Jump to content
IGNORERAD

Overstay 1 dag


Matta

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Kentan:

Det låter bra så bara att prova. I värsta fall fall man boka en hemresa med baggarna på Arlanda man har 4 timmar på sig att avboka den ...

 

//K

Var inte orolig, du kommer med 😉 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    28

  • Soengsang

    11

  • nissehult_13

    8

  • Stoneys

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Just now, Mankan said:

Hur kunde det inte duga med flygbiljett ut ur landet? Vad är isåfall kravet?

Ja du, om jag visste det.

Frågan får ställas till station managern.

Jag förmodar att han hade bestämt sig att den familjen inte skulle få åka med.

Men som sagt, Jag vet Inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thomas001:

Du måste vara ett unikum. Själv har jag kört mer än 30.000 mil här i Thailand. Känner flera Falanger som bor här och kört bil och MC mer än mig. Ingen av oss har behövt visa pass vid olika kontroller. Om jag minns rätt så har jag behövt visa mitt Thai-körkort max 2-3 ggr under åren. Till saken hör att jag var tredje månad drar till MaeSot och på den vägen dit snackar vi Check-points/Poliskontroller.. Helt otroligt att du har behövt visa ditt pass så många ggr. 

Jag har aldrig behövt visa pass någonsin under vistelse i Thailand, förutom vid hotelcheckin,inrikesflyg och immigrations besök.

+10ggr har minibussen blivit stoppad vid visaruns, men de har bara tagit id av asiater, en gång stack jag fram passet och polisen sa, no no you falang.......

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Hur kunde det inte duga med flygbiljett ut ur landet? Vad är isåfall kravet?

Jag tror att vi inte har hört hela historien........

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan är Thai och så fort någon myndighetsperson säger något till mig hugger hon direkt och då på thai. Jag vet eller får aldrig reda på vad som egentligen sägs. Samma gäller ni vi åker taxi (grisbil), falanger pröjsar inte sällan det tredubbla mot vad vi gör:)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev evert 1:

Frugan är Thai och så fort någon myndighetsperson säger något till mig hugger hon direkt och då på thai. Jag vet eller får aldrig reda på vad som egentligen sägs. Samma gäller ni vi åker taxi (grisbil), falanger pröjsar inte sällan det tredubbla mot vad vi gör:)

Måste ju vara svårt att veta vem som blåser vem om man inte förstår språket :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev evert 1:

Frugan är Thai och så fort någon myndighetsperson säger något till mig hugger hon direkt och då på thai. Jag vet eller får aldrig reda på vad som egentligen sägs. Samma gäller ni vi åker taxi (grisbil), falanger pröjsar inte sällan det tredubbla mot vad vi gör:)

Man skulle kunna tro att du just har gjort din första resa till Thailand och nu belysa oss mindre vetande om alla olikheter och regler som gäller 😘 

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Matta:

Hej på er....

Jag har insett att min biljett med Finnair 31 mars - 1 maj 2019, d.v.s. 31 dagar.

Jag anländer ju till Bangkok den 1 april och åker hem 06:00 från Samui via BKK direkt till Skandinavien 1 maj 06:00.

det blir då 30 dagar plus 4-5 timmar som jag är i Thailand. (checkar ju in nån timme innan avgång).

 

Hur griniga är dom med overstay ??

 

Är det bara att låtsas som det regnar ??

 

//Mats

 

Frågan om overstay har du ju fått många "svar" på i tråden redan.

 

Jag är mer fundersam över att du väljer att åka hem direkt från Samui. Behövs inte mkt för att flyg ställs in eller missas, lite oväder, mekaniskt fel eller problem med taxi, försovning mm.

Jag har som regel att alltid avsluta på fastlandet för att undvika detta, har blivit kvar på öar längre än väntat flera ggr under mitt liv.

 

Jag skulle nog avsluta med en eller flera dagar i Bangkok (eller taxiavstånd till Suvvan). Då kan du även överväga alternativet att passera passkontrollen före 00:00, så löser det din egentliga fråga också.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev thomas001:

Du måste vara ett unikum. Själv har jag kört mer än 30.000 mil här i Thailand. Känner flera Falanger som bor här och kört bil och MC mer än mig. Ingen av oss har behövt visa pass vid olika kontroller. Om jag minns rätt så har jag behövt visa mitt Thai-körkort max 2-3 ggr under åren. Till saken hör att jag var tredje månad drar till MaeSot och på den vägen dit snackar vi Check-points/Poliskontroller.. Helt otroligt att du har behövt visa ditt pass så många ggr. 

