Jump to content
IGNORERAD

Kommer Norwegian att konka?


Nicholas

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Nu är det en tjänst man köper iof men iden med kreditkort är ju just att man får kredit o betalar "efteråt".

Konsumentkreditlagen rules!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk



Fast det beror väl på hur långt innan avfärd man bokar.
Bokar du en resa till nästa jul, så lär du nog åtminstone få betala i biljetten i mars.
Fast det stoppar väl inte kreditkortsföretaget att betala tillbaka pengarna om julflyget blir inställt.

Sidoinformation.
Jag tror att Norwegian har gett sig in på helikopterbusiness. Fullversionen av den sidan ser ännu jävligare ut.

e59571b221624e42e961436d3e3e061a.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    19

  • apknug

    13

  • MaiChai

    12

  • andrejsdenruskige

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder



Fast det beror väl på hur långt innan avfärd man bokar.
Bokar du en resa till nästa jul, så lär du nog åtminstone få betala i biljetten i mars.
Fast det stoppar väl inte kreditkortsföretaget att betala tillbaka pengarna om julflyget blir inställt.

Sidoinformation.
Jag tror att Norwegian har gett sig in på helikopterbusiness. Fullversionen av den sidan ser ännu jävligare ut.

e59571b221624e42e961436d3e3e061a.jpg&key=cc6756ca77dc9beeb6dee1184ee2526db192e5bd50748f751583213669b87b71
Bara att hoppas att Statoil betalde din biljett till ekofisk med kreditkort........

Sätt dig i loungen o ta in så länge! Vad hette den där svarta snapsen ? Nordsjö olja va? Den har man inte sett på 100 år .

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, apknug said:

Sen är den resegarantien som ställs ut via kammarkollegiet rätt begränsad. Går norsken i putten kan man undra om den räcker?. Köpa biljett med kreditkort helt klart!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Paketreselagen ar nagot annat an forsakring via kreditkorts kopt resa enbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bara att hoppas att Statoil betalde din biljett till ekofisk med kreditkort........

 

Sätt dig i loungen o ta in så länge! Vad hette den där svarta snapsen ? Nordsjö olja va? Den har man inte sett på 100 år .

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

Sitter på AkerBPs installation.

Jag ska som tur var iland. Bättre att sitta offshore och lalla än på land.

Gillar dock inte ”ny info”. Bättre att dom bara ställer in flighten på en gång, så jag kan krypa ner i sängen.

Just nu är det nystädat till ”nästa man”, så jag kan inte ta mig en tupplur.

 

Edit: Ekofisk är dessutom Conoco Philips

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är den resegarantien som ställs ut via kammarkollegiet rätt begränsad. Går norsken i putten kan man undra om den räcker?. Köpa biljett med kreditkort helt klart!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Paketreselagen ar nagot annat an forsakring via kreditkorts kopt resa enbart.
Det är det, paketreselagen ger möjlighet till utbetalning från den resegaranti som arrangören / resebyrån har ställt till kammarkollegiet. Vid tidigare konkurser har denna garanti visat sig vara för låg, bolagen har betalat in så lite som 50 000 kr som samtliga strandade skall dela på......

När det gäller kreditkort så måste man skilja på reseförsäkringen som ibland kan ingå och det faktum att banken/kortföretaget måste betala tillbaka allt om inte resebolaget / säljaren levererar.

Reseförsäkring täcker försenat bagage o försenat eller i ställt flyg.

Men det betyder också att det är Swedbank som betalar tillbaka biljetten med Norwegian om norsken går i konkurs om du har betalat med Swedbankskreditkort.




Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Funderar op Premium med Norwegian. Läser att det är längre mellan stolarna, men är stolarna bredare? Hur är annars stolarnas bredd med Norwegian?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nja....undrar om inte dödsstöten kom idag för Baggarna, måste orsaka stora förluster att ställa så många plan, 19 st i princip ca 15% av deras flotta?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja....undrar om inte dödsstöten kom idag för Baggarna, måste orsaka stora förluster att ställa så många plan, 19 st i princip ca 15% av deras flotta?
Det jänkemöget har kostat dom enormt mycket pengar.

Airbus rules.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

jänkemöget

 

Sant, gäller bilar, flygplan, allt egentligen.

 

Då tar vi en riktig bil och flyg, bara för att...

 

HC approves

421959113_2016-12-0615_44_02.jpg.7f3de1f8f09fa495ffd884469e711689.jpg

 

HC says Cheers, A380

 

1539724987_2016-12-2814_56.43HDR.jpg.802bc5ad9bc3870636348bedc4f7276e.jpg

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem står för alla enorma extrakostnader det blir när Boeings 737-8 plan får flygförbud, är det Boeing eller flygbolaget?.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Det jänkemöget har kostat dom enormt mycket pengar.

