Jump to content
Batting

Språkligheter.

Recommended Posts

Batting
5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Du har rätt. Jag får ont i magen av allt skrattande. 

Bra då säger vi så, hej då!

• Haha 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Batting
5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det ska du vara glad för :haha:

Frukostbuffé är bättre :wink:

Mycket möjligt, men ibland blir man bara sugen på något speciellt.  :559bdc4880218_haveaniceday:

• Ge karma 2
  • Fint 1

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev Batting:

Bra då säger vi så, hej då!

ok, Hej då.

Stoneys

Kan du peka och läsa engelska så hade det nog funkat på beergarden. Screenshot_20190107-165331.thumb.png.1b3eef235875ed45e33228794a182cea.png

• Haha 7

Batting
10 minuter sedan, skrev Stoneys:

Kan du peka och läsa engelska så hade det nog funkat på beergarden. Screenshot_20190107-165331.thumb.png.1b3eef235875ed45e33228794a182cea.png

Nu börjar jag känna mig lite tjatig.
Jag försökte som sagt var med att säga " Full English Breakfast! ".
Det är ju just det där som står där.
När det inte räckte att säga " Full English Breakfast " (Förlåt tjatet) så förtydligade jag med att säga att jag ville ha "Allt Det Där!" och pekade!
Då fick jag veta att jag aldrig skulle orka äta allt det där.

Vid det laget var jag ganska irriterad.
Jag hade pekat, men det dög inte.
Varför blir jag misstrodd hela tiden här?

Jag antar att jag hasplade ur mig något som servitrisen godtog.
Det är precis som om folk här ska försöka sätta dit en.
Varför skulle jag hitta på något sådant här?

:559bdc5b97286_zZ:

• Ge karma 3
  • Haha 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har lärt mig så gott det går, sedan får du väl läsa sista meningen i det du citerade.

Gott så då har du ju gjort en ansträngning. Man kan ju knappast begära att alla ska lära sig flytande thai, det kan inte jag heller. Förmodligen omöjligt i min ålder men jag gör så gott jag kan.

• Ge karma 1

HuaHindinnge
15 timmar sedan, skrev frogfish:

Varför inte gå till nån av alla engelska pubar eller nåt brittiskt guest house för frulle? Det kryllar ju av dem.

Försöker du skriva ett roligt (påhittad) kåseri så ok, men om detta är din verklighet så vet jag inte vad jag ska säga.....

Verkar inte vara ett kåseri med tanke på vad han skriver på sid 7. 

Sakhon
27 minuter sedan, skrev Batting:

Nu börjar jag känna mig lite tjatig.
Jag försökte som sagt var med att säga " Full English Breakfast! ".
Det är ju just det där som står där.
När det inte räckte att säga " Full English Breakfast " (Förlåt tjatet) så förtydligade jag med att säga att jag ville ha "Allt Det Där!" och pekade!
Då fick jag veta att jag aldrig skulle orka äta allt det där.

Vid det laget var jag ganska irriterad.
Jag hade pekat, men det dög inte.
Varför blir jag misstrodd hela tiden här?

Jag antar att jag hasplade ur mig något som servitrisen godtog.
Det är precis som om folk här ska försöka sätta dit en.
Varför skulle jag hitta på något sådant här?

:559bdc5b97286_zZ:

Jag trodde verkligen dina inlägg var en typ av kåseri. Men nu blir jag osäker.

Men är det en korrekt återgivning av dina vedermödor att beställa det du ville ha till frukost i Pattaya, ja då verkar du behöva få hjälp och stöd av någon Thailandsveteran.

För då måste det ju vara en hel massa andra saker som orsakar dig enorma problem på dina resor dit.

Dock håller jag helt seriöst med om att man kan förvänta sig ett visst engelska-kunnande hos personalen i Pattaya.

Men när det inte finns sådan, så måste man ju försöka vara lite smidig och lösa problemet på ett förnuftigt sätt.

Där verkar du ha problem, så då bör du ju försöka få hjälp med det.

