Jump to content
IGNORERAD

Thailändska brudar är inte direkt några raketforskare...


Farang

Recommended Posts

Halloj på er. Har hört det där om raketforskare när det gäller thai-brudar x antal gånger, och att man därför inte kan prata med dom, och att det enda dom duger till då är att vara sängvärmare. Grejen är att jag är själv ingen raketforskare om man skall ta det bokstavligt. Närmaste jag kommit var att jag byggde en jetmotor i skolan nittonhundrafrösihjäl, och jag fattade varför den fungerade. Denna jetmotor tror jag aldrig jag nämnt för varken någon svensk eller thailändsk brud jag varit tillsammans med. Jag antar att dom skulle finna den lika ointressant som jag fann deras virkande.

I mina förhållanden så har vi pratat om vad vi gjort under dagen, vardagsproblem, vad vi skall ha till middag, om vi skall åka någonstans och vart i så fall, om det hänt nått kul eller tråkigt och så vidare. Vi har aldrig suttit och diskuterat matteproblem, haft geografilektioner, djupa politiska analyser och framför allt aldrig pratat om raketforskning. Detta gäller både i mina svenska samt thailändska förhållanden.

Enda stora skillnaderna jag kan komma på med att vara ihop med en thailändska jämfört med en svenska är att med thailändskan kan jag inte titta på dom TV-programen hon gillar, finns det nått mer fruktansvärt än thai-TV? Andra är att vill jag vara ifred, köra typ en Norrlands-reklam och vara för mig själv en stund, så lämnar thailändskan mig ifred även om det är i hemmet. Med svenskan så får man be henne till slut att hålla käften.

Okey, skall kanske tillägga att även jag inte begriper mig på killar som inte kan ett enda ord thai som blir ihop med thailändskor som inte kan ens någon engelska. Men kan man prata, inte är det väl "raketforskning" man pratar om?

Glad Påsk alla  :preved:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    3

  • Farang

    3

  • broder tuk tuk

    2

  • svarten

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej Farang!

Om man är morfar och har löst alla de stora världsproblemen, så kan det va skönt att bara slappna av och bli omhändertagen av en thailändska.

2 st TV-apparater i huset underlättar tillvaron. :)

Glad Påsk på dej själv!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Min förra sambo var svenska och jobbade som rektor. Hon kunde konsten att diskutera en blå tånagel en hel kväll. Min nuvarande kommer från Isaan med 6-årig skolgång och där är det livets vardagliga problem och glädjeämnen som gäller. Hon får mig att skratta både med henne och åt mig själv så jag vet att jag inte väljer "raketforskaren" någon dag i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min förra sambo var svenska och jobbade som rektor. Hon kunde konsten att diskutera en blå tånagel en hel kväll. Min nuvarande kommer från Isaan med 6-årig skolgång och där är det livets vardagliga problem och glädjeämnen som gäller. Hon får mig att skratta både med henne och åt mig själv så jag vet att jag inte väljer "raketforskaren" någon dag i veckan.

Fast jag tycker nog att en bla tanagel kanns mer som ett vardagsproblem an raketforskning  ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fast jag tycker nog att en bla tanagel kanns mer som ett vardagsproblem an raketforskning  ;) .

5555

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte vad ni menar.. jag har en egen raket som både jag och fröken forskar på varje dag.

Faktum är att vi knappt hinner diskutera något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fattar inte vad ni menar.. jag har en egen raket som både jag och fröken forskar på varje dag.

Faktum är att vi knappt hinner diskutera något annat.

Trodde ni var navelskådare  :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer snart en ,kan du förtydliga

vad du menar? :D

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu råkar ju min fru vara raketforskare men det kanske inte passar kreti & pleti, men mig alldeles utmärkt.

Vi trivs väldigt bra tillsammans och på fredagar brukar vi ha ett stilla samtal om skalder som vi båda uppskattar tex Tiedge eller Atterbom.

Lördagen och Söndagen håller vi på med fysikaliska experiment tex så studerade vi förra helgen lite olika spektrallinjer. Nu till påsk skall vi bygga en gaskromatograf.

[move]

Allvetaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fanns en kärring från Lund för ett antal år sedan som var professor i fysik. Bodil Jönsson tror jag hon hette.

Var enda gång hon öppnade truten tackade man försynen att den inte givit en en sådan fru.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, alltid jobbigt när man inte förstår något av vad som sägs.

[move]

Förstående Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, nu råkar ju min fru vara raketforskare men det kanske inte passar kreti & pleti, men mig alldeles utmärkt.

Vi trivs väldigt bra tillsammans och på fredagar brukar vi ha ett stilla samtal om skalder som vi båda uppskattar tex Tiedge eller Atterbom.

Lördagen och Söndagen håller vi på med fysikaliska experiment tex så studerade vi förra helgen lite olika spektrallinjer. Nu till påsk skall vi bygga en gaskromatograf.

 

[move]

Allvetaren Arne

[/move]

 

Hmm...

Nånstans på Internet: "Gaskromatografi används för att påvisa förekomst av olika alkoholer i provet (etanol, metanol och isopropanol – även ev förekomst av aceton kan ses). Analysen utförs bl a vid förgiftningstillstånd och vid fall av oklar medvetslöshet."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så om herr bäste Arne inte skulle inskicka några inlägg på ett tag så vet vi att han och frugan är upptagna med gaskromotografi.

Att vissa faranggubbar är kinky är ju välbekant men nu har nog bäste herr Arne slagit alla rekord. :D

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

I bland undrar jag om man inte själv måste vara raketforskare för att förstå den thailändska logiken:)

Glad påsk!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

I bland undrar jag om man inte själv måste vara raketforskare för att förstå den thailändska logiken:)

Glad påsk!

Vilken logik?  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

[Måste förstås också radera citat. HC]

??? ? Här behövs både  raket och forskare!! :scare::scare:

Kan du förklara för mig  dit in lägg  :bag::bag:

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har aldrig träffat någon raketforskare varken från Sverige eller Thailand. Vilken etnisk grupp är så pass begåvad att alla har raketforskningskompetens?

Jag dock träffat många thailändare som skulle kunna klara en sådan utbildning. 

Det händer ganska sällan att jag träffar en thailändare som jag tycker att det inte är någon mening att prata med. Detta händer däremot ganska ofta på detta forum!  :whistle:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt mig träffa några thailändska raketforskare 8-10 maj! Fast fru Chang är ej villig...

Fortsättning följer så småningom.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är knappast raketforskarnivå på inläggen i den här tråden

Men det skulle ju isåfall tyda på att vi passar väldigt väl till våra kära älsklingar från LOS  :mdr::great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Nej några manliga raket forskare finns nog inte på forumet heller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan Lover!

Vad är en raket för någonting?

Det vore bra om de som är "raketforskarmaterial" anmäler sig här så att vi vet vilka som är vettiga att prata med och slipper slösa tid på en massa Homer Simsons!!!

D'oh

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag misstänkte. Thailändare är bättre på raketer än oss.

Vi fuskar och köper våra färdiga från kina 2 gånger om året bara ju

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...