Jump to content
IGNORED

Kommer Norwegian att konka?

Nicholas

Recommended Posts

Wangthong
48 minuter sedan, skrev frogfish:

Bra! Är skittrött på alla kärringar som har 4 väskor extra med sig ombord.

Reglerna upphör inte bara för att det är semester.

Typiskt thai. De anser att viktbegränsningar inte gäller dom. Motiverar det med att en gång hade en bekant till dom minst 30kg i handbagaget. Därför spelar det ingen roll vilka begränsningar som de numera har.

• Ge karma 1
  • Haha 1
  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Soengsang

19

• apknug

13

• andrejsdenruskige

12

• MaiChai

12

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sant, gäller bilar, flygplan, allt egentligen.   Då tar vi en riktig bil och flyg, bara för att...   HC approves   HC says Cheers, A380    

Mer WT på ingång, drog på mig snålkepsen.......555555 Direkt är ändå bäst, vägrar betala nära 30' med Thai....När fan blir gammal......

Var väl en satans tur jag köpte en återbetalningsbar biljett Kan jag inte beställa GT på pekskärm så får det bli TT vid en bar istället......   Valet var lätt.

Posted Images

Tommy
47 minuter sedan, skrev Wangthong:

Typiskt thai. De anser att viktbegränsningar inte gäller dom. Motiverar det med att en gång hade en bekant till dom minst 30kg i handbagaget. Därför spelar det ingen roll vilka begränsningar som de numera har.

30Kg!!!

Mitt rekord hittills, är 28 Kg, får ta i lite bättre!

MVH

• Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

rolba
On 2019-07-11 at 18:13, skrev Tommy:

30Kg!!!

Mitt rekord hittills, är 28 Kg, får ta i lite bättre!

MVH

2 topplock till chevrolet får plats i handbagaget. Minns dock inte vad de vägde. Går inte nu för tiden då de knappt släpper igenom något tillverkat av metall.

• Ge karma 1
  • Haha 2
  • 4 weeks later...
frogfish
39 minuter sedan, skrev leifen:

står 19 miljoner i artikeln ;) 

Inte så noga med sanningen när det ska klagas på baggarna. 119 lät väl bättre...….

Edited by frogfish
  • Ge karma 1
  • Haha 2
Kenneth4618

Som dessutom nu är betalt enligt artikeln 

Edited by Kenneth4618

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Soengsang
56 minuter sedan, skrev frogfish:

Inte så noga med sanningen när det ska klagas på baggarna. 119 lät väl bättre...….

Jag hade dragit till med 1,19 miljarder :rotfl:

• Skål 1
  • Haha 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

• 1 year later...
MaiChai
12 timmar sedan, skrev 65Selander:

I hopp att få bolaget på fötter så vill de nu sluta med långdistansflygningen.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/norwegian-vill-sluta-flyga-laangt.ugD42pQhk

ser väl inte så ljust ut för varken Thai eller baggarna att komma igång med non-stop flgningar till Thailand igen från Sverige, framöver blir det förmodligen med obligatoriskt byte längs vägen 

• Ge karma 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

apknug
4 timmar sedan, skrev MaiChai:

ser väl inte så ljust ut för varken Thai eller baggarna att komma igång med non-stop flgningar till Thailand igen från Sverige, framöver blir det förmodligen med obligatoriskt byte längs vägen 

Så är det, non stop kommer att dröja.....

Tur att sandlåde bolagen har både gott om flighter och bra priser nu!

Emirates har nu släppt på full dryckes serveringen i enonomi! 

En flight med egen rad och obegränsat med GT är rätt bekväm trots mask.

• Ge karma 4
apknug
On 2019-08-16 at 16:20, skrev Tallviking:

6 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Ja, och det är bara skulden till svenska staten... 

Fast det var ju för ett och ett halvt år sedan. Hur ser skuldsaldot ut nu under rekonstruktionen?

Norwegian konkade väl sitt svenska bemanningsföretag? Där skulle förvaltaren föröka kräva in strålar av moderbolaget, jag förmodar att det inte gick något vidare.....

Koh Changer

De har ca 60 miljarder NOK i skulder i nuläget, smaka på den. Och tack vare detta så kommer bolaget överleva, då ingen vill putta omkull dom nu, då blir det inga pengar alls till nån. Bara skulderna för de leasade planen ligger runt 24 miljarder. 

• Ojojoj 1
  • Tråkigt 1
apknug
1 timme sedan, skrev Koh Changer:

De har ca 60 miljarder NOK i skulder i nuläget, smaka på den. Och tack vare detta så kommer bolaget överleva, då ingen vill putta omkull dom nu, då blir det inga pengar alls till nån. Bara skulderna för de leasade planen ligger runt 24 miljarder. 

Det var en så kallad retorisk fråga, svenska statens fordran på 1.9 miljoner för 1,5år.sedan är inte äns en piss i havet.;-) 

De resterande 36 miljarderna torde huvudsakligen vara låneskulder på köpta flygplan? 

Mycket av de tidigare utställda obligationerna har väl omvandlats till eget kapital.

De känns som det är flygplansfinansiärerna, leasingbolag och bankkonsortium, vilka har panträtt i flygplanen som avgör framtiden. En normal tid hade de nog tagit tillbaka sina flygplan och sagt tack för kaffet. Men nu vill ingen stå med oanvända flygplan......

Nicholas
1 hour ago, apknug said:

Det var en så kallad retorisk fråga, svenska statens fordran på 1.9 miljoner för 1,5år.sedan är inte äns en piss i havet.;-) 

De resterande 36 miljarderna torde huvudsakligen vara låneskulder på köpta flygplan? 

Mycket av de tidigare utställda obligationerna har väl omvandlats till eget kapital.

De känns som det är flygplansfinansiärerna, leasingbolag och bankkonsortium, vilka har panträtt i flygplanen som avgör framtiden. En normal tid hade de nog tagit tillbaka sina flygplan och sagt tack för kaffet. Men nu vill ingen stå med oanvända flygplan......

60 Miljarder räcker väl inte när det gäller pengar som svenska skattebetalre har varit tvugna att stoppa in i SAS under alla år.

Räcker nog inte på långa vägar i dagens penningvärde.

• Ge karma 1
  • Fint 3