Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Phuket2018

Arrival Card

Recommended Posts

L200
1 timme sedan, skrev nissehult_13:

Här i Phichit så har jag fått svaret av immigration så länge du inte lämnat landet så behöver du inte anmäla när du är tillbaka på din ursprungsadress. 

Samma här

Dolle
3 timmar sedan, skrev gst:

Nu var ju frågan vad man skriver på arrival card

Typ. vad som helst med hotell namn

Dolle
4 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Här i Phichit så har jag fått svaret av immigration så länge du inte lämnat landet så behöver du inte anmäla när du är tillbaka på din ursprungsadress. 

Den officiella lagen är att även utan att lämna landet (så med samma avgångskortnummer) måste en utlänning fortfarande rapporteras varje gång han / hon byter till en ny plats. Ägaren av den platsen måste anmäla utlänningen, även om den bara är 1 dag. Så om du gör en resa ute på landet för helgen och du bor i ett pensionat där, måste din vistelse för den helgen rapporteras och när du återvänder till din primära plats måste du rapporteras igen. 

Urklippt om info ang TM30

Soengsang
9 minuter sedan, skrev Dolle:

Den officiella lagen är att även utan att lämna landet (så med samma avgångskortnummer) måste en utlänning fortfarande rapporteras varje gång han / hon byter till en ny plats. Ägaren av den platsen måste anmäla utlänningen, även om den bara är 1 dag. Så om du gör en resa ute på landet för helgen och du bor i ett pensionat där, måste din vistelse för den helgen rapporteras och när du återvänder till din primära plats måste du rapporteras igen. 

Källa ?

Dolle
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Källa ?

http://www.chiangmailocator.com/wiki-the-tm-30-form-all-you-need-to-know-about-it-and-why-it-matters-to-you-p172

Läs under , Anmärkningar: sant eller inte ?

Jag/vi har aldrig lämnat in en TM30,

Nu sist i Nov ville en polis fotografera mig inga problem sa jag, nu tänkte jag är det klipp.

Har då inte hört eller sett något efter det

Soengsang
8 minuter sedan, skrev Dolle:

http://www.chiangmailocator.com/wiki-the-tm-30-form-all-you-need-to-know-about-it-and-why-it-matters-to-you-p172

Läs under , Anmärkningar: sant eller inte ?

Jag/vi har aldrig lämnat in en TM30,

Nu sist i Nov ville en polis fotografera mig inga problem sa jag, nu tänkte jag är det klipp.

Har då inte hört eller sett något efter det

Ok, trodde det stod på någon officiell sida nu på Svenska, därav min fråga ang källa :)

Men ok, det där var nog en rätt bra förklaring.

Jag har anmält de 2 senaste åren.

Dolle
8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ok, trodde det stod på någon officiell sida nu på Svenska, därav min fråga ang källa :)

Men ok, det där var nog en rätt bra förklaring.

Jag har anmält de 2 senaste åren.

Min websida i datorn översätter utlänska sidor till Svenska.

Mvh. Dollemon

nissehult_13
4 timmar sedan, skrev Dolle:

Så är nog lagen skriven, men vid fråga på min immigration så kan jag komma tillbaka till min ursprungsadress utan behöva anmäla. TIT 

berlitz
34 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Så är nog lagen skriven, men vid fråga på min immigration så kan jag komma tillbaka till min ursprungsadress utan behöva anmäla. TIT 

Så sade dom åt mig med.

Dolle
3 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Lagen är skriven så, men har man fast adress som "vi" har så det mest lågiskt att inte behöva skriva om sig.

Sen skulle det vara intessant och se hur dom kommer åt "krimenella" med TM30 blanketten

Mvh. Dollemon

judazzz
1 hour ago, Dolle said:

Lagen är skriven så, men har man fast adress som "vi" har så det mest lågiskt att inte behöva skriva om sig.

Sen skulle det vara intessant och se hur dom kommer åt "krimenella" med TM30 blanketten

Mvh. Dollemon

Förmodligen ingen av dessa: https://www.thaivisa.com/forum/topic/1077716-crackdown-on-visa-overstayers-is-good-for-tourism-big-joke/

hobbe
On 2019-01-10 at 01:25, skrev Phuket2018:

Hej

Ska bo en vecka i Phuket och en i Ao nang.

Ska man uppge adress till båda på arrival card  man fyller i?

Eller hur funkar det?

Du skriver adressen till det första hotellet du ska bo på . Det är det enda DU behöver bry dig om.

Sen är det andra hotell som sköter resten . 

Mvh Hobbe 

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy