Jump to content
IGNORERAD

Varning för dålig luft i Bangkok!


ArneMorales

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem mörkar dom pengar som går till dom som behöver lite hjälp. Många av er är ju ego gubbar och tycker ni 

är bäst. Tror säkert att ni eller nån i närheten har behövt lite hjälp eller hur

Nu ville du ju ha svar på vilka jobb som inte var "riktiga", och det fick du väl?

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    12

  • ArneMorales

    11

  • Jive

    7

  • stjp8729

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Boa52:

Det fanns folk före det, sen är det fortfarande att man kan om man vill bosätta sej där det inte är, luftföroreningar, ojud,

kriminalitet. Har man desutom barn har man ett ansvar för dom. Då är Bang kok ett dåligt val. Vad menar du med riktiga jobb

alla jobb är väl riktiga eller anser du att vissa är inte riktiga

Tillverkning av dunkinnehållet är att betrakta som en kriminell handling!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Boa52:

God Jul på dej också, satt ute och drack Kaffe en stund nu på morgonen. Vindstilla, frisk luft helt tyst helt underbart

Ja, jag har valt att bo så här behöver inte klaga på nåt, sköter mej själv och har inga problem. Det kan många göra

om man vill, bosätta sej i en storstad Bang kok är väl inte riktigt klokt med tanke på luften och med barn också.

Bara tänka på barer, är det det som ger en livsglädje, förstår inte det

 

För våran del beror det på frugan som har sin karriär i centrala Bangkok. Barer och nattliv är inte orsaken till att vi sitter där vi gör.

Vi tycker inte heller luften är särskilt kul men gör det lilla vi kan för att förminska riskerna. 

Sedan är ju Bkk även på dagtid en stad som fascinerar och underhåller på alla vis, känns inte som något annat ställe här orkar hålla uppe intresset men vem vet, kanske byter land framöver.

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

God Jul på dej också, satt ute och drack Kaffe en stund nu på morgonen. Vindstilla, frisk luft helt tyst helt underbart

Ja, jag har valt att bo så här behöver inte klaga på nåt, sköter mej själv och har inga problem. Det kan många göra

om man vill, bosätta sej i en storstad Bang kok är väl inte riktigt klokt med tanke på luften och med barn också.

Bara tänka på barer, restauranger är det det som ger en livsglädje, förstår inte det

Boa det bästa med Bkk är alla badhusen med friskluft och tjejerna! Troligtvis något du aldrig fått uppleva. Måste tillägga så du förstår, att Bkk ligger i Thailand och är huvudstad där.

God Jul på dig gubbskrälle!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Nu ville du ju ha svar på vilka jobb som inte var "riktiga", och det fick du väl?

Du har väl inte skrivit vilka jobb som du tycker är "riktiga"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wanchai:

Boa det bästa med Bkk är alla badhusen med friskluft och tjejerna! Troligtvis något du aldrig fått uppleva. Måste tillägga så du förstår, att Bkk ligger i Thailand och är huvudstad där.

God Jul på dig gubbskrälle!

God Jul på dej också, Friskluft i Bkk fins inte har rest runt där så jag vet HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har väl inte skrivit vilka jobb som du tycker är "riktiga"

Tänkte du få en lista på alla jobb som inte bedöms som "hittepåjobb"? 

Enklast är att du själv gör en lista på alla jobb du kommer på, och sedan stryker du de du själv haft.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

och sedan stryker du de du själv haft.

Den listan blir lång, vill minnas att de yrkesverksamma åren ihopräknade blev ca 75 år, värre än mpr:s tidigare okrönte mästare i den grenen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
12 timmar sedan, skrev svampen:

Vårt hem ligger i Bangkhen (där det verkar vara värst), skönt att bo i Partille nu...

Svärmor som redan lider av Kool efter att ha bott i Bkk centrum hela sitt vuxna liv, bor kvar i hemmet.

Undrar om jag skall säga åt tanten att bära mask, och om hon skulle fatta...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Vårt hem ligger i Bangkhen (där det verkar vara värst), skönt att bo i Partille nu...

Svärmor som redan lider av Kool efter att ha bott i Bkk centrum hela sitt vuxna liv, bor kvar i hemmet.

Undrar om jag skall säga åt tanten att bära mask, och om hon skulle fatta...