 

Jag har heller aldrig behövt visa passet i någon typ av poliskontroll, har kört bil i 10 år.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Du måste vara ett unikum. Själv har jag kört mer än 30.000 mil här i Thailand. Känner flera Falanger som bor här och kört bil och MC mer än mig. Ingen av oss har behövt visa pass vid olika kontroller. Om jag minns rätt så har jag behövt visa mitt Thai-körkort max 2-3 ggr under åren. Till saken hör att jag var tredje månad drar till MaeSot och på den vägen dit snackar vi Check-points/Poliskontroller.. Helt otroligt att du har behövt visa ditt pass så många ggr. 

Konstigt...

Är man tex i Trat/Chantaburri så blir man i regel frågad om att visa pass vid trafikkontroll, vad jag märkt.

Den gången jag blev stoppad och frågad om pass i Chockchai var ärligt talat före denna kampanj som pågår nu, och reglerna om bannlysning.

På vägen just utanför Suvvan var ca ett år sedan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Konstigt...

Är man tex i Trat/Chantaburri så blir man i regel frågad om att visa pass vid trafikkontroll, vad jag märkt.

Den gången jag blev stoppad och frågad om pass i Chockchai var ärligt talat före denna kampanj som pågår nu, och reglerna om bannlysning.

På vägen just utanför Suvvan var ca ett år sedan.

TIT, jag har själv inte råkat ut för det men skulle inte riskera att jag inte får komma hit pga overstay eller någon annan skitsak som skulle kunna stoppa mitt leverne här. Säger han som har blivit tagen av bypolisen.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Konstigt...

Är man tex i Trat/Chantaburri så blir man i regel frågad om att visa pass vid trafikkontroll, vad jag märkt.

Den gången jag blev stoppad och frågad om pass i Chockchai var ärligt talat före denna kampanj som pågår nu, och reglerna om bannlysning.

På vägen just utanför Suvvan var ca ett år sedan.

Är du säker på att de vill se passet(och inte id eller kk)? jag har blivit stoppad +10ggr(säkert 40-50ggr) i trakterna av just Trat/Chantaburi och har hittills aldrig visat passet i dessa kontroller.

Jag tror du har fel här, men överbevisa mig gärna

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wUThai:

Jo, jag vet att den löjliga regeln är ganska ny. Säger precis som dig, visa mig en enda turist som råkat ut för det? Precis som med dom ganska nya reglerna om att man inte får stå upp bakom grisbilarna i Pattaya, då det är 5000thb i böter på det. Jag själv, och en jävla massa andra turister stod upp bakom grisbilarna och polisen gjorde inte ett skit. Hade det varit riktigt mycket turister så hade det säkert bötfällts?! Men så ser det inte ut idag. 

Drabbar aldrig charter resenärer. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Drabbar aldrig charter resenärer. 

CharterWuttan klarar sig alltid :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

CharterWuttan klarar sig alltid :D 

Har man inte råd att vara borta från slaviskt jobb mer än 4 veckor. Så klart man klarar sig 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
6 minuter sedan, skrev Stoneys:

Har man inte råd att vara borta från slaviskt jobb mer än 4 veckor. Så klart man klarar sig 😉

Hahaha! Råd? Undra vem som har råd egentligen? Leva samma luffarliv som du gör i Thailand då stannar jag hellre hemma. Dom som sitter och tigger på gatorna har högre budget än vad du har. Charterresa för dig vore en dröm, synd att du inte har råd bara! :mdr:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
11 minuter sedan, skrev Cavemannen:

CharterWuttan klarar sig alltid :D 

Tror jag också, men vi som lever längre tider här ska nog inte riskera detta för en sån skitsak som vi borde kunna hantera.😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Hahaha! Råd? Undra vem som har råd egentligen? Leva samma luffarliv som du gör i Thailand då stannar jag hellre hemma. Dom som sitter och tigger på gatorna har högre budget än vad du har. Charterresa för dig vore en dröm, synd att du inte har råd bara! :mdr:

 

Flyga dag flyg hem. Ta bussen från survan  till Pattaya, gris bussen till hotellet. Borta 4 veckor oops,wannebe. En charter om året, då är man King.?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
2 minuter sedan, skrev wUThai:

