Jump to content
IGNORERAD

Arrival Card


Phuket2018

Recommended Posts

Hej

 

Ska bo en vecka i Phuket och en i Ao nang.

 

Ska man uppge adress till båda på arrival card  man fyller i?

 

Eller hur funkar det?

Ändrades av Phuket2018
Fel
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Dolemon

    9

  • judazzz

    4

  • gst

    2

  • Phuket2018

    2

Mest aktiva i denna tråd

20 minuter sedan, skrev Phuket2018:

Hej

 

Ska bo en vecka i Phuket och en i Ao nang.

 

Ska man uppge adress till båda på arrival card  man fyller i?

 

Eller hur funkar det?

Bara första adressen du ska bo på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor du på hotell sköter dom om registreringen till immigration så då behöver du inte tänka det. Är det privatboende ska både du och husägaren anmäla detta till immigration senast 24 timmar efter ankomst.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Bor du på hotell sköter dom om registreringen till immigration så då behöver du inte tänka det. Är det privatboende ska både du och husägaren anmäla detta till immigration senast 24 timmar efter ankomst.

Kan bli svårt ibland som frun bokar så mitt namn kommer inte på tal vid bokning.

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, NiceBeaver said:

Bor du på hotell sköter dom om registreringen till immigration så då behöver du inte tänka det. Är det privatboende ska både du och husägaren anmäla detta till immigration senast 24 timmar efter ankomst.

Arrivalcard var det som efterfragades. Inte TM30

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev judazzz:

Arrivalcard var det som efterfragades. Inte TM30

Undra hur många det är som följer TM30 reglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Dolle said:

Undra hur många det är som följer TM30 reglerna.

Det ar nagot man kan fundera pa. Men jag vill inte forsoka vara nagon besserwisser. Om nagon fragar sa ar det val battre att informera ang. hur det ligger till och inte snurra upp saker for TS? 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev judazzz:

Det ar nagot man kan fundera pa. Men jag vill inte forsoka vara nagon besserwisser. Om nagon fragar sa ar det val battre att informera ang. hur det ligger till och inte snurra upp saker for TS? 

 

Läser lite om TM30.

Så fort man byter plats så ska man rapportera bar det är en dag så ska det rapporteras, blir mycket jobb för IM om alla följer den regeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Dolle said:

 

Läser lite om TM30.

Så fort man byter plats så ska man rapportera bar det är en dag så ska det rapporteras, blir mycket jobb för IM om alla följer den regeln.

Jag vet hur lagstiftningen ser ut.

Nu ska TS. Besoka 2 veckor sa da sa behover han inte nagon extemption. Ansvaret ligger hos hotellen som han har bokat att rapportera. 

TM 30 ar inte aktuellt i detta fallet.

Aktuell fraga var ang. Om han behovde skriva adresser till bada sina boenden pa Arrival card

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver bara namnet på det hotel du tror att du ska till, är inte alls noga.

Resten sköts automatiskt.

Man ska inte göra en höna av en fjäder = krångla till saker och ting i onödan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv "Bangkok Hilton", har du tur så bjuder de på skjutsen dit...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Phuket2018:

Kan man få några seriösa svar?

 

17 timmar sedan, skrev gst:

Bara första adressen du ska bo på.

Du fick ett som första svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

 

Du fick ett som första svar.

Här i Phichit så har jag fått svaret av immigration så länge du inte lämnat landet så behöver du inte anmäla när du är tillbaka på din ursprungsadress. 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Här i Phichit så har jag fått svaret av immigration så länge du inte lämnat landet så behöver du inte anmäla när du är tillbaka på din ursprungsadress. 

Nu var ju frågan vad man skriver på arrival card

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev nissehult_13:

Här i Phichit så har jag fått svaret av immigration så länge du inte lämnat landet så behöver du inte anmäla när du är tillbaka på din ursprungsadress. 

Samma här

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Nu var ju frågan vad man skriver på arrival card

 

Typ. vad som helst med hotell namn

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Här i Phichit så har jag fått svaret av immigration så länge du inte lämnat landet så behöver du inte anmäla när du är tillbaka på din ursprungsadress. 

Den officiella lagen är att även utan att lämna landet (så med samma avgångskortnummer) måste en utlänning fortfarande rapporteras varje gång han / hon byter till en ny plats. Ägaren av den platsen måste anmäla utlänningen, även om den bara är 1 dag. Så om du gör en resa ute på landet för helgen och du bor i ett pensionat där, måste din vistelse för den helgen rapporteras och när du återvänder till din primära plats måste du rapporteras igen. 

 

Urklippt om info ang TM30

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Dolle:

Den officiella lagen är att även utan att lämna landet (så med samma avgångskortnummer) måste en utlänning fortfarande rapporteras varje gång han / hon byter till en ny plats. Ägaren av den platsen måste anmäla utlänningen, även om den bara är 1 dag. Så om du gör en resa ute på landet för helgen och du bor i ett pensionat där, måste din vistelse för den helgen rapporteras och när du återvänder till din primära plats måste du rapporteras igen. 

 

Urklippt om info ang TM30

Källa ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Källa ?

http://www.chiangmailocator.com/wiki-the-tm-30-form-all-you-need-to-know-about-it-and-why-it-matters-to-you-p172

 

Läs under , Anmärkningar: sant eller inte ?

 

Jag/vi har aldrig lämnat in en TM30,

Nu sist i Nov ville en polis fotografera mig inga problem sa jag, nu tänkte jag är det klipp.

 

Har då inte hört eller sett något efter det

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Dolle:

http://www.chiangmailocator.com/wiki-the-tm-30-form-all-you-need-to-know-about-it-and-why-it-matters-to-you-p172

 

Läs under , Anmärkningar: sant eller inte ?

 

Jag/vi har aldrig lämnat in en TM30,

Nu sist i Nov ville en polis fotografera mig inga problem sa jag, nu tänkte jag är det klipp.

 

Har då inte hört eller sett något efter det

Ok, trodde det stod på någon officiell sida nu på Svenska, därav min fråga ang källa :)

Men ok, det där var nog en rätt bra förklaring.

Jag har anmält de 2 senaste åren.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ok, trodde det stod på någon officiell sida nu på Svenska, därav min fråga ang källa :)

Men ok, det där var nog en rätt bra förklaring.

Jag har anmält de 2 senaste åren.

Min websida i datorn översätter utlänska sidor till Svenska.

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dolle:

Den officiella lagen är att även utan att lämna landet (så med samma avgångskortnummer) måste en utlänning fortfarande rapporteras varje gång han / hon byter till en ny plats. Ägaren av den platsen måste anmäla utlänningen, även om den bara är 1 dag. Så om du gör en resa ute på landet för helgen och du bor i ett pensionat där, måste din vistelse för den helgen rapporteras och när du återvänder till din primära plats måste du rapporteras igen. 

 

Urklippt om info ang TM30

Så är nog lagen skriven, men vid fråga på min immigration så kan jag komma tillbaka till min ursprungsadress utan behöva anmäla. TIT 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Så är nog lagen skriven, men vid fråga på min immigration så kan jag komma tillbaka till min ursprungsadress utan behöva anmäla. TIT 

Så sade dom åt mig med.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Så är nog lagen skriven, men vid fråga på min immigration så kan jag komma tillbaka till min ursprungsadress utan behöva anmäla. TIT 

Lagen är skriven så, men har man fast adress som "vi" har så det mest lågiskt att inte behöva skriva om sig.

Sen skulle det vara intessant och se hur dom kommer åt "krimenella" med TM30 blanketten

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...