Jump to content
IGNORERAD

Thailand legaliserar cannabis


Kungotto

Recommended Posts

spooncreek

Jag trodde man skulle få röka upp sina egenodlade plantor från och med i morgon, men uppenbarligen inte.

 

 

 

286949479_10158642855981937_4126008702582602244_n.thumb.jpg.1bc3957b7b6cdd7aa187a069de963712.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • Wangthong

    4

  • spooncreek

    3

  • Atom

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

lasseiudon

Någon som fattat vad man skall göra med denna marijuana som man inte kan bli glad av?

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Någon som fattat vad man skall göra med denna marijuana som man inte kan bli glad av?

Nej,   Gammalt koncept i  ny tappning  typ Medicine shows med mirakel kurer från marijuana bara att inkludera en Freak show vad det lider.  

https://www.youtube.com/watch?v=6ih4bu5qk0c

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Såhär på den första dagen när man kan  inta cannabiscakor lagligt,  har jag anslutit mig till denna indiska guru. Äntligen en vettig sådan med en budskap man kan anamma. Hittade honom här på stranden i Pattaya:

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Än så länge ser det grönt ut med avkriminaliseringen. Bättre sent än aldrig, bra jobbat Thailand! Plantan är äntligen fri

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev nbg:

Än så länge ser det grönt ut med avkriminaliseringen. Bättre sent än aldrig, bra jobbat Thailand! Plantan är äntligen fri

Kommer att regleras i september, blir kul att se hur, helt fritt som nu lär det nog inte förbli iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-08 at 14:56, skrev spooncreek:

Jag trodde man skulle få röka upp sina egenodlade plantor från och med i morgon, men uppenbarligen inte.

 

 

 

286949479_10158642855981937_4126008702582602244_n.thumb.jpg.1bc3957b7b6cdd7aa187a069de963712.jpg

Du har väl redan insett att detta inte stämmer? Det är fritt fram att röka på hur mycket thc du vill så länge du inte röker på publika platser.

Stenkorkat att släppa det helt fritt men ett par mån till så är det så, ska komma ny lag som reglerar mer i september. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Sorry blev ett långt inlägg 😅 Folk har rökt cannabis sedan någon nomad snubblade på växten för ca 5000 år sedan och så lär det nog förbli oavsett vilka repressalier som implementeras.

 

Det tråkiga med allt är att intäkter från cannabishandel går direkt ner i fickorna hos skjutglada gäng istället för att gagna samhället.

 

Tycker vi kan se det i Sverige idag där 50% av kriminellas intäkter uppskattas komma från Cannabis och vi har rekordmånga dödskjutningar.

 

Läste en ganska ny studie från Luleås universitet (2021) där man gjort en kostnadskalkyl på hur mycket staten skulle få in vid cannabis legalisering om man utgick från att försäljning skedde på systembolaget. Utifrån att nuvarande brukarstatistiken i Sverige skulle 2,8 miljarder tillfalla staten i rena intäkter och då räknar man inte med polisiära och juridiska resurser som frigörs från att jaga cannabisbrukare. Samma studie hänvisade även till en läkarstudie gjord i British Columbia, Kanada där man jämförde den årliga vårdkostnaden mellan alkohol- och cannabisbrukare och vårdkostnaden var 8 gånger så hög för alkoholanvändare (165 CAD) som för cannabisbrukare (20 CAD) .

 

Skulle även vilja slå hål på myten om att cannabis är inkörsporten till tyngre droger. Många av dem jag känner som använder tyngre droger har gått direkt från alkohol till att dra en lina osv. Så vitt jag vet finns ingen studie som visar att cannabis är en inkörsdrog, däremot så vet vi alla vilka dumheter som kan inträffa när alkohol är inblandat. Med det sagt så vore det intressant att se om det går att att locka över alkoholbrukare till att bli cannabisanvändare. Tror vi kommer se ganska positivt utfall i kommande utredningar nu när Tyskland legalisera tillsammans med Luxemburg nästa år. 

Ändrades av ronoh
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen här som kan berätta lite om skillnaden rent rusmässigt att bruka Cannabis jämfört med alkohol? Ja om nån vågar med tanke på att de riskerar att bli stämplade som pundare förstås! 😛

 

Jag har rökt 2-3 bloss på en majjacigg för måååånga år sen nere på en vacker strand i Thailand men jag var berusad så kan ju inte påstå att jag kan säga ett dugg om hur det kändes tyvärr. Rökade även nåt förmodligen betydligt starkare nere på en strand i Turkiet som ung och dum 17-åring och det sista jag minns av det är att en tandlös gubbe ger mig en cigarett som ser ut att vara doppad i "sirap" och jag frågar "is this one for me´?" och han flinade med sin tandlösa käft och svarade "maybe, maybe not". Förmodligen så fick jag väl pynta en slant för den där och dagen efter så vaknade jag av att rumskompisen var vansinnig för att jag spytt ner hela rummet, he he he. 

