Jump to content
Cavemannen

Vad saknar ni mest?

Vad saknar ni mest när ni är i Thailand?  

48 röster

1. 1. Vad saknar ni mest när ni är i Thailand?

• Den svenska maten
      5
    • Frisk luft
      13
    • Trafikvett
      17
    • Mina husdjur
      2
    • Svenskt kaffe
      1
    • Ärligheten, att enkelt kunna göra affärer utan att bli blåst
      10

Recommended Posts

Cavemannen
16 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Det jag saknar mest är den svenska naturen.  Allemansrätten med tillgång till de svenska blåbärs- och svampskogarna.

Svamp var vi och plockade flera gånger, mellan Lamduan och våran by finns en stor statlig skog där det var fritt att plocka svamp.

Sen ibland så fixades det turer lite längre bort, man fyllde en pickup och delade på bränslekostnaden och for iväg en heldag med picknick korg och plockade.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
nissehult_13
16 minuter sedan, skrev Surin P3:

Där har jag varit flera gånger. 

Den satans skogen och dess svampar är anledningen till en av våra (fruns och min) första kulturkrockar. 

Upptäckte att när nån thailändare säger att något tar ett par timmar, så betyder det oftast minst 13 timmar eller mer. 

Vi skandinaver är nog upplysta med att hålla tiden, när frugan säger att vi åker vid 9-tiden så vet man att man får vara glad om man kommer iväg innan 11. Detta kunde göra mig tokig för ett antal år sen, men nu planerar jag för avfärd runt 11 svårare är det inte, man måste kunna förstå språket. Numera förstår jag thai.😁

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba

Saknar inte mycket men lite bättre trafikmiljö skulle inte skada 

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Då @Surin P3 har skickat PM och SMS:at och bönat och bett om att jag skall lägga in mina intressanta fredags-omröstningar så får jag väll vika mig till slut, dock 1dag sent........
      Singha vs. Chang?
      Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker

ps. Jag får 35B för varje person som röstar av P3, så glöm inte att lägga er röst!
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Jag ser det jag vill se  
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Har man fått smak på Thailand så är det många som tappar intresset för västerländska tjejer,så när hade ni sex senast med en vit?
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Hur stort genomslag har feministerna fått på MPR 2018.
      För några år sedan bestod ju nästan hälften av mpr´s medlemmar av sittkissare  
      Själv väljer jag att stå upp, jag har ju en snabel jag kan rikta mot toastolen.
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Enligt thaivisa så visar undersökningar att 50% av alla faranger som besöker Thailand har haft eller skulle kunna tänka sig att ha sex med en ladyboy.
      https://www.thaivisa.com/forum/topic/1038825-poll-half-of-all-foreigners-are-contemplating-or-have-had-a-sexual-experience-with-a-lady-boy/

NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy