Jump to content
IGNORERAD

Svensk man död i trafikolycka i Thailand


Leni

Recommended Posts

On 2018-12-27 at 17:02, skrev Leni:

En svensk man har dött i en trafikolycka i Thailand.

Mannen försökte köra om en motorcykel – då kraschade han in i en lastbil, enligt thailändska medier.

https://www.expressen.se/nyheter/svensk-man-dod-i-trafikolycka-i-Thailand-1/

9 av 10 hade säkert offrat moppekillen och väjt undan............

Och i 9 av 10 så hade moppekillen bromsat innan för han vet den Thailändska trafiken där störst går först.....

Tragiskt..........

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Utan att verka dryg, så här blir det när svenskar o europeer kommer till Thailand och hyr bil/mc och hävdar sin rätt i trafiken istället för att vika sig.

Visst, de gör allt rätt så som de lärt sig, men mot/med trafikanten har inte gått i samma skola, man får ta seden dit man kommer och anpassa sig, tyvärr.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Utan att verka dryg, så här blir det när svenskar o europeer kommer till Thailand och hyr bil/mc och hävdar sin rätt i trafiken istället för att vika sig.

Visst, de gör allt rätt så som de lärt sig, men mot/med trafikanten har inte gått i samma skola, man får ta seden dit man kommer och anpassa sig, tyvärr.........

Mitt inlägg var mer ämnat som en knäpp på näsan för felaktigheterna i Expressen 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Mitt inlägg var mer ämnat som en knäpp på näsan för felaktigheterna i Expressen 

Och mitt inlägg var nästan som en knäpp på näsan till Svenskar i trafiken i Thailand, fast bara nästan........

 

ps. moppen/mc du skall passera som kör(krypkör) väger 100 eller 500kg, hur mycket spelar det roll för dig som förare bakom?

Har den tunga MCn gasat på i samband med omkörningen vilket moppens resurser kanske ej klarat av, är det det du menar?

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och mitt inlägg var nästan som en knäpp på näsan till Svenskar i trafiken i Thailand, fast bara nästan........

 

ps. moppen/mc du skall passera som kör(krypkör) väger 100 eller 500kg, hur mycket spelar det roll för dig som förare bakom?

Har den tunga MCn gasat på i samband med omkörningen vilket moppens resurser kanske ej klarat av, är det det du menar?

Expressen skrev att han hyrt bil i Krabi för att åka till Phuket 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

Expressen skrev att han hyrt bil i Krabi för att åka till Phuket 

Jahaa, och?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket skeptisk till alla olyckor där svenskar är inblandade.

Nr1: ta blodprov och se drog+ alko

Nr2: Har han/hon lagligt körkort

 

Redan där har man sollat bort långt över 50% och det är skrämmande..................

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Hade han körkort för tung mc?

Det finns inga körkort för tung mc i Thailand. Att döma av dina inlägg har du inte någon större koll på någonting......

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

Det finns inga körkort för tung mc i Thailand. Att döma av dina inlägg har du inte någon större koll på någonting......

mvh

biker

 

Jag har körkort både för bil och mc, både i Sverige som Thailand, så du kan sluta snacka skit , du som inte har koll

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Jag har körkort både för bil och mc, både i Sverige som Thailand, så du kan sluta snacka skit , du som inte har koll

Det har jag också. Det jag säger är att det finns fortfarande inte olika mc-kort i Thailand.

Det har i flera år snackats om särskilt körkort i Thailand för mc över 400cc. Inget har dock hänt

i den frågan ännu. Det är du som snackar en massa skit.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Det har jag också. Det jag säger är att det finns fortfarande inte olika mc-kort i Thailand.

Det har i flera år snackats om särskilt körkort i Thailand för mc över 400cc. Inget har dock hänt

i den frågan ännu. Det är du som snackar en massa skit.

 

mvh

biker

 

Va surrar du om? ge mig en länk där jag skulle ha sagt det, jävla pajas :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Va surrar du om? ge mig en länk där jag skulle ha sagt det, jävla pajas :D 

Surrar??

Du frågade i ett inlägg om han hade körkort för tung mc.

Vem är pajas i den här tråden?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Surrar??

Du frågade i ett inlägg om han hade körkort för tung mc.

Vem är pajas i den här tråden?

mvh

biker

 

Hade han mc kort för tung mc i Sverige? hur många av turisterna har inte mc a eller vad det heter, gäller för eumoppe i sverige och gäller EJ i Thailand.