 

Alkohol har jag ju druckit mycket i mina dagar, i synnerhet i yngre dagar och jag har många dåliga erfarenheter av det. Man har spytt ner sig, gjort bort sig osv. Nu var det längesen nåt sånt hände, dels tål jag mer (inte för att jag dricker oftare, tvärtom, men jag väger betydligt mer nu) men med åldern så märker jag ju att man känner sig sliten för minsta lilla fylla nu för tiden. Och smaken på alkohol har jag aldrig gillat, ju mindre alkohol groggen smakat desto bättre, hellre en cider än en öl osv. Som jag nämt tidigare så dricker jag alkohol för att lättare kunna umgås med andra som dricker alkohol, inte för att det är "gott".

 

Det värsta med alkoholen för mig förutom baksmällan är att man kan tappa minnet om man blir för berusad, jag vill gärna minnas vad jag gjort eller inte gjort dagen efter. Brukar inte hamna i bråk eller vara oförskämd mot folk på fyllan, men det kan ju ändå vara kul att minnas vad man gjort.

 

Så hur blir man av att röka en joint, blir minnet suddigt som av alkohol, får man nån baksmälla eller är allt som vanligt?

 

Jag kan googla, eller söka upp nån polare som nyttjat sånt här mycket, men nu frågar jag här! 😛 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-12 at 21:48, skrev ronoh:

vore det intressant att se om det går att att locka över alkoholbrukare till att bli cannabisanvändare.

 

Aldrig!

 

Det skall vara nubbe till sillen.

Cognac till fikat.

GT att smutta på.

Whisky utan fika.

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon śom provrökt?.. verkar drälla av ställen som säljer..modefluga som snart är stängda, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-15 at 18:00, skrev Naam jai:

Någon śom provrökt?.. verkar drälla av ställen som säljer..modefluga som snart är stängda, eller?

Rökte tillräckligt i tonåren så hoppar över men nu finns det snart på varenda marknad. 

 

IMG_20220813_183315.jpg

IMG_20220813_183353.jpg

IMG_20220813_183359.jpg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
On 2018-12-25 at 15:14, skrev Soengsang:

Som medicin är det nog i många fall bra, men är ju inget tvivel om att det är inkörsport till tyngre droger..... så bör nog vara hårda krav för att kunna få det på recept!

 

Personligen så har jag inte mycket över för knark!

https://www.svd.se/a/6zjEEL/cannabis-ar-inte-en-sjalvklar-inkorsport

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag slutar också skaka efter 2-3 supar😅

Perfekt men då börjar något annat att sluta fungera, 😉 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar intressant att det bara är för att sluta skaka. Har inte provat någon typ av knark sedan jag föddes. Hoppas att jag slipper skakningar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Pattaya nu. Marijuana säljs helt öppet på gatan. Och på barer. Finns även speciella butiker som bara säljer marijuana. Så resultatet verkar vara att det är helt fritt nu. 

Att sen indier verkar totalt tagit över Pattaya. Och att indiska ställen växt upp över hela stan som svampar ur jorden. Är en annan observation. Men det är en annan sak som kanske inte har med Marijuana att göra. Men dock visar förändringen efter corona. Alla ryska skyltar verkar vara borta. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev janne_h:

Alla ryska skyltar verkar vara borta. 

De har väl åkt till KohChang, där var det vidrigt mycket ryskt skit, i övrigt är det nog en del ryskt i Jomtien?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå på Central om du vill träffa ryssar,indier har minskat sedan dom var tvungna att testa och ha försäkring 🍺

16755649942506374532857030479131.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Gå på Central om du vill träffa ryssar,indier har minskat sedan dom var tvungna att testa och ha försäkring 🍺

16755649942506374532857030479131.jpg

Om det minskat? Så måste det varit typ 90% indier tidigare. Då jag uppskattar walking streat och runt omkring. Typ 50% indier denna helg. Indiska klubbar och barer överallt. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Om det minskat? Så måste det varit typ 90% indier tidigare. Då jag uppskattar walking streat och runt omkring. Typ 50% indier denna helg. Indiska klubbar och barer överallt. 

Och upp bakom WS mot och på Second road så har det fullkomligt exploderat med Indiska restauranger. De verkar ha pressat ut araberna ur arabkvarteren typ. Så att säga att Indianerna inte har ökat är direkt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-03 at 18:00, skrev Khun Ken:

https://www.facebook.com/watch/?v=2575680875788289 Man med alzheimer sluta skaka efter han tagit maja.

Pappa har Alzheimer och han skakar inte, trots brist på Marijuana...

Mannen på videon har Parkinsons.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Tommy:

Pappa har Alzheimer och han skakar inte, trots brist på Marijuana...

Mannen på videon har Parkinsons.

 

 

MVH

 

20 minuter sedan, skrev Tommy:

Pappa har Alzheimer och han skakar inte, trots brist på Marijuana...

Mannen på videon har Parkinsons.

 

 

MVH

Du har naturligtvis rätt. Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...