Jump to content
IGNORERAD

9 000 poliser i Pattaya


Jan L

Recommended Posts

Hej

Jag vet inte vad reglerna säger om att lägga in adress till en blogg?

Jag har kontaktat Herr Chang för att få instruktioner hur jag lägger

ut bilder från MAC. Han har inte haft tillfälle att svara ännu.

I varje fall gästbloggar jag här http://blogg.expressen.se/uffesbilder/

med bilder fån Pattaya bland annat.

I dag har jag lagt ut ett par som visar polispådraget i stan.

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Här också två av bilderna Jan L bett mig lägga in.

11835_pa01_jpg4e40e70c1c27aa822e62d19c1f

11836_Pa02_jpg931f4ce86436cc73e59febdd82

11835_pa01_jpg4e40e70c1c27aa822e62d19c1f

11836_Pa02_jpg931f4ce86436cc73e59febdd82

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.enl skyltarna på kravallstaketen verkar det bli en marathondemonstration.

Förmodligen är dom använda tidigare vid någon marathonlöpning, kanske.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj...Den ryska maffian i Pattaya svettas nog en del vid åsynen av detta. Inte av rädsla för att bli bekämpade utan snarare av de svindlande summor det skulle innebära att muta alla dessa poliser.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ingen aning om att det behövdes så mycket personal för att hålla ordning på forumisten Gubben.

[move]

Fd skolpolisen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jan L,

Jag har varit distraherad av annat, men instruktioner kommer imorgon!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån kommer alla poliser i Thailand? Om man nu skickat 9000 till Pattaya... Nåja, dom har väl en och annan polis stationerad där också, men låt säga att man skickat dit 7000 då? Det kan väl inte tas så många från Bkk, dom behövs väl där nu? Och det är ju inte precis tomt på poliser nån annanstans heller. Har dom många "frilansare" som kan kallas in vid behov?

Om Stockholm av nån anledning skulle behöva förstärka upp med 7000 poliser så fick man väl låna in från hela europa...

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varifrån kommer alla poliser i Thailand? Om man nu skickat 9000 till Pattaya... Nåja, dom har väl en och annan polis stationerad där också, men låt säga att man skickat dit 7000 då? Det kan väl inte tas så många från Bkk, dom behövs väl där nu? Och det är ju inte precis tomt på poliser nån annanstans heller. Har dom många "frilansare" som kan kallas in vid behov?

Om Stockholm av nån anledning skulle behöva förstärka upp med 7000 poliser så fick man väl låna in från hela europa...

// Jobbe

Ja Jobbe,

Men du få ju betänka att Thailand har åtminstone 65 miljoner invånare, medan Sverige har 9 miljoner. Inte så konstigt att det finns fler poliser i Thailand. Och det är väl allmänt känt att de uppenbarligen inte har så hög lön.

Herr Chang har talar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...