Alarik Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 minut sedan, skrev NiceBeaver: En sak jag har märkt efter några månader i Thailand är att raklödder är väldigt dyrt, så det bör du köpa med dig från Lidl eller ÖoB innan du kommer hit. Annars kommer du se ut som din avatar. Fast å andra sidan kommer folk då känna igen dig om du mot förmodan skulle dyka upp på din träff. Ja, den risken är väl helt obefintlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 6 minuter sedan, skrev Alarik: Ja, den risken är väl helt obefintlig. Men det är ju ett bra spartips 😁 Undvik MPR-träffar som kan kosta oanade summor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Borde vara självklara tips, men missa inte följande: De fina Shopping Malls som ligger lite överallt i tex Pattaya ger fantastiska möjligheter till besparingar! Fria Toalett besök, kanske inte på alla, men många, antagligen renare och fräschare än i er 4000bahts ungkarlslya (knyter an till ett annat tips fr BTT tidigare). Gratis AC! Ström kostar multum, ju mindre ni använder hemma desto bättre! Hade en vän i Bkk som pröjsade 15000Thb i månaden, bara för el, han kylde nästan hela huset, 24H om dagen... Mycket billig öl finns att hitta i livsmedelsbutikerna, ofta redan nedkylda, håll noggrann koll på försäljningstiderna bara och skaffa en snygg vadderad laptopväska, vadderingen håller ölen kall! Sitt nu inte och hinka ölen direkt ur flaskan, då kan det bli problem, skaffa en stor mugg som döljer innehållet, jag rekommenderar Starbucks största (ligger i en papperskorg nära dej), diska ur den och fyll den vid nästa gratis toalett besök! Varför Starbucks? För att det ger ett sken av ni inte snålar, och dessutom behövs inget sugrör, som i en mugg från McD. Har ni tur så står det snygga tjejer och delar ut smakprover på mat, eller så har de nån "marknad" där smakprover delas ut, de damerna brukar inte vara jättesöta, men trevliga iaf! Klä er propert, gärna i långbyxor och en ren skjorta och riktiga skor, det tillsammans med Laptopväskan och Starbucksmuggen bygger vidare på ert intryck som bemedlad, och kan göra att nån vacker tjej slår sej ner om börjar konversera. Lukta gott, parfymavdelningarna har gratis prover, och jättevackra expediter! Listan kan göras längre, men jag låter nån annan fylla på den. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 timme sedan, skrev acarls: Drick "ekonomi öl" Chang, Leo etc och undvik "glidar öl" Singha, Heineken osv 🍺 Det där är inget spartips, det är rent jävla sunt förnuft... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Drick Sofiero även om det smakar piss redan i munnen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 timme sedan, skrev broder tuk tuk: Det billigaste och nyttigaste är ju att lära sig dricka vatten till alla måltider. BTT Det är ett fruktansvärt dåligt råd, en öl skall det vara.😁 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Januari 10, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 minut sedan, skrev nissehult_13: Det är ett fruktansvärt dåligt råd, en öl skall det vara.😁 Själv föredrar jag pepsi light numera. Minns en natt vid en bar på Naklua Road när jag lyckades klämma 20 singhaöl under en natt. Lyckades trots det lösa ut en tjej. Tyvärr drabbades jag av fylledille sen på rummet. Minns att jag grät som ett litet barn och den stackars 18 åriga tjejen fick trösta mig. Ett ytterst pinsamt minne. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 53 minuter sedan, skrev Benriach: Det där är inget spartips, det är rent jävla sunt förnuft... Man kan fan göra öl på kottar, dom e gratis!😆 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Själv föredrar jag pepsi light numera. Minns en natt vid en bar på Naklua Road när jag lyckades klämma 20 singhaöl under en natt. Lyckades trots det lösa ut en tjej. Tyvärr drabbades jag av fylledille sen på rummet. Minns att jag grät som ett litet barn och den stackars 18 åriga tjejen fick trösta mig. Ett ytterst pinsamt minne. BTT Kanske pinsamt, men dock ett bra spartips Din pinsamma afton kostade säkert mindre än ett besök hos din psykolog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 7 minuter sedan, skrev audirs2: Man kan fan göra öl på kottar, dom e gratis!😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Man kan numera resa till dom flesta platser på jorden via googles street view map. Problemet är att man missar ljud, dofter och människor men fina vyer kan man hitta. Men nu vänder sig tråden inte i första hand till resenärerna utan mer till långliggare i Thailand typ pensionärer och andra som har ganska snäva budgetar. Att spara in på frukosten är nog inget gott råd. Bättre att äta en stadig frukost och sen kanske nöja sig med lite frukt och nötter till lunchen. BTT Här missar du inga ljud eller andra upplevelser 1. Gå till Systemet Bolaget köp en Leo eller en Singha. Ta en 33 cl så det blir inte för dyrt. 2. Gå hem och sätt dig bredvid Berit, 3. slå på dator och starta street view 4. Gå till denna sida http://www.soundcities.com/index.php 5. Titta på vyer, smaka och dofta på Leo med Berit och lyssna på ljud från Bangkok. Nya vyer, nya ljud varje dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
