Jump to content
Kungotto

Thailand legaliserar cannabis

Recommended Posts

Nicholas

Disposition för drogberoende är den största inkörsporten.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
wavis

Snackade med en kille som e ute i svängen varje helg .Han vidhöll att minst 25% drar i sig koks varje helg de går ut på krogen ,,o det e inga Joint rökare. Så de har gått annan väg o hoppat Jointen .

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
born41

Jag har en avlägsen släkting som nu är en dam i 50-årsåldern.

Hon började röka hasch som 15-åring och det har påverkat henne mycket.

Som 14-åring var hon en tjej som var intelligent och det gick bra för henne i skolan.

Hon var extremt snygg, och vid ett tillfälle när hon och jag var i ett varuhus och handlade, så såg jag hur killar tog en extra runda för att kolla in henne.

Som 17-årin var hon en tjej som killarna vände sig om för att kolla lite extra.

I dagsläget är hon en spillra av sitt forna jag och läkarna säger att det beror på att hon rökte hasch som ung.

Efter av vad jag sett så är jag för ett totalförbud av hasch.

Born41

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
IH-fan

Den största inkörsporten är alkohol  Men det är det ju inte många som gillar att man säger 

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
1 timme sedan, skrev IH-fan:

Den största inkörsporten är alkohol  Men det är det ju inte många som gillar att man säger 

Det vet de flesta, men en utopi att förbjuda naturligtvis.

Det är inte heller något bra alternativ att legalisera ännu en drog som leder till tyngre missbruk.

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Acker

Människan har sen urminnes tider berusat sig. Även cannabis har brukats i tusentals år.
Cannabis är den klart mest använda illegala substansen över hela världen.
Att tro att man kan skapa ett drogfritt samhälle tror jag är en utopi och kan bara åstadkommas med att vi inför någon slags totalitär stat a la Nordkorea. Och detta tror jag inte att någon skulle tycka väga upp det. "War on drugs" världen över har förstört fler liv än vad själva drogerna gjort.

Det här med att det är en gateway-drug finns det inga bevis för i modern forskning. Det som eventuellt gör att den skulle ha denna effekt är att den är olaglig och för att få tag i den måste man beblanda sig med diverse skumraskfolk.

Hade den varit socialt accepterad i samhället på samma sätt som alkohol är och dessutom legaliserad tror jag inte att den skulle vara ett dugg mer inkörsport till något än vad som helst annat.

Nej, cannabis kommer inte försvinna, och länder som legaliserar kommer bara fortsätta.
Tycker det helt klart är att föredra om man reglerar marknaden på denna substans och på så sätt tar bort en inkomstkälla från kriminella och i stället får in pengar till staten.

Kan man dessutom få folk att minska alkoholintaget och i stället använda cannabis som man kan se i vissa delstater i USA är det bara bra i min mening.
( https://medicalxpress.com/news/2017-12-medical-marijuana-laws-alcohol-consumption.html )

• Ge karma 7
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300

Ja då får jag åka till kommunkontoret och höra mig för, riset får man ju bara knappt 9 Baht kilot för så marken har vi arranderat bort i 2 år nu.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy