Jump to content
IGNORERAD

Magsjuka igen


OlofB

Recommended Posts

Hej! Spydde o diare’,,hade hög feber igår. Febern försvann under natten men kom tillbaka i kväll Fortfarande diare’ men äter knappt.pharmcy skrev ut  cifloxin. - penicilin. Är rätt för att bota?

Mvh olofb 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå till en läkare istället för till apoteket, de har mer relevant utbildning.

Matförgiftning är inte att leka med, en granne till oss i Bangkok dog, efter att ha struntat i att besöka läkare och självmedicinera, jag överlevde min förgiftning med hög feber och rännskita, antagligen tack vare läkarbesök...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magsjuk har jag varit i Thailand ett antal gånger Då kan det räcka med ett apoteksbesök  Men har du feber o spyr uppsök läkare  Detta är inte att leka med 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var också försiktig med mango och öl tillsammans!

I normala mängder dvs. ett par klyftor brukar gå bra men att äta en hel eller två tillsammans med öl det tömmer kroppen fullständigt 😷

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev BB:

Var också försiktig med mango och öl tillsammans!

I normala mängder dvs. ett par klyftor brukar gå bra men att äta en hel eller två tillsammans med öl det tömmer kroppen fullständigt 😷

Vad jag har hört så gäller detta durian

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev OlofB:

Hej! Spydde o diare’,,hade hög feber igår. Febern försvann under natten men kom tillbaka i kväll Fortfarande diare’ men äter knappt.pharmcy skrev ut  cifloxin. - penicilin. Är rätt för att bota?

Mvh olofb 

Hur mår du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev berlitz:

Vad jag har hört så gäller detta durian

Har kompis i Ubon som lyckades blanda dessa två för två veckor sedan, han lämnade inte toan under uppsikt i 2 dygn. Mangon han åt var den gula söta!

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev BB:

Har kompis i Ubon som lyckades blanda dessa två för två veckor sedan, han lämnade inte toan under uppsikt i 2 dygn. Mangon han åt var den gula söta!

Det stämmer kanske,har blandat gul mango å öl många ggr,senast idag, utan att bli dålig. Däremot blivit varnad för durian av många thaiare,vad som är rätt/fel är kanske ifrån person till person.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev berlitz:

Det stämmer kanske,har blandat gul mango å öl många ggr,senast idag, utan att bli dålig. Däremot blivit varnad för durian av många thaiare,vad som är rätt/fel är kanske ifrån person till person.

Skulle tro att det skiljer mycket från person till person. I kompisens fall så hade han satt i sig minst 2 gula mango (kan ha varit 3) och ölmängden har jag ingen aning om men han är duktig på det området.

I mitt fall så är jag numera försiktig och låter det gå några timmar efter intaget tills en öl når magen. 

Nu hoppas jag det går bra för #OlofB eftersom symtomen tillsammans med feber är allvarligare.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ellim63:

Hur mår du nu?

Tack,,fick av läkare ett bredspektrapenicillin, minst 3 dagar men tar nog alla dagarna, +lite elektrolyter...

febern borta idag. Inte helt ok i magen men tar väl några dagar😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...