Jump to content
IGNORERAD

Overstay 1 dag


Matta

Recommended Posts

Ja men bevisa motsatsen då! Jag, eller jag menar en kompis, måste ha 5 dagar till i Thailand för att supa efter att 30 dagars extension gått ut.

 

Har ska jag, ja.menar min kompis han som jag frågar åt, göra för att vara säker på att inte behöva ruska thai tupp i i häktet i fem dagar för att få lite Lao kaow och på det behöva dricka Boas finkeldunk i fem år?

 

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    28

  • Soengsang

    11

  • nissehult_13

    8

  • Stoneys

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 timmar sedan, skrev spooncreek:

Borde blivit en snaskig rubrik i  mängder av tidningar världen över : "En timmes overstay resulterade i  fyra dagar häkte och fem års utvisning från Thailand". Google it and you shall find :-)  

Eller som man säger i mitt yrke "Söken och i skolen finna" Matteus 7:7 ;) Men jag har fortfarande inte hittat.

 

Pastor Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har inte läst hela tråden men detta är säkert en enkel fråga för många.

Gäller 30 dagar i Thailand eller från och med man checkar in i Sverige eller landar i Thailand.

Var helt säker på 30 dagar från och med att man landat och beställde mina biljetter därefter.

Nu får dock mina kompisar mig att bli tveksam🤔

Kan bli oroligt vid hemresan när man står i biljettkön utan och vara säker

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Galten:

Har inte läst hela tråden men detta är säkert en enkel fråga för många.

Gäller 30 dagar i Thailand eller från och med man checkar in i Sverige eller landar i Thailand.

Var helt säker på 30 dagar från och med att man landat och beställde mina biljetter därefter.

Nu får dock mina kompisar mig att bli tveksam🤔

Kan bli oroligt vid hemresan när man står i biljettkön utan och vara säker

Gäller från det datum du går in i Thailand till det du går ut. Dvs passkontrollen i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Landar du den 15de en månad med 31 dagar så drar du av 2 och åker hem senast 13de månaden efter.

Det har man lärt sig efter att ha dö stirrat ner på Thailand stämplarna i sitt pass sen 1990......

För månader med annat antal dagar så pajar lätt hjärnan......

Sen om man åker straxt efter midnatt så måste man tänka till ytterligare en gång för att inte missa en hel dag.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Gäller från det datum du går in i Thailand till det du går ut. Dvs passkontrollen i Thailand.

Tack då kan jag vara lugn👍

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Landar du den 15de en månad med 31 dagar så drar du av 2 och åker hem senast 13de månaden efter.

Det har man lärt sig efter att ha dö stirrat ner på Thailand stämplarna i sitt pass sen 1990......

För månader med annat antal dagar så pajar lätt hjärnan......

Sen om man åker straxt efter midnatt så måste man tänka till ytterligare en gång för att inte missa en hel dag.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Glöm inte februari när det är skottår... det gjorde jag... 6 timmar overstay.

 

-Why you not go yesterday? Var frågan i immigration. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Landar du den 15de en månad med 31 dagar så drar du av 2 och åker hem senast 13de månaden efter.

Det har man lärt sig efter att ha dö stirrat ner på Thailand stämplarna i sitt pass sen 1990......

För månader med annat antal dagar så pajar lätt hjärnan......

Sen om man åker straxt efter midnatt så måste man tänka till ytterligare en gång för att inte missa en hel dag.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Åker man exempelvis med Thai (nattflyg) räcker det att man drar bort en dag (enligt ditt exempel) eftersom man lämpligen går igenom immigrations före midnatt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Incheckningen på Arlanda räknar så det inte blir overstay. Om så är fallet blir du inte ivägsläpt utan att köpa en utresebiljett från Thailand. Med internet så köp en enkel till Malaysia med ett lågprisbolag. Kostnad 750 kr. Till Penang. Born41 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
12 minutes ago, born41 said:

Incheckningen på Arlanda räknar så det inte blir overstay. Om så är fallet blir du inte ivägsläpt utan att köpa en utresebiljett från Thailand. Med internet så köp en enkel till Malaysia med ett lågprisbolag. Kostnad 750 kr. Till Penang. Born41 

Den diskussionen har varit uppe förr och där har det visat sig att olika medlemmar har olika erfarenheter. På Arlanda och med Thai har det hänt mig en gång, då fick jag skriva på något avtal där jag tar ansvaret självt om jag blir stoppad i immigration, sen var det bara att åka med.

Generellt olika flygplatser och olika bolag: Oftast frågar incheckningspersonalen inte, men utifall att: ibland går det att resonera med dem, ibland inte.  Bäst naturligtvis att ha en bokad returbiljett, och om det är en man inte avser utnyttja, att endast reservera en som man inte behöver betala för inom x dagar. Går att göra på flera resesajter och även på thais egen sajt, med lite dribbel. 😉

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter



Landar du den 15de en månad med 31 dagar så drar du av 2 och åker hem senast 13de månaden efter.

Det har man lärt sig efter att ha dö stirrat ner på Thailand stämplarna i sitt pass sen 1990......

För månader med annat antal dagar så pajar lätt hjärnan......

Sen om man åker straxt efter midnatt så måste man tänka till ytterligare en gång för att inte missa en hel dag.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk






Åker man exempelvis med Thai (nattflyg) räcker det att man drar bort en dag (enligt ditt exempel) eftersom man lämpligen går igenom immigrations före midnatt.


Ah min herre har minsann tänkt till enligt instruktionen ovan.

Det är vanligtvis överkurs och kan resultera i att folk åker till flygplatsen ett dygn för sent........ Då borde det bli overstay oavsett.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig släppte de på i Göteborg med finnarna till Bangkok med 63 dagars biljett utan att säga något.

Även i Bangkok var de inga problem, jag hade ju skrivet att jag skulle stanna 29 dagar på arrivalkortet, så de bara och log och stämplade mitt pass 😉

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev apknug:


 

 

 

 

 

 


Ah min herre har minsann tänkt till enligt instruktionen ovan.

Det är vanligtvis överkurs och kan resultera i att folk åker till flygplatsen ett dygn för sent........ Då borde det bli overstay oavsett.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

 

 

 

 

Ja åker man till flygplatsen ett dygn sent blir det overstay oavsett vilken tid på dygnet flyget går. Men då missar man ju flyget vilket verkar dumt och dyrt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...