Jump to content
IGNORERAD

Hotell


UglyFarang

Recommended Posts

Vi i ska inom några dagar åka ner till Thailand och planerar att stanna en del i Hua-Hin, vi söker efter ett hotell som har gym och pool och parkeringsmöjlighet.

Detta hotell ska helst inte ligga "mitt i smeten" utan det får gärna ligga innanför järnvägen.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    9

  • Surin P3

    3

  • Atom

    3

  • frogfish

    2

Mest aktiva i denna tråd

On 2019-01-16 at 14:59, skrev UglyFarang:

Vi i ska inom några dagar åka ner till Thailand och planerar att stanna en del i Hua-Hin, vi söker efter ett hotell som har gym och pool och parkeringsmöjlighet.

Detta hotell ska helst inte ligga "mitt i smeten" utan det får gärna ligga innanför järnvägen.

Finns i Bangkok nu och utan hotell med gym och pool så skippar vi H-H.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Visst finns det gott om bokningssajter som man kan hitta boende på men inget slår en personlig rekommendation.

Ok. Uppfattade det som att ni inte hittade något.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev frogfish:

Ok. Uppfattade det som att ni inte hittade något.

Vi stannar i Bkk till nästa helg sedan så ska vi dra söder ut.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som har något tips?

 

Kanske ligger denna typ av hotell över den nivå som Mpr-resenären som åker till Hua-Hin bor på.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Ingen som har något tips?

 

Kanske ligger denna typ av hotell över den nivå som Mpr-resenären som åker till Hua-Hin bor på.

Ja, med den attityden lär medlemmarna vara skitsugna att hjälpa till...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Ja, med den attityden lär medlemmarna vara skitsugna att hjälpa till...

Det var ingen på 9 dagar så då kan det kvitta!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Ja, med den attityden lär medlemmarna vara skitsugna att hjälpa till...

Jag kan lägga till att vi lånar gästrum över helgen hos kompisar i H-H och sedan tillbaka till Bangkok för operation på måndag.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett "Hotell" ganska länge nu, men inte lockats att öppna tråden. 

Rubriken är ganska intetsägande. Ska hotell köpas eller säljas. Kanske en lista över prisvärda hotell eller var det hotell med dåliga bäddar etc, etc. 

Med en rubrik som varit mera upplysande tror jag nog att det varit fler som kommit till skott och lämnat tips. Det finns säkert en hel del kunskap om vettiga hotell i HH. 

En rubrik som "Önskar tips på hotell i HH" hade troligen gett ett bättre resultat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎1‎/‎25‎/‎2019 at 7:14 AM, UglyFarang said:

Ingen som har något tips?

 

Kanske ligger denna typ av hotell över den nivå som Mpr-resenären som åker till Hua-Hin bor på.

 

Eller så är det så att de flesta MPR-resenärer, precis som jag, sällan bor på hotell under 8,000 Baht/natten och vi utgick från att det var en bit över din nivå.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Atom:

 

Eller så är det så att de flesta MPR-resenärer, precis som jag, sällan bor på hotell under 8,000 Baht/natten och vi utgick från att det var en bit över din nivå.

Jag bor gärna på hotell i den prisklass du nämner men eftersom jag är känslig för ljud så brukar jag boka 5 rum och bo i det i mitten.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, jlh66 said:

Jag bor gärna på hotell i den prisklass du nämner men eftersom jag är känslig för ljud så brukar jag boka 5 rum och bo i det i mitten.

Nybörjartaktik.....Finns alltid någon fattig jävel som firar att de vunnit någon futtig miljon och håller värsta discot på våningen ovan. Du bör även boka de tre rummen närmast över och under det rummet du faktisk tänkt sova i. 11 rum a 8,000 är trots allt fortfarande bara 88,000 Baht vilket är mindre än vi tjänar medan vi borstar tänderna. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nivån på hotell och prisklass bestämmer fru/gf och ingen annan, allt annat är bara skryt ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Nybörjartaktik.....Finns alltid någon fattig jävel som firar att de vunnit någon futtig miljon och håller värsta discot på våningen ovan. Du bör även boka de tre rummen närmast över och under det rummet du faktisk tänkt sova i. 11 rum a 8,000 är trots allt fortfarande bara 88,000 Baht vilket är mindre än vi tjänar medan vi borstar tänderna. 

Nu när du säger det och jag ser det i skrift så minns jag ett tillfälle då jag stördes av mystiska ljud från ovan. nästa bokning blir 11

Link to comment
Dela på andra sajter

Valde precis bort ett 73000 bahts alternativ. 

För två nätter bör kanske tilläggas, så ingen får en hjärtattack. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

Valde precis bort ett 73000 bahts alternativ. 

För två nätter bör kanske tilläggas, så ingen får en hjärtattack. 

Kör du sparbudget?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Surin P3:

Vet inte vad det betyder. 

Inte jag heller,men det kändes bra att skriva så.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jlh66:

Inte jag heller,men det kändes bra att skriva så.

Håller med. 

Och jag som bor på hotell i två nätter för 2400 baht totalt gillade att välja bort ett hotell för 73000.

 

I mina ögon har jag nu ca 71000 att spendera på två dagar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Håller med. 

Och jag som bor på hotell i två nätter för 2400 baht totalt gillade att välja bort ett hotell för 73000.

 

I mina ögon har jag nu ca 71000 att spendera på två dagar. 

Du har en sparplan,använd dom pengarna väl :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Surin P3 said:

Håller med. 

Och jag som bor på hotell i två nätter för 2400 baht totalt gillade att välja bort ett hotell för 73000.

 

I mina ögon har jag nu ca 71000 att spendera på två dagar. 

Jävligt korkat. Hade du bokat 20 nätter hade du tjänat 710,000 och då kunde du öppnat en nudelshop där du tjänat 20 miljoner om året och efter 5 år kunde du köpt ett hotell i Pattaya och efter ytterligare 5 år varit  miljardär. Dumsnålheten personifierad 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

 

Eller så är det så att de flesta MPR-resenärer, precis som jag, sällan bor på hotell under 8,000 Baht/natten och vi utgick från att det var en bit över din nivå.

Var min nivå ligger är av underordnad betydelse då det är de svenska skattebetalarna som kommer att få ta notan av denna resa, uppehälle och vård.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Var min nivå ligger är av underordnad betydelse då det är de svenska skattebetalarna som kommer att få ta notan av denna resa, uppehälle och vård.

Då ska du bo så billigt som möjligt. 

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...