• Ge karma 5
  • Haha 1

Kenneth4618

Man blir lite fundersam på hur en enda person kan råka ut för många tokigheter/otur på sina resor och då har han ännu inte avhandlat bögarna. ;)

• Haha 4

Alarik
On ‎2019‎-‎01‎-‎06 at 08:35, skrev Batting:

Jag stod där ett tag och funderade på hur jag skulle kunna få i mig det där med sked, men insåg att det inte skulle låta sig göras.
Jag gick till den som verkade tjänstgöra so hovmästare och bad om en "Fork!".
 "What folk?", blev svaret.

Jag försöker med teckenspråk.
Skärande rörelser med kniv och något slags stickande/spettsande rörelse med gaffel, men såg snabbt att det inte nådde fram.
Jag vinkade då med mig "Hovmästaren" till ett bord där en dam satt och åt med just en gaffel.

Hon hade förmodligen beställt en rätt från menyn och fått bestick från en servitör.
Andra bestick än de som tillhandahölls vid buffén. 

Jag pekade och sade "Look, that's a fork!".
Damen som satt och åt såg lite förvånad ut, och min vän Jum började se lite smått uppskrämd ut men Servitören/Hovmästeren sprang iallafall iväg och hittade en gaffel

Thai kan ofta en del engelska men deras uttal kan ju så att säga vara lite eget.

Att de kan ha svårt att förstå "engelska" är kanske heller inte så konstigt med tanke på alla engelska-amerikanska-australienska med flera "varianter".

Kör du med skolengelska eller kan det vara så att du kör med typ danskengelska så att tjejen fick ditt fork till att bli fuck …...

• Haha 3

Batting
4 timmar sedan, skrev Sakhon:

Jag trodde verkligen dina inlägg var en typ av kåseri. Men nu blir jag osäker.

Men är det en korrekt återgivning av dina vedermödor att beställa det du ville ha till frukost i Pattaya, ja då verkar du behöva få hjälp och stöd av någon Thailandsveteran.

För då måste det ju vara en hel massa andra saker som orsakar dig enorma problem på dina resor dit.

Dock håller jag helt seriöst med om att man kan förvänta sig ett visst engelska-kunnande hos personalen i Pattaya.

Men när det inte finns sådan, så måste man ju försöka vara lite smidig och lösa problemet på ett förnuftigt sätt.

Där verkar du ha problem, så då bör du ju försöka få hjälp med det.

Okej vad gjorde jag för fel då?

• Ge karma 1

Batting
1 timme sedan, skrev Alarik:

Thai kan ofta en del engelska men deras uttal kan ju så att säga vara lite eget.

Att de kan ha svårt att förstå "engelska" är kanske heller inte så konstigt med tanke på alla engelska-amerikanska-australienska med flera "varianter".

Kör du med skolengelska eller kan det vara så att du kör med typ danskengelska så att tjejen fick ditt fork till att bli fuck …...

Jag gissar på att den där "Hovmästaren" hade klara problem med språket.
Men det är ju bara en gissning.
Själv brukar jag klara mig bra i London så jag tror nog att det var han som var dålig på språk.
Men nu är det ju tydligen mig man ska hitta fel på.
Det kan ju tänkas att jag var liiite otydlig och att mina gester med stickande rörelser var fel.
Om jag går med på att jag är totalt värdelös på att överhuvud taget uttrycka mig i talat språk, slipper jag förklara mig mer då?

• Tråkigt 1
  • Haha 1

Boa52
4 minuter sedan, skrev Batting:

Okej vad gjorde jag för fel då?

Du gjorde inte nåt fel, jo en sak skriva i ett sånt har tvärsemot forum funkar alldrig. Om du skrivit solen lyser gult så

efter några inlägg fanns det ingen sol och om det funnits var den grön sen skulle det handla om toaletter och dess

placeringar

• Ge karma 1
  • Haha 4

Batting
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du gjorde inte nåt fel, jo en sak skriva i ett sånt har tvärsemot forum funkar alldrig. Om du skrivit solen lyser gult så

efter några inlägg fanns det ingen sol och om det funnits var den grön sen skulle det handla om toaletter och dess

placeringar

Nä nu får du allt förklara vad jag gjorde för fel!

• Haha 2