Jump to content
IGNORERAD

Thai körkort och ID kort


soi covboy

Recommended Posts

Nu har man fixat 5 årig Kk för bil och mc 760 bath och passade på att fixa ID kort samma dag dyrt 60 bath för id använde det på erewan waterfalls inträdet blev 100 bath dottern och svärsonen fick betala farang pris 300 bath 😀😀 id funkar skit bra istället för att använda passet på  hotel 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött ,  Vad har du för visum?

Jag har fått 2 år på kk de senaste gångerna jag förnyat (Pattaya) , jag har turistvisum.  

Var ordnade du Thai ID ?

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev soi covboy:

Nu har man fixat 5 årig Kk för bil och mc 760 bath och passade på att fixa ID kort samma dag dyrt 60 bath för id använde det på erewan waterfalls inträdet blev 100 bath dottern och svärsonen fick betala farang pris 300 bath 😀😀 id funkar skit bra istället för att använda passet på  hotel 

Hej.Id kort var fixade du det...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Muimatt said:

Rosa id kortet kan du få på amphur.

Ta med pass och gula husboken. 

Turist visum och Gula Husboken gar nog inte hand i hand.

Men det kanske finns nagon agency som kan ordna ett Rosa id kort eller korkort om behovet skulle finnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, judazzz said:

Turist visum och Gula Husboken gar nog inte hand i hand.

Men det kanske finns nagon agency som kan ordna ett Rosa id kort eller korkort om behovet skulle finnas.

Nej det har du rätt i men vem fan skulle komma på idén att söka thai id med turistvisum? 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Muimatt said:

Nej det har du rätt i men vem fan skulle komma på idén att söka thai id med turistvisum? 

Inte jag. 

Men som alltid, Money Talks.

Ibland gar det, ibland inte.

Korkort, oppna Thai bank account, regga sig pa en adress hos nagon man inte ar slakt med eller gift med ( example gem stone niggers i Chantaburi)

Blir det hembesok sa funkar det inte att saga, but im from Nigeria my fellow 24 friends not living here. We just have party

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev soi covboy:

Nu har man fixat 5 årig Kk för bil och mc 760 bath och passade på att fixa ID kort samma dag dyrt 60 bath för id använde det på erewan waterfalls inträdet blev 100 bath dottern och svärsonen fick betala farang pris 300 bath 😀😀 id funkar skit bra istället för att använda passet på  hotel 

Är det något som funkar bättre med id-kortet än med körkortet? Billigare inträde får jag med körkortet nu senast här om dagen på nong nooch garden. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Är det något som funkar bättre med id-kortet än med körkortet? Billigare inträde får jag med körkortet nu senast här om dagen på nong nooch garden. 

Var på camping i Kao Yai nationalpark. Provade att visa thai körkort. Fick ett vänligt leende, jag fick betala 400baht.

Mina thailändska vänner betalade 40baht.

 

Har läst någonstans att det rosa ID-kortet ska ge dig samma avgifter som thai. På statliga inrättningar, typ nationalparker mm.

Att det ibland lyckas med körkortet är nog upp till den som sitter i kassan........

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har som vanligt 3månad visum. Gula husboken fixade jag och frugan för 8-10 år sedan. Utan några mutor 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...