Du måste ha ett RIKTIGT MC kort(sorry att jag förenklade/skrev fel) för att det skall gälla i Thailand.

Känns det bättre nu din pajas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Hade han mc kort för tung mc i Sverige? hur många av turisterna har inte mc a eller vad det heter, gäller för eumoppe i sverige och gäller EJ i Thailand.

Du måste ha ett RIKTIGT MC kort(sorry att jag förenklade/skrev fel) för att det skall gälla i Thailand.

Känns det bättre nu din pajas!

Jag håller med dig om att det är helt åt helvete att turister kommer till Thailand och hyr mc, kanske utan någon som helst erfarenhet av tunga mc.

Tofflor, linne och shorts........ Det är liksom upplagt för otäcka olyckor, inte sällan med tragisk utgång.

Det jag skrev tidigare var att det finns fortfarande ingen skillnad körkortsmässigt på lätt/tung mc i Thailand. Men frågan diskuteras.

Själv har jag kört mc i Sverige sedan 1974. Har nu en Triumph Bonneville i Thailand. Har thai körkort. Men det var ju ingen större bedrift att 

skaffa. 380baht för bil+mc.

Vad har du själv för mc i Thailand?

Du undrar om jag känner mig bättre? Har kännts bra hela kvällen, ingen skillnad.

Men du verkar ha fullt upp att skriva i alla trådar, pajas! 🙂

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Jag håller med dig om att det är helt åt helvete att turister kommer till Thailand och hyr mc, kanske utan någon som helst erfarenhet av tunga mc.

Tofflor, linne och shorts........ Det är liksom upplagt för otäcka olyckor, inte sällan med tragisk utgång.

Det jag skrev tidigare var att det finns fortfarande ingen skillnad körkortsmässigt på lätt/tung mc i Thailand. Men frågan diskuteras.

Själv har jag kört mc i Sverige sedan 1974. Har nu en Triumph Bonneville i Thailand. Har thai körkort. Men det var ju ingen större bedrift att 

skaffa. 380baht för bil+mc.

Vad har du själv för mc i Thailand?

Du undrar om jag känner mig bättre? Har kännts bra hela kvällen, ingen skillnad.

Men du verkar ha fullt upp att skriva i alla trådar, pajas! 🙂

mvh

biker

 

Jag har en Yamaha 135cc och den passar mig utmärkt numera.

Dock har jag haft honda 650, Honda/Rickman 750 borrad 821, Kawa 900, Suzuki 750 GPR sista var en käringcyckel Kawa 1100 GPZ . Men detta var innan min dotter föddes 1993(sålde sista kawan 1993). Alla utom första 650:n  lovar jag att jag kör ifrån dig och din nya som skit :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har en Yamaha 135cc och den passar mig utmärkt numera.

Dock har jag haft honda 650, Honda/Rickman 750 borrad 821, Kawa 900, Suzuki 750 GPR sista var en käringcyckel Kawa 1100 GPZ . Men detta var innan min dotter föddes 1993(sålde sista kawan 1993). Alla utom första 650:n  lovar jag att jag kör ifrån dig och din nya som skit :D 

Du får +karma på detta inlägg. Mest kärringcyklar ser jag. Kawa 900 minns jag var mäktig när den kom. I Sverige har jag en Triumph Rocket III 2300cc. Den kör du inte ifrån med

så många andra cyklar. Skulle gärna ha en likadan i Thailand. Men eftersom Rocket III monteras i England så blir priset i Thailand

näst intill oöverkommligt med alla importpålagor. Men min 1200 Bonneville passar bra på thailändska vägar.

Triumph monterar numera det mesta i sina 3 fabriker i Thailand. 

Bifogar en bild med kåken i bakgrunden......

Gott nytt år alla pajaser och övriga.

mvh biker

jul.thumb.jpg.c94e66feb40ac3fa81575a8e2e0e0e87.jpg

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Just kawa 900an som jag köpte av en känd båthandlare var nog den vassaste just då, men får jag Suzukin mellan benen så kan jag satsa allt jag har att du lämnar inte mig med din triumph på en svängd väg. den var grym :D 

Men åren med 900an när jag var ung och dum var nog de bästa, Sukkan hade jag flera år senare och var MYCKET vassare, men jag var kanske inte lika vass då

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...