Jump to content
IGNORERAD

Bonus - Thai


UglyFarang

Recommended Posts

Jag fick upp biljetter med Thai där det är bokningsklasserna H, C, Q vad innebär detta för bonus?

Finns det någon tabell över detta som man kan få fram?

Jag har sökt på Bing och Thaiairways sida utan att hitta något vettigt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag fick upp biljetter med Thai där det är bokningsklasserna H, C, Q vad innebär detta för bonus?

Finns det någon tabell över detta som man kan få fram?

Jag har sökt på Bing och Thaiairways sida utan att hitta något vettigt.

https://www.thaiairways.com/en_TH/rop/Earning_Miles/EarningMiles_onTHAI01.page

714165842_Skarmavbild2018-12-21kl_17_26_39.png.2e469eaa40ccd177949e85d74c501d04.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag har kollat på den, men det kan inte stämma då den ena vägen har C, i tabellen så är det Royal Silk Class.

Det är ekonomi biljetter vi kollar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har kollat på den, men det kan inte stämma då den ena vägen har C, i tabellen så är det Royal Silk Class.

Det är ekonomi biljetter vi kollar.

Du har nog missuppfattat din bokningsklass, är det C så är det ju uppenbarligen Roylal Silk.

Hursom så ser du ju när du får din biljett vid incheckning, är det en kampanj biljett så förvänta dig inga stordåd.

 

Eller får du en glad överraskning och är på något sätt placerad i Roylal Silk :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har kollat på den, men det kan inte stämma då den ena vägen har C, i tabellen så är det Royal Silk Class.

Det är ekonomi biljetter vi kollar.

När du håller på att boka visas bokningsklassen så här

2022827638_Skrmavbild2018-12-21kl_17_36_21.thumb.png.2acf228a09fd9cb6efad8fe54bb07d98.png

 

Har du redan bokat så har du fått en bekräftelse och då visas det såhär. 

 

315936948_Skrmavbild2018-12-21kl_17_37_22.png.95432b939f10f30a23c2bd6e9e9b5152.png

 

Framgår på båda tydligt vilken kabin och klass.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du har nog missuppfattat din bokningsklass, är det C så är det ju uppenbarligen Roylal Silk.

Hursom så ser du ju när du får din biljett vid incheckning, är det en kampanj biljett så förvänta dig inga stordåd.

 

Eller får du en glad överraskning och är på något sätt placerad i Roylal Silk :)

 

1 minut sedan, skrev M33:

När du håller på att boka visas bokningsklassen så här

2022827638_Skrmavbild2018-12-21kl_17_36_21.thumb.png.2acf228a09fd9cb6efad8fe54bb07d98.png

 

Har du redan bokat så har du fått en bekräftelse och då visas det såhär. 

 

315936948_Skrmavbild2018-12-21kl_17_37_22.png.95432b939f10f30a23c2bd6e9e9b5152.png

 

Framgår på båda tydligt vilken kabin och klass.

Jag har inte bokat själv utan svängde in till Ticket och fick dessa klasser.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag har inte bokat själv utan svängde in till Ticket och fick dessa klasser.

Men du har väl fått ett mail med bokningsbekräftelse, kod?

Då kan du ju logga in och se din biljett.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag har inte bokat själv utan svängde in till Ticket och fick dessa klasser.

OK, då har jag ingen aning. Om du har ett login hos Thai kan du väl lägga till din resa där och välja platser. Då lär det framgå vad du har fått för något.

Om du redan har sittplatser så borde seatguru visa vilken kabin stolen är i.

C kan även betyda SAS plus om kanske har en flight med dem till ARN / CPH.....? Bara gissar.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men du har väl fått ett mail med bokningsbekräftelse, kod?

Då kan du ju logga in och se din biljett.....

Det är bokat men ej betalt, ska betalas senast 20:00.

Jag har ett mail från Ticket men kan inte hitta något där tyvärr.

Det är CPH - Bkk det gäller.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det är bokat men ej betalt, ska betalas senast 20:00.

Jag har ett mail från Ticket men kan inte hitta något där tyvärr.

Det är CPH - Bkk det gäller.

Om de har sagt C som bokningsklass på CPH-BKK och du har fått pris för ekonomi så är det ju bara att betala och vara nöjd.

Låter dock orimligt, har du fått det skriftligt? Eller sa de bokningsklass muntligt, då kanske du hörde fel på B eller G...?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Om de har sagt C som bokningsklass på CPH-BKK och du har fått pris för ekonomi så är det ju bara att betala och vara nöjd.

Låter dock orimligt, har du fått det skriftligt? Eller sa de bokningsklass muntligt, då kanske du hörde fel på B eller G...?

Jag har många fel just nu men öronen ska funka helt ok.😁

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det är bokat men ej betalt, ska betalas senast 20:00.

Jag har ett mail från Ticket men kan inte hitta något där tyvärr.

Det är CPH - Bkk det gäller.

Detta är en av anledningarna att jag definitivt slutat boka med Ticket.

Hade senast en lång diskussion med dem, jag ville vara förvissad om att den biljett

jag bokade gav rätt till 30Kg. incheckat bagage på Thai Airways.

Thai har även economy biljetter som endast tillåter 20Kg.

 

Svaret från Ticket var, att de kan ej upplysa mig om biljettklass innan jag betalat biljetten.

Och när den är betald så är den ej återbetalningsbar..........

Så det var sista gången jag ens skulle överväga att boka med Ticket, eller annan

resebyrå.

 

Boka direkt på Thai Airways websida. Brukar vara försumbar prisskillnad, samt att du ser

exakt vad det är för biljett du köper, innan du betalar.

 

Även alla regler ang. ombokning mm. kan man läsa innan köp.

 

Enligt Ticket är de billigaste biljetterna ej ombokningsbara, men det är de visst.

Förvisso mot avgift, men enligt resebyråer går det ej.

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygcity på nätet är bra på detta, man gör en preliminärbokning och sen mailar man dom om vilka bokningsklasser det blir och dom svarar väldigt snabbt.

 

Har sparat många sköna kronor genom dom gentemot att boka direkt via flygbolagens hemsidor...

 

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...