Jump to content
IGNORERAD

förnya 1 års visum


Herluf

Recommended Posts

Jag har haft 1 års visum i några år, och ansöker om nytt i sverige varje år i mars. Kan man ansöka om nytt visum redan 2-3 månader innan föregående visum gått ut, tex i mitt fall i januari istället för mars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör du förlängning som det står i rubriken eller nytt visum som du skriver i tråden?

Förlängning är väl i Thailand och det går att göra en månad innan förfallodatum. 

Är dock osäker på om du kan ha en fördröjning på när nytt visum ska börja gälla eller om dom kommer lappa över varandra.

Men det har ju också med inresa till landet att göra. Har du O-visum får du en stämpel i passet om hur länge du får stanna. Det är ett år från inresedagen. Med multipla investor går det att trixa lite med det. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, NiceBeaver said:

Gör du förlängning som det står i rubriken eller nytt visum som du skriver i tråden?

Förlängning är väl i Thailand och det går att göra en månad innan förfallodatum. 

Är dock osäker på om du kan ha en fördröjning på när nytt visum ska börja gälla eller om dom kommer lappa över varandra.

Men det har ju också med inresa till landet att göra. Har du O-visum får du en stämpel i passet om hur länge du får stanna. Det är ett år från inresedagen. Med multipla investor går det att trixa lite med det. 

Förnyar i sverige vare år, aldrig i Thailand.  Ändrade rubriken nu, ska vara förnya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag inget svar tyvärr. Kanske bäst att kolla direkt med ambassaden. Men måste du då gå igenom hela ansökningsproceduren med en massa papper varje år?

Du kan kolla in den här sidan där man har samlat en massa information: https://visumthailand.top/ Om du har flugan Facebook kan du gå med i en grupp som heter Visum Thailand. Där går det att söka alla tänkbara frågor. Meddela gärna hur det går. Sånt är alltid bra att veta.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för typ av visum. O, 0-A ?

 

Om det är O-A så får du ju ett år vid varje inresa så länge visat gäller, (1 år)

 

Med lite planering så borde du klara att skaffa ett nytt vartannat år...

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är O-familj jag har.

Som det är nu åker jag alltså hem varje år i mars och förnyar visumet. Nu kommer jag att åka hem varje år i januari istället. Jag kommer alltså att åka hem varje år i januari och vill därför fortsättningsvis förnya visumet i jauari istället för i mars. Så problemet uppstår första gången, eftersom det blir 2 månader för tidigt. Jag kommer ju att fråga ambassaden när det blir aktuellt, men jag tänkte fråga om någon gjort något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-17 at 17:17, skrev Herluf:

Det är O-familj jag har.

Som det är nu åker jag alltså hem varje år i mars och förnyar visumet. Nu kommer jag att åka hem varje år i januari istället. Jag kommer alltså att åka hem varje år i januari och vill därför fortsättningsvis förnya visumet i jauari istället för i mars. Så problemet uppstår första gången, eftersom det blir 2 månader för tidigt. Jag kommer ju att fråga ambassaden när det blir aktuellt, men jag tänkte fråga om någon gjort något liknande.

När kommer du tillbaka efter att ha varit hemma? Är ju ok att förlänga uppehållstillståndet på immigration i Thailand om det är inom tiden för giltigheten 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/19/2019 at 3:32 PM, rolba said:

När kommer du tillbaka efter att ha varit hemma? Är ju ok att förlänga uppehållstillståndet på immigration i Thailand om det är inom tiden för giltigheten 

Nej, immigrationen i Thailand vill jag inte gå till, dom räliga kärringarna förstör mitt humör i veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-17 at 11:17, skrev Herluf:

Nu kommer jag att åka hem varje år i januari istället. Jag kommer alltså att åka hem varje år i januari och vill därför fortsättningsvis förnya visumet i jauari istället för i mars. Så problemet uppstår första gången, eftersom det blir 2 månader för tidigt.

Gör du alltså ett helt nytt visum i Sverige på ambassaden, gissar att det krävs att det gamla har förfallit, jag kör ju samma variant med samma visum, pga att jag är i otakt och inte är inom tidsramen för förläggning i Thailand.

Men ska bli intressant att se hur det går för dig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte fråga visumservice i göteborg om de kan fixa det, de verkar ha rätt så tajta connections om man säger som så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...