2much Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Jaga ballongbarer på kvällarna för gratis mat är poppis på vissa håll har jag hört................................ Smile and the world smiles with you Fart and you stand alone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 timme sedan, skrev 2much: Jaga ballongbarer på kvällarna för gratis mat är poppis på vissa håll har jag hört................................ Väntade på den! Kliv in, beställ den billigaste drycken, sen är det bara att svulla fritt! Har man dessutom vaknat sent efter kvällen innan, så kanske man kan käka gratis för hela dagen! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 2 timmar sedan, skrev JJC: Här missar du inga ljud eller andra upplevelser 1. Gå till Systemet Bolaget köp en Leo eller en Singha. Ta en 33 cl så det blir inte för dyrt. 2. Gå hem och sätt dig bredvid Berit, 3. slå på dator och starta street view 4. Gå till denna sida http://www.soundcities.com/index.php 5. Titta på vyer, smaka och dofta på Leo med Berit och lyssna på ljud från Bangkok. Nya vyer, nya ljud varje dag. Ha en gammal soppåse intill, lukta i den ibland, så får du dofterna också! Ljudet finns på Youtube. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Ladda ner appen Eatigo. Rabatter upp till 50 procent om du är flexibel med dina restaurangbesök. Ett 60-tal ställen är anslutna i Pattaya-området och hundratals i Bangkok. Samt några andra städer i Asien. Appen är lätt att använda och gratis därtill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Amatörer, klaga alltid på maten på restaurang så slipper ni oftast notan. Glöm för all del inte att äta er mätta först. Har inte betalat för ett mål mat sedan sent 80-tal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 (ändrad) 54 minuter sedan, skrev M33: Amatörer, klaga alltid på maten på restaurang så slipper ni oftast notan. Glöm för all del inte att äta er mätta först. Har inte betalat för ett mål mat sedan sent 80-tal. Och om ni glömt klaga när ni äter med ett större sällskap, se till att notan börjar betalas från motsatt ände från var ni sitter. När notan når er så säger ni: "Då tar jag det som är kvar" Om ni inte har för snålt sällskap så täcker de andras dricks er nota till 99%. Och där var även drycken betald..... Förtydligande, dricks lägger du självklart inte själv. Personalen har ju betalt för att servera, inte skall Du ge dricks. Ändrades Januari 10, 2019 av M33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Själv föredrar jag pepsi light numera. Minns en natt vid en bar på Naklua Road när jag lyckades klämma 20 singhaöl under en natt. Lyckades trots det lösa ut en tjej. Tyvärr drabbades jag av fylledille sen på rummet. Minns att jag grät som ett litet barn och den stackars 18 åriga tjejen fick trösta mig. Ett ytterst pinsamt minne. BTT Var hittar du Pepsi light??? Saknar den verkligen, sedan Pepsi Max kom är den svår att finna, i Sverige. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Borde inte dela med sig av alla tips om hur man når rikedom men de självklara får jag väl lyfta. Föreslå alltid att första personen i sällskapet tar en runda till alla, sedan rullar det på och när det närmar sig din tur måste du tyvärr avvika. Självklart möter du upp nästa gäng på ny bar och så är det en ny gratissväng. Har nog inte betalat för dricka sedan Vietnamkriget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Till hotellet har jag alltid med mig en liten påse med kackerlackor. Släpp ut dem, ring front manager med upprörd röst och där var den vistelsen gratis. Har inte betalat för hotell sedan stenåldern. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 minut sedan, skrev M33: Till hotellet har jag alltid med mig en liten påse med kackerlackor. Släpp ut dem, ring front manager med upprörd röst och där var den vistelsen gratis. Har inte betalat för hotell sedan stenåldern. Fungerar det verkligen i Thailand? Det är ju ungefär som att spilla ut lite chips på golvet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 1 minut sedan, skrev GreenValley: Fungerar det verkligen i Thailand? Det är ju ungefär som att spilla ut lite chips på golvet! Du kan ju inte bo på ett guesthouse, satsa riktigt dyrt (läs prisvärt) så skall du se att effekten är bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Idag sparar jag 7500 baht på att inte bjuda skolbarnen på mat det får bli glass. Tänk vad man kan spara om man är lite finurlig.😁 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Januari 11, 2019 Dela Inlagd Januari 11, 2019 9 timmar sedan, skrev M33: Till hotellet har jag alltid med mig en liten påse med kackerlackor. Släpp ut dem, ring front manager med upprörd röst och där var den vistelsen gratis. Har inte betalat för hotell sedan stenåldern. Mat,dricka och boendet löst.... Men hur kommer du undan resekostnaden och framförallt ”de nattliga nöjena”?? Väntar ivrigt #nyfiken Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu