Jump to content
IGNORERAD

Varning för dålig luft i Bangkok!


ArneMorales

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    12

  • ArneMorales

    11

  • Jive

    7

  • stjp8729

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Luftföroreningana är som värst i Bangkok nu.

 

Air Quality Index för partiklar  PM 2,5 är idag   upp till   214.

 

Gränsvärde för hälsa        50

 

 

Bangkok gagging on health-threatening smog

 

 

 

Inte bara i Bangkok!

Jag har normalt jättefin utsikt från balkongen på 14:e våningen, men igår kunde jag bara se husen några hundra meter bort.

Trodde det var vanlig, tät dimma men fick idag höra på nyheterna att det var svåra luftföroreningar.

De nämnde också, att mätutrustningen i Pattaya var trasig, så de kunde mäta och varna folk.........

 

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Luftföroreningana är som värst i Bangkok nu.

 

Air Quality Index för partiklar  PM 2,5 är idag   upp till   214.

 

Gränsvärde för hälsa        50

 

 

Bangkok gagging on health-threatening smog

 

Det är framförallt de 7 områdena som nämns i artikeln som är värst utsatta, har själv upplevt att det var väldigt svårt att andas runt phyia tai ,tom så att man fick gå in på en 7/11 för att kunna andas in en stund, jag bor själv ganska centralt och när jag satte ut min "air purifyer" på balkongen (just nu) så visade den 70!! Inomhus med aircon på så är det 18, tidigare under året så har det legat runt 5.

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska myndigheter har satt gränsvärdet till 50, Xiaomi som jag har köpt min luftrenare ifrån säger att gränsvärdet bör vara 25....

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Jive:

Inte bara i Bangkok!

Jag har normalt jättefin utsikt från balkongen på 14:e våningen, men igår kunde jag bara se husen några hundra meter bort.

Trodde det var vanlig, tät dimma men fick idag höra på nyheterna att det var svåra luftföroreningar.

De nämnde också, att mätutrustningen i Pattaya var trasig, så de kunde mäta och varna folk.........

 

 

Det är väl inte nån nyhet, min fråga varför bor man där då, Skriva här blir det inte bättre utan ni måste tänka

och göra nåt av ert liv

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är väl inte nån nyhet, min fråga varför bor man där då, Skriva här blir det inte bättre utan ni måste tänka

och göra nåt av ert liv

Ja det är ju märkligt med dessa misslyckade sörlänningar, tacka vet jag en som Boa, han har ju verkligen gjort något stort av sitt liv :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja det är ju märkligt med dessa misslyckade sörlänningar, tacka vet jag en som Boa, han har ju verkligen gjort något stort av sitt liv :D 

Menade inte så, men man måste tänka på var man bor. Är det som i Bangkok skit luft och det är det ju, varför bo där

och också bo där med sina barn det är inte bra, hur tänker ni. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är en av de verkligt stora fördelarna med att ha flyttat till Sverige (partille) jämfört med att bo i Bkk.

 

Finns en del nackdelar men även andra fördelar också.

 

 

GOD JUL Gubbar!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja frisk luft var något man saknade när man bodde i isaan.

Att gå ner till båten en lördagsmorgon och på vägen dra in några djupa andetag med riktigt sval o frisk luft vet de inte vad det är i Thailand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Det där är en av de verkligt stora fördelarna med att ha flyttat till Sverige (partille) jämfört med att bo i Bkk.

 

 

I Thailand har vi Pattaya, dvs Thailands Göteborg, inte illa när de friska vindarna  ligger på från havet.

Sen finns det ju andra fördelar där också, precis som i Göteborg.

Jag menar restauranger.... mm

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Det är väl inte nån nyhet, min fråga varför bor man där då, Skriva här blir det inte bättre utan ni måste tänka

och göra nåt av ert liv

Trevligt inlägg - som en frisk fläkt. 😉 Får passa på att önska dig en God Jul!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev ArneMorales:

I Thailand har vi Pattaya, dvs Thailands Göteborg, inte illa när de friska vindarna  ligger på från havet.

Sen finns det ju andra fördelar där också, precis som i Göteborg.

Jag menar restauranger.... mm

Första gången jag åkte till Pattaya var våren 2004, tog buss från Bangkok med min dåvarande flickvän (Hon sitter i köket här nu).

Jag förklarade att "Jag vill bo vid havet, inte i Bangkok, för den friska luftens skull!"...

 

Vi klev av vid busstationen och tog en Songtaew till hotellet.

Vidrig trafik och satt i avgaserna i en halvtimme...

Nok sa "Close to the Ocean with clean air" och skrattade 🤣

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jive:

Trevligt inlägg - som en frisk fläkt. 😉 Får passa på att önska dig en God Jul!

God Jul på dej också, satt ute och drack Kaffe en stund nu på morgonen. Vindstilla, frisk luft helt tyst helt underbart

Ja, jag har valt att bo så här behöver inte klaga på nåt, sköter mej själv och har inga problem. Det kan många göra

om man vill, bosätta sej i en storstad Bang kok är väl inte riktigt klokt med tanke på luften och med barn också.