Hahaha! Råd? Undra vem som har råd egentligen? Leva samma luffarliv som du gör i Thailand då stannar jag hellre hemma. Dom som sitter och tigger på gatorna har högre budget än vad du har. Charterresa för dig vore en dröm, synd att du inte har råd bara! :mdr:

 

Så tänkte jag när jag fortfarande jobbade, men sket i jobbet när jag var 58 och jag lever gott och gör nästan vad jag vill. Lek turist det kan vilken apa som helst göra.😀😀😁 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Stoneys:

Flyga dag flyg hem. Ta bussen från survan  till Pattaya, gris bussen till hotellet. Borta 4 veckor oops,wannebe. En charter om året, då är man King.?

Hahaha! Tja, jag lever iaf livet i 4 veckor och får ut nåt från min semester. Du ser ut och leva ett luffarliv där du sitter och suger på en sur changöl och smaska i dig mat från Tesco. Omgivningen du fotar ser ut som du husera runt en soptipp. Men det är väl så när man lever livet i Pattaya i 3 månader. Vi har alla olika krav medans du har inga krav alls på din vistelse. Det är skillnaden. Om jag är en king? Jämfört med dig så är jag definitivt en king, du lever ett till synes luffarliv... du trivs med det livet det gör inte jag då jag har lite krav på min vistelse när jag reser nånstans. Om du tror att jag är avundsjuk för att du stannar där i tre månader så misstar du dig. En månad i stöten är mer än nog för mig. Seså, ut och leta lite tomburkar så du har råd med en Chang nu. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
5 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Så tänkte jag när jag fortfarande jobbade, men sket i jobbet när jag var 58 och jag lever gott och gör nästan vad jag vill. Lek turist det kan vilken apa som helst göra.😀😀😁 

Leka turist? Hänger jag inte med?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Hahaha! Tja, jag lever iaf livet i 4 veckor och får ut nåt från min semester. Du ser ut och leva ett luffarliv där du sitter och suger på en sur changöl och smaska i dig mat från Tesco. Omgivningen du fotar ser ut som du husera runt en soptipp. Men det är väl så när man lever livet i Pattaya i 3 månader. Vi har alla olika krav medans du har inga krav alls på din vistelse. Det är skillnaden. Om jag är en king? Jämfört med dig så är jag definitivt en king, du lever ett till synes luffarliv... du trivs med det livet det gör inte jag då jag har lite krav på min vistelse när jag reser nånstans. Om du tror att jag är avundsjuk för att du stannar där i tre månader så misstar du dig. En månad i stöten är mer än nog för mig. Seså, ut och leta lite tomburkar så du har råd med en Chang nu. :)

Opps där jag sitter, ZIP, Harrys. Tror bara du och en till som sitter i obyggden kallar det soptipp. Har du aldrig ätit på tesco? Skylla på en månad räcker, skriv svenne jobb med 5 veckor semester. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
1 minut sedan, skrev wUThai:

Leka turist? Hänger jag inte med?

Tack för du rättade mig, leka heter det. Vad jag menade att när man hade tryggheten av en hög inkomst så var det svårt att se hur det var för de som av ev lathet eller annat valt att leva här nere. Jag har sett många tragiska personer här nere, (en del säger säkert samma om mig) men jag valde att hoppa av och jag tycker jag lever ett gott liv. Det kan de lärde tvista om, kan jag kan göra det mesta jag vill, har hus släkt  och mina 2 underbara hundar här.  Har man en pension på över 40000 så är det fattigt. 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Stoneys:

Opps där jag sitter, ZIP, Harrys. Tror bara du och en till som sitter i obyggden kallar det soptipp. Har du aldrig ätit på tesco? Skylla på en månad räcker, skriv svenne jobb med 5 veckor semester. 

5 veckor? Mja, jag har varit ledig sen 28 Novomber. Nej, jag kan nog inte minnas att jag ätit på Tesco?! Vad rekommenderar du? Gratis vatten nämnde du att man får där iaf. Det håller ju nere budgeten isåfall! :mdr:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

5 veckor? Mja, jag har varit ledig sen 28 Novomber. Nej, jag kan nog inte minnas att jag ätit på Tesco?! Vad rekommenderar du? Gratis vatten nämnde du att man får där iaf. Det håller ju nere budgeten isåfall! :mdr:

 

Lite bättre än sunkbarer på soi Diana, men klart du får inte gå längre utan boja 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...