av. Möjligheten finns inte ens, det finns bara läge På och under står det "Begränsat läge har aktiverats av nätverksadmin". Samma vilken IP Provider jag kör via, mobil eller fiber.

 

Har försökt googla fram nåt men inte lyckats, svaret blir hela tiden att ställa om det som admin. 

  1. Logga in på YouTube.
  2. Längst ned på valfri YouTube-sida klickar du på Lås upp Begränsat läge i den här webbläsaren.
  3. Ange ditt lösenord när du uppmanas om det.
  4. Längst ned på sidan väljer du Av.
  5. Klicka på Spara.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:
  1. Logga in på YouTube.
  2. Längst ned på valfri YouTube-sida klickar du på Lås upp Begränsat läge i den här webbläsaren.
  3. Ange ditt lösenord när du uppmanas om det.
  4. Längst ned på sidan väljer du Av.
  5. Klicka på Spara.

Funkar inte, har provat.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pigge01:

Är det en telefon, platta eller en dator

Lap-top. Har även provat att ominstallera Chrome, hjälper inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Esspe said:

Lap-top. Har även provat att ominstallera Chrome, hjälper inte.

Jag förmodar att det är en "vanlig" laptop och inte en Chromebook?

Du kanske skulle prova att installera Firefox?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev judazzz:

Jag förmodar att det är en "vanlig" laptop och inte en Chromebook?

Du kanske skulle prova att installera Firefox?

Vanlig. Det funkar med dom andra web-läsarna men jag vill gärna använda Chrome. Lite jobbigt att hela tiden öppna en annan och klippa in länken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Lap-top. Har även provat att ominstallera Chrome, hjälper inte.

Testa att installera av Chrome, kör CCleaner, starta om och installera Chrome igen

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Testa att installera av Chrome, kör CCleaner, starta om och installera Chrome igen

 

Något skumt är det, men man måste ta bort begränsat läge i alla webbläsare man har installerade på maskinen.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland när virus programmet uppgraderar (Avast) så kan det ta en dag före allt funkar igen! Virusprogrammet skall man dessutom uppgradera minst en gång i månaden och det e därför man bör stänga av datorn varje dag eller åtminstone en gång i veckan!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev audirs2:

Ibland när virus programmet uppgraderar (Avast) så kan det ta en dag före allt funkar igen! Virusprogrammet skall man dessutom uppgradera minst en gång i månaden och det e därför man bör stänga av datorn varje dag eller åtminstone en gång i veckan!

Jag vet ej hur många datorer jag räddat från "kompisar" som lytt råd från någon som vet. Om man inte vet så låt datorn uppdatera sig som leverantören vill, det är ett fåtal som kan hantera detta själva. Jag själv har inget virusskydd förutom windows defender och på mina 2 datorer har jag inte haft något problem. Om man vill porrsurfa köp kondom/alla virusskydd som finns, och glöm inte att sätta plåster för kameran. Jag fick mail att de hade mig på film när jag varit på porrsidor och de skulle publicerade det och jag svarade, och? Jag har inte hört av dem mer.😀😀😂

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...