Jump to content
IGNORERAD

Nok air


soi covboy

Recommended Posts

Åkte till buriram airport och skulle köpa biljett till Bangkok. Nok har enligt hemsidan 3 flyg om dagen från buriram. Skulle boka 16.30 planet men fick som svar att vi ställer in flighten om det blir för lite passagerare.!! Frågade dom om ifall jag skulle vidare hem till Sverige då skulle jag missa finnair. Kolla med airasia fick jag som svar och så blev det blev en biljett med airasia. Undrar om man kan kräva ersättning om nok kärran hade blivit inställd?? Och man missar finnair. Tur att man inte bokade online den här gången 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

Åkte till buriram airport och skulle köpa biljett till Bangkok. Nok har enligt hemsidan 3 flyg om dagen från buriram. Skulle boka 16.30 planet men fick som svar att vi ställer in flighten om det blir för lite passagerare.!! Frågade dom om ifall jag skulle vidare hem till Sverige då skulle jag missa finnair. Kolla med airasia fick jag som svar och så blev det blev en biljett med airasia. Undrar om man kan kräva ersättning om nok kärran hade blivit inställd?? Och man missar finnair. Tur att man inte bokade online den här gången 

Du kan kräva ersättning av Nok för inställt plan. Men vad de ger för ersättning kan man ju fundera på. 

 

Att du missar Finnair får du inget för. Det är separata bokningar och Nok har inget ansvar för huruvida du kommer med nästa plan eller ej. 

 

Det är av den anledningen man skall boka hela vägen på en bokning. Då är det länkad flygningar som de har ansvar för hela din flygresa. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Det är av den anledningen man skall boka hela vägen på en bokning.

Svårt att få till koppla/genomgående biljett med Nok tror jag, då endast dem och AirAsia flyger på Burriram.

Nok är rätt kassa just med det att de ställer in flyg, släppte av den gode Ronny i Burriram för några år sen på flygplatsen, hans Nok blev inställt av den anledningen, och de blev bussade till Ubon.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom hade ju väldigt stora problem för nåt år sen. Tror dom miste nåt tillstånd? Billigt men inte mycket att lita på. Har för mig att Thai äger en bit av det med?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Esspe:

  Har för mig att Thai äger en bit av det med?

Stämmer nog, var just in och kollade en resa med dem, så att man hade poängintjäning till ROP

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...