Jump to content
IGNORERAD

IIHF World Junior Championship


Dempa

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    7

  • stefan5300

    6

  • Dempa

    5

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Streamar via hahasport svt 2 med svenska kommentatorer.

Ofta svårt att hitta bra bildkvalitet på hahasport tycker jag. Streamen jag länkade till har klockren bildkvalitet.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Dempa:

Ofta svårt att hitta bra bildkvalitet på hahasport tycker jag. Streamen jag länkade till har klockren bildkvalitet.

Ser ingen större skillnad bildkvaliten,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm....SVT sänder dirket på SVTplay, var krångla med en massa lustiga streamingtjänster?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hm....SVT sänder dirket på SVTplay, var krångla med en massa lustiga streamingtjänster?

Har inte hunnit fixa en bra VPN-tjänst ännu, that's why 😁

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollat SVT-play med safervpn....funkar alltid kanon! Kostar en liten slant men värd varje krona nu när det är mycket vintersport som sänds direkt på SVT-play!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes 2-1 Ersson en klippa i buren & Brännström nätade båda var en rysare i 3 e 

Go Go Go 🇸🇪

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hm....SVT sänder dirket på SVTplay, var krångla med en massa lustiga streamingtjänster?

Kan bara ses i Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Kan bara ses i Sverige.

Sorry, förutsatte att de flesta använde VPN....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sorry, förutsatte att de flesta använde VPN....

Onödigt för mig, tittar bara på På spåret.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev svampen:

Yes 2-1 Ersson en klippa i buren & Brännström nätade båda var en rysare i 3 e 

Go Go Go 🇸🇪

Ersson nästa säsong tillbaka i Brynäs 😎😎😎

Fått vara i Västerås och samlat lite erfarenhet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ersson nästa säsong tillbaka i Brynäs 😎😎😎

Fått vara i Västerås och samlat lite erfarenhet.

Hörde att Örebro lagt bud 😅555

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man i Thailand så kollar man på brudar, umgås med folk, dricker öl och turistar.

Vem fan har tid att kolla på TV?

Har inte ens TV i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

Är man i Thailand så kollar man på brudar, umgås med folk, dricker öl och turistar.

Vem fan har tid att kolla på TV?

Har inte ens TV i Sverige.

Blir tråkigt att göra de 18-19 timmar per dag och år🙄

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev stefan5300:

Blir tråkigt att göra de 18-19 timmar per dag och år🙄

Hur tråkigt är det att turista eller umgås med folk/tjejer?

Klart vi är olika men jag klarar inte av att sitta och glo på tv.

Älskar att se och upptäcka nya ställe möta nya människor, läsa det faktiskt skapar bilder i mitt huvud istället för att bli mattad med färdiga bilder.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev JJC:

Är man i Thailand så kollar man på brudar, umgås med folk, dricker öl och turistar.

Vem fan har tid att kolla på TV?

Har inte ens TV i Sverige.

Jag har i alla fall jättemycket tid över till att titta på SVT trots att jag bor i Thailand. Däremot ids jag inte sitta och Googla runt för att hitta elaka politiska bilder att lägga ut i parti och minut i tråden "Dagens humorbild". Alla är vi olika och tur är väl det.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har i alla fall jättemycket tid över till att titta på SVT trots att jag bor i Thailand. Däremot ids jag inte sitta och Googla runt för att hitta elaka politiska bilder att lägga ut i parti och minut i tråden "Dagens humorbild". Alla är vi olika och tur är väl det.

Googlar inte mycket. Får det mest på Whatsapp även från några på MPR så bara vidare befordrar.

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt att vara i Thailand under junis-vm när matchen började klockan 10.

Kallar mig själv hockeynörd. Flera gånger i veckan kollar jag spelarövergångar i konstiga småligor. Tror det var första gången jag var i Thailand i slutet av 90-talet och jag satt i en bar i Phuket med en öl på eftermiddan. När fler gäster kom flyttade jag längre in mot Tv:n som hängde i taket, men pratade inte med någon. Till slut frågade en servitris om jag var ledsen eller mådde dåligt. Jag svarade att allt var fantastiskt. Varmt väder, kall öl och NHL-match på tv. Kunde inte haft det bättre.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar några av Sveriges matcher sändas i TV4, men för att kunna se direkt måste man ha Cmore. Dock har dom en kampanj där två veckor är gratis för att sedan kosta 139 kr i månaden. Men då man kan säga upp abonnemanget utan uppsägningstid kanske det är läge att teckna ett nu och avsluta när vm är över. 

Eller finns det någon länk till streaming även på den matchen. Blir tidig uppstigning i morgon, 06,30.

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Nu verkar några av Sveriges matcher sändas i TV4, men för att kunna se direkt måste man ha Cmore. Dock har dom en kampanj där två veckor är gratis för att sedan kosta 139 kr i månaden. Men då man kan säga upp abonnemanget utan uppsägningstid kanske det är läge att teckna ett nu och avsluta när vm är över. 

Eller finns det någon länk till streaming även på den matchen. Blir tidig uppstigning i morgon, 06,30.

Du kan använda samma länk jag postade tidigare. Där sänds alla matcher. Dock är det kanadensiska TSN och inte SVT eller TV4 

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev svampen:

Yes 2-1 Ersson en klippa i buren & Brännström nätade båda var en rysare i 3 e 

Go Go Go 🇸🇪

Guldet e klart, igen!😉🤓

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev JJC:

Hur tråkigt är det att turista eller umgås med folk/tjejer?

Klart vi är olika men jag klarar inte av att sitta och glo på tv.

Älskar att se och upptäcka nya ställe möta nya människor, läsa det faktiskt skapar bilder i mitt huvud istället för att bli mattad med färdiga bilder.

 

Nä det är inte alls tråkigt men jag går upp vid 5-6 tiden på morronen efter att ha sovit 4-6 timmar, först blir det lite koll och tjafs på Mpr och Facebook, sedan kollar jag fotboll eller hockey framtill 9-11 tiden då det oftast blir en simtur varannan dag, efter jag gjort det så är många fler timmar att hitta på något innan det blir tv-tittande igen. De 15-20 gånger om året när jag dricker alkohol så blir det ju upp och ner vända världen med varken Mpr eller Facebook och mycket mera sömn.

 

Tråkigt att du ska behöva  börja betala skatt för ditt icke tv-tittande.

 

Då är det väl dags med reseberättelse med foton.

 

Nä nu är det snart dags att kolla på hockey igen, både från u20- laget och Nhl.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev audirs2:

Guldet e klart, igen!😉🤓

Yes o nu 5-2 till Sverige flyter på 🇸🇪

IMG_20181228_080031.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev JJC:

Är man i Thailand så kollar man på brudar, umgås med folk, dricker öl och turistar.

Vem fan har tid att kolla på TV?

Har inte ens TV i Sverige.

Ja är man här 8-9 mån kan det bli rätt mastigt att göra det varje dag tror att levern skulle skrika stopp.

Lever ett normalt Svensson liv i Los där jag kollar nyheter och sport bla.

Sen blir det väl Bira ett par ggr i veckan.

Vi brukar göra någon utflykt turistattraktion eller bad ett par ggr i månaden med Familjen 💕

Thats it MVH 🍄

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...