Jump to content
IGNORERAD

På resande fot ett steg i olika riktningar 2019

Duracell
 Dela

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Duracell:

1059948145_Presandefotettstegiolikariktningar2019.gif.b7a704968e11ddf7399acd1c1a022a48.gif

Det här blir tionde året med serien ”På resande fot ett steg i olika riktningar”
Håller på att packa det sista i väskorna för idag bär det av till Thailand och Hua Hin.
Varför Hua Hin och inte Bangkok som jag har en sådan stor förkärlek till?
Den enkla förklaringen är 50+, känner för att byta till en lugnare miljö och ett behagligare tempo.
Jag ser fram emot att få sitta i en solstol under ett parasoll på beachen och lyssna på en ljudbok eller en Podcast.
Tröttnar jag på Hua Hin så tar jag bara en bulle upp till Bankan.

Skoj med ytterligare en "På resande fot ett steg i olika riktningar". Angående Lucky Luke...ska det va nån association till Luke the drifter där kanske?

Den gubben(Lucky Luke alltså) har man ju tecknat en och annan gång i sina dar även om det var ett tag sedan nu. Att sitta i en solstol under ett parasoll

låter ju trevligt nån vecka eller så men så mycket att rapportera hem om i resetråden annat än vad som inmundigas i form ut av mat och dryck samt ett

och annat dopp har jag svårt att tro att det finns. Nu har jag iof sig aldrig varit där, kanske är en massa intressant att upptäcka i HH förutom tjocka

golfspelande panchis, men hoppas ändå att den där 50-års krisen(om det nu är en kris) är i övergående och att du hittar tillbaks till Krung Thep Maha

Nakhon inom en inte allt för avlägsen framtid. Trevlig resa vilket som.

Ändrades av edvardpop
  • Ge karma 6

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Ang. Lucky Luke så tycker jag mig skymta honom tillsammans med kryptonixgubben bland stenborden...

• Ge karma 5
  • Tummen upp 2

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Benriach:

Ang. Lucky Luke så tycker jag mig skymta honom tillsammans med kryptonixgubben bland stenborden...

Tror du har rätt där

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

"Templet Wat Huay Mongkol som har världens största staty av munken Luang Phor Thuad."

Jag måste säga att jag stör mig på dessa jättestatyer av munkar, snacka om hybris.

Dela på andra sajter

Fallangplattan måste besökas!

Ett "Mecka" för stenbordsexperter!

MVH

• Ge karma 1
  • Haha 3

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...