Jump to content
IGNORERAD

Spel i Thailand


Oregistrerad

Recommended Posts

 

Jag skall dra en gammal anekdot, ur verkliga livet.

Thailand, jag och flickvännen sitter vid Immigration.

Det drar ut på tiden och vi plockar upp vårt lilla "spelkit"

Det var en mindre väska med diverse tidsfördriv, såsom kortspel, yatzy och andra mindre spel.

Vi börjar köra kort (500 är favoriten)

Efter ett tag kommer en tjänsteman fram till oss och förklarar att han måste ta hand om kortleken då det är förbjudet att bruka den som vi gör. Eller hur.

Då vi har många lekar med oss, gör det inget. Och det är uppenbart för oss att han kommer använda leken till att spela med kompisarna.

 

Nu är det - mig veterligen - förbjudet i Thailand att spela om pengar.

Minns Fritz berättelse om en razzia för något år sedan - då handlade det om bridge.

 

Så jag funderar......hur ser egentligen lagstiftningen ut?

Är allt spel om pengar förbjudet (utan tillstånd)?

Är det inte lite löjligt, hur skall detta kontrolleras (inom familj/släkt/vänner/symboliska summor osv....)

 

Jo, man begriper ju att statliga lotterier och liknande vill ha monopol - but still. Är det Bangkok Hilton, släng nyckeln, som gäller om man bryter mot föreskrifterna?

 

Någon som är insatt och kan utveckla detta?

 

 

download.jpg.1e3fb2c239fa38a2070f5a7713220b4a.jpg

 

images.jpg.6ae4dbd1b731bb640c6adc6f09f6068a.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Efter ett tag kommer en tjänsteman fram till oss och förklarar att han måste ta hand om kortleken då det är förbjudet att bruka den som vi gör. Eller hur.

Tjänstemannen var en riktig skurk eftersom det är tillåtet att ha 120 kort utan skattemärke i omlopp och en vanlig kortlek innehåller bara 52 som bekant. Vad jag vet så är det bara tillåtet med spel om pengar på det statliga lotteriet samt på galopptävlingar men det förekommer massvis med olagligt spel i landet på tex svartlotterier och spelklubbar. I närheten av där vi bor finns det en spelklubb där det spelas om pengar, alla verkar känna till den, ja förutom polisen då. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Fritz:

Tjänstemannen var en riktig skurk eftersom det är tillåtet att ha 120 kort utan skattemärke i omlopp och en vanlig kortlek innehåller bara 52 som bekant. Vad jag vet så är det bara tillåtet med spel om pengar på det statliga lotteriet samt på galopptävlingar men det förekommer massvis med olagligt spel i landet på tex svartlotterier och spelklubbar. I närheten av där vi bor finns det en spelklubb där det spelas om pengar, alla verkar känna till den, ja förutom polisen då. ;)

Detta land är fantastiskt, många poliser med dålig syn. De borde gå till Specsaver.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

 

Jag skall dra en gammal anekdot, ur verkliga livet.

Thailand, jag och flickvännen sitter vid Immigration.

Det drar ut på tiden och vi plockar upp vårt lilla "spelkit"

Det var en mindre väska med diverse tidsfördriv, såsom kortspel, yatzy och andra mindre spel.

Vi börjar köra kort (500 är favoriten)

Efter ett tag kommer en tjänsteman fram till oss och förklarar att han måste ta hand om kortleken då det är förbjudet att bruka den som vi gör. Eller hur.

Då vi har många lekar med oss, gör det inget. Och det är uppenbart för oss att han kommer använda leken till att spela med kompisarna.

 

Nu är det - mig veterligen - förbjudet i Thailand att spela om pengar.

Minns Fritz berättelse om en razzia för något år sedan - då handlade det om bridge.

 

Så jag funderar......hur ser egentligen lagstiftningen ut?

Är allt spel om pengar förbjudet (utan tillstånd)?

Är det inte lite löjligt, hur skall detta kontrolleras (inom familj/släkt/vänner/symboliska summor osv....)

 

Jo, man begriper ju att statliga lotterier och liknande vill ha monopol - but still. Är det Bangkok Hilton, släng nyckeln, som gäller om man bryter mot föreskrifterna?

 

Någon som är insatt och kan utveckla detta?

 

 

download.jpg.1e3fb2c239fa38a2070f5a7713220b4a.jpg

 

images.jpg.6ae4dbd1b731bb640c6adc6f09f6068a.jpg

 

 

 

 

Svärmor & 3 väninnor satt och spelade kort med 5-10 bathingar medelålder 70 när Polisen 👮 kliver in genom gårdsgrinden blev böter 500 Bath var för dessa Pensionärer ett grymt tillslag av Rättsväsendet i Thailand var tom en notis om detta i tidningen Tillslag mot Spelklubb !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev svampen:

Svärmor & 3 väninnor satt och spelade kort med 5-10 bathingar medelålder 70 när Polisen 👮 kliver in genom gårdsgrinden blev böter 500 Bath var för dessa Pensionärer ett grymt tillslag av Rättsväsendet i Thailand var tom en notis om detta i tidningen Tillslag mot Spelklubb !

Det var som när frun var ny i Sverige, hon kom hem och berättade om alla fina kompisar som hon träffat det var share och kortspel. Jag sa till henne blanda dig inte med dessa, och nu sitter vi i Thailand med hus och god pension. Våra pengar har vi satt i en trygg ålderdom, inte i spel även om jag spelar.😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-24 at 06:55, skrev Renghardt:

Vid begravning ser polisen mellan fingrarna för spel upp till tredagar…


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Det var sympatiskt. När en anhörig gått bort så bör man få unna sig att bränna lite stålar på kortspel.  Thailand is Thailand.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en skitsnygg milf med silicon pattar som lever på att åka runt i Surin området på begravningar och spela tärning.

När jag såg henne första gången sa jag till frugan, kolla hon har farangbröst! nänä sa frugan, hon har aldrig haft farang utan tuttarna har hon bekostat med egna pengar.

Sitta bank vid tärning och äta/dricka gratis verkar lönsamt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Oregistrerad
On 2018-12-29 at 18:53, skrev Cavemannen:

Det finns en skitsnygg milf med silicon pattar som lever på att åka runt i Surin området på begravningar och spela tärning.

När jag såg henne första gången sa jag till frugan, kolla hon har farangbröst! nänä sa frugan, hon har aldrig haft farang utan tuttarna har hon bekostat med egna pengar.

Sitta bank vid tärning och äta/dricka gratis verkar lönsamt

 

Du har möjligen inte lyckats få henne på bild?

 

🖼️

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...