Airbus rules.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Typ super puma...

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ super puma...
Puma swede ja, backar inte för lite balk.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Vem står för alla enorma extrakostnader det blir när Boeings 737-8 plan får flygförbud, är det Boeing eller flygbolaget?.

Boeing får nog slanta upp då det är de europeiska flygsäkerhetsmyndigheterna som förbjudit planet över europeiskt luftrum. Det är inte baggarna själv som valt att avstå att använda planet.

 

Perfekt för baggarna nu kan de ställa in flighter med dålig kabinfaktor och hänvisa till kapacitetsbrist på grund av de 18 plan de tvingats ställa på marken och samtidigt kräva ersättning från Boeing för de defekta produkter som de levererat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I slutändan drabbar det Baggarna i vilket fall, samma som med maskinproblemen tidigare.

Detta är nog spiken i kistan för dem....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nicholas:

Det jänkemöget har kostat dom enormt mycket pengar.

Airbus rules.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Tupolev is da plane now.I Kina gnuggar man nog händerna nu.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

I slutändan drabbar det Baggarna i vilket fall, samma som med maskinproblemen tidigare.

Detta är nog spiken i kistan för dem....

Blir slakt av aktien

Sparebank 1 Markets sänker flygbolaget Norwegian till sälj från tidigare neutral och skruvar samtidigt ned riktkursen rejält från 80,51 till 35 norska kronor. Aktien stängde på 55 norska kronor på tisdagen efter en nedgång om 2,9 procent på nyheten att bolaget tar flygplan av den olycksdrabbade modellen Boeing 737 MAX 8 ur drift.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.hd.se/2019-03-13/norwegian-kraver-ersattning-av-boeing

 

Då har baggarna skickat fakturan till Boeing...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Nicholas:

Lär funka sisådär att få betalt för den.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Baggarna ska nog inte vänta sig en check i posten redan idag...

 

Väntar bara på att Trumpen ska twittra om att det är utlänningarnas fel som inte kan hantera planet och eftersom Lion Air är från Indonesien där Obama växte upp och Ethiopian planet var på väg till Kenya och Nairobi där Obamas far föddes så är det i slutändan Obamas fel...

 

Mexarna får naturligtvis så för eventuella skadestånd riktade mot Boeing!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev MaiChai:

Baggarna ska nog inte vänta sig en check i posten redan idag...

 

Väntar bara på att Trumpen ska twittra om att det är utlänningarnas fel som inte kan hantera planet och eftersom Lion Air är från Indonesien där Obama växte upp och Ethiopian planet var på väg till Kenya och Nairobi där Obamas far föddes så är det i slutändan Obamas fel...

 

Mexarna får naturligtvis så för eventuella skadestånd riktade mot Boeing!

Vad fel kan man ha ibland

 

Trump stoppar planet

 

https://www.di.se/live/donald-trump-belagger-boeings-olycksplan-med-flygforbud/

 

https://www.svd.se/trump-olycksplanet-far-flygforbud-i-usa--boeing-rasar

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Mitt i flygplatsernas semesterrusch skärper Norwegian kontrollen när det gäller handbagage ombord.

Se upp så att ditt inte väger mer än de tillåtna tio kilona.

Annars kan det stå dig dyrt.

 

Observera att dom i dom 10 kilona även inkluderar det du handlar i Taxfree innan du kliver ombord på planet. Dom kontrollväger handbagaget + taxfreepåsarna vid gaten och summan får inte överstiga 10 kg. Annars kostar det 750 kr !

 

https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/norwegian-gor-tuffare-bagagekontroller-i-sommar/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

Mitt i flygplatsernas semesterrusch skärper Norwegian kontrollen när det gäller handbagage ombord.

Se upp så att ditt inte väger mer än de tillåtna tio kilona.

Annars kan det stå dig dyrt.

 

Observera att dom i dom 10 kilona även inkluderar det du handlar i Taxfree innan du kliver ombord på planet. Dom kontrollväger handbagaget + taxfreepåsarna vid gaten och summan får inte överstiga 10 kg. Annars kostar det 750 kr !

 

https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/norwegian-gor-tuffare-bagagekontroller-i-sommar/

Bra! Är skittrött på alla kärringar som har 4 väskor extra med sig ombord.

Reglerna upphör inte bara för att det är semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev frogfish:

Bra! Är skittrött på alla kärringar som har 4 väskor extra med sig ombord.

Reglerna upphör inte bara för att det är semester.

Typiskt thai. De anser att viktbegränsningar inte gäller dom. Motiverar det med att en gång hade en bekant till dom minst 30kg i handbagaget. Därför spelar det ingen roll vilka begränsningar som de numera har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...