Bara tänka på barer, restauranger är det det som ger en livsglädje, förstår inte det

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

God Jul på dej också, satt ute och drack Kaffe en stund nu på morgonen. Vindstilla, frisk luft helt tyst helt underbart

Ja, jag har valt att bo så här behöver inte klaga på nåt, sköter mej själv och har inga problem. Det kan många göra

om man vill, bosätta sej i en storstad Bang kok är väl inte riktigt klokt med tanke på luften och med barn också.

Bara tänka på barer, restauranger är det det som ger en livsglädje, förstår inte det

Var och en blir väl salig på sitt sätt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

sköter mej själv och har inga problem.

Jaså, så lät det inte i försäkringstråden, kul att det funkar bättre nu:)

 

God Jul!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev hamnoi:

Jaså, så lät det inte i försäkringstråden, kul att det funkar bättre nu:)

 

God Jul!

Har väl inget med försäkringar att göra , man väljer ju var man vill bo, det kan alla

GOD JUL på dej också

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

man väljer ju var man vill bo, det kan alla

Nä, de flesta med riktiga jobb kan inte det......

Att norrland en gång i tiden befolkades var pga av behovet av arbetskraft till industrierna längs kusten, sågverk och pappersbruk.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nä, de flesta med riktiga jobb kan inte det......

Att norrland en gång i tiden befolkades var pga av behovet av arbetskraft till industrierna längs kusten, sågverk och pappersbruk.....

Det fanns folk före det, sen är det fortfarande att man kan om man vill bosätta sej där det inte är, luftföroreningar, ojud,

kriminalitet. Har man desutom barn har man ett ansvar för dom. Då är Bang kok ett dåligt val. Vad menar du med riktiga jobb

alla jobb är väl riktiga eller anser du att vissa är inte riktiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det fanns folk före det,

Naturligtvis, men under industrueringen så befolkades norrland, bara pga jobb....folk flyttade inte dit direkt för den rena luftens skull.

Så har det alltid varit, folk tvingas flytta dit det finns arbete.

Klistrar in en liten tabell, hoppas du kan tyda den så ser du hur befolkningen växte i dessa två kuststäder när Sverige industrialiserades.

 820859553_Skarmavbild2018-12-22kl_13_27_52.png.f297f61586006420e1ea8af1e4a169ac.png

 

2 minuter sedan, skrev Boa52:

alla jobb är väl riktiga eller anser du att vissa är inte riktiga

Ja, finns en hel del jobb jag anser inte vara riktiga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis, men under industrueringen så befolkades norrland, bara pga jobb....folk flyttade inte dit direkt för den rena luftens skull.

Så har det alltid varit, folk tvingas flytta dit det finns arbete.

Klistrar in en liten tabell, hoppas du kan tyda den så ser du hur befolkningen växte i dessa två kuststäder när Sverige industrialiserades.

 820859553_Skarmavbild2018-12-22kl_13_27_52.png.f297f61586006420e1ea8af1e4a169ac.png

 

Ja, finns en hel del jobb jag anser inte vara riktiga.

Håller med dej lite men Gävle, Sundsvall är inte riktigt Norrland. Vilka jobb anser du inte vara riktiga ???????

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Håller med dej lite men Gävle, Sundsvall är inte riktigt Norrland.

Kan du förklara hur du tänker nu?

 

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vilka jobb anser du inte vara riktiga ???????

Konstgjorda subventionerade jobb(sysselsättningar) anser jag inte vara riktiga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Håller med dej lite men Gävle, Sundsvall är inte riktigt Norrland. Vilka jobb anser du inte vara riktiga ???????

Vissa tjänster på statliga/kommunala bolag som har lönebidrag och enbart tar in någon som aldrig skulle få ett jobb på privata sektorn är ett exempel.

Typ kommunhuset i en Norrländsk småstad tar in en "tomte" som vaktmästare fast de har avtal med ett privat bolag som sköter allt.

Tomten med lönebidrag fyller ingen funktion utan får gå runt och lalla och byta ett lysrör här och där :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Vissa tjänster på statliga/kommunala bolag som har lönebidrag och enbart tar in någon som aldrig skulle få ett jobb på privata sektorn är ett exempel :D 

Okej vad tycker du vi ska göra med dom som är sjuka och och inte kan få ett jobb där prestation är viktigt.

Det är väl bättre att dom jobbar på t.ex Samhall än inte göra nånting. Vad föreslår du vad man gör med folk

som inte passar in på den privata sektorn

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Okej vad tycker du vi ska göra med dom som är sjuka och och inte kan få ett jobb där prestation är viktigt.

Det är väl bättre att dom jobbar på t.ex Samhall än inte göra nånting. Vad föreslår du vad man gör med folk

som inte passar in på den privata sektorn

Jag tycker det är helt ok att en del av mina skattekronor går till just det, men man skall inte mörka dem och låtsas att de inte finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag tycker det är helt ok att en del av mina skattekronor går till just det, men man skall inte mörka dem och låtsas att de inte finns.

Vem mörkar dom pengar som går till dom som behöver lite hjälp. Många av er är ju ego gubbar och tycker ni 

är bäst. Tror säkert att ni eller nån i närheten har behövt lite hjälp eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...