 

 

MVH

ilken mask borde hon ha, kan ju inte bara vara en pappfiltermask, måste vara nåt bättre med kolfilter kanske

men då ser hon ut som en rymdvarelse, skoj. Har hon kool fixa ett skydsmask när hon är i Bangkok. Min mama

hadde kool inte roligt ett ögonblick, Fy Fan vad problem hon hadde innan hon somna in

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-22 at 20:35, skrev Boa52:

God Jul på dej också, Friskluft i Bkk fins inte har rest runt där så jag vet HUVA

Känns riktigt bra att landa i skitluften i Bkk på lördag. Ser fram mot det riktigt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Wangthong:

Känns riktigt bra att landa i skitluften i Bkk på lördag. Ser fram mot det riktigt mycket.

Glöm inte

_pdp_sq_.jpeg.de62856daaa3ed9364fb46a4bf616106.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-16 at 00:39, skrev Boa52:

ilken mask borde hon ha, kan ju inte bara vara en pappfiltermask, måste vara nåt bättre med kolfilter kanske

men då ser hon ut som en rymdvarelse, skoj. Har hon kool fixa ett skydsmask när hon är i Bangkok. Min mama

hadde kool inte roligt ett ögonblick, Fy Fan vad problem hon hadde innan hon somna in

 

N95 tror jag de heter. Ska dock inte bäras längre än någon timme i stöten.

Skaffa luftrenare och stanna inne med dörrar och fönster stängda.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SatanG:

 

N95 tror jag de heter. Ska dock inte bäras längre än någon timme i stöten.

Skaffa luftrenare och stanna inne med dörrar och fönster stängda.

 

/ SatanG

Du som har barn och bor i Bkk, hur går dina funderingar?

Jag hade flytt fältet om jag hade barn.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Du som har barn och bor i Bkk, hur går dina funderingar?

Jag hade flytt fältet om jag hade barn.

 

Just luften och bilköer är väl det jag stör mig på ibland. Jag bor i sydöstra delen (Sukhumvit 113) vilken jag inbillar mig ofta är bättre än de centrala delarna men har även seriösa luftrenare i varje sovrum samt vardagsrummet. 

Finns inget annat ställe i Thailand jag är intresserad av att bo., åtminstone längre stunder, samt frugans karriär ligger i Bkk. Vi kan eventuellt byta land men det finns ju fördelar/nackdelar i alla länder. Vi har även hus i Buriram som vi ibland flyr till några dagar innan vi flyr därifrån. Luften är ju inte alltid kul där heller när det sätts igång med kolproduktion/eldning :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Just luften och bilköer är väl det jag stör mig på ibland. Jag bor i sydöstra delen (Sukhumvit 113) vilken jag inbillar mig ofta är bättre än de centrala delarna men har även seriösa luftrenare i varje sovrum samt vardagsrummet. 

Finns inget annat ställe i Thailand jag är intresserad av att bo., åtminstone längre stunder, samt frugans karriär ligger i Bkk. Vi kan eventuellt byta land men det finns ju fördelar/nackdelar i alla länder. Vi har även hus i Buriram som vi ibland flyr till några dagar innan vi flyr därifrån. Luften är ju inte alltid kul där heller när det sätts igång med kolproduktion/eldning :-)

 

/ SatanG

Vad menar du med en seriös luftrenare?

Vi har en i sovrummet i Bkk, som frugan köpte på Central, har för mej att den kostade 20000+  men jag vet inte om den är seriös, känt märke är det, kanske Sharp eller Mitsu.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Vad menar du med en seriös luftrenare?

Vi har en i sovrummet i Bkk, som frugan köpte på Central, har för mej att den kostade 20000+  men jag vet inte om den är seriös, känt märke är det, kanske Shrp eller Mitsu.

 

MVH

 

Bra fråga, menade luftrenare som jag tror håller hög kvalitet och har värdemätare som visar när det är dags att byta filter samt själv reglerar flöde efter behovet utan att spränga ljudvallen. Kör Samsung i sovrummen och en större Electrolux i vardagsrummet, finns säkert bättre men de funkar mentalt för mig.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Just luften och bilköer är väl det jag stör mig på ibland. Jag bor i sydöstra delen (Sukhumvit 113) vilken jag inbillar mig ofta är bättre än de centrala delarna men har även seriösa luftrenare i varje sovrum samt vardagsrummet. 

Finns inget annat ställe i Thailand jag är intresserad av att bo., åtminstone längre stunder, samt frugans karriär ligger i Bkk. Vi kan eventuellt byta land men det finns ju fördelar/nackdelar i alla länder. Vi har även hus i Buriram som vi ibland flyr till några dagar innan vi flyr därifrån. Luften är ju inte alltid kul där heller när det sätts igång med kolproduktion/eldning :-)

 

/ SatanG

Är du säker på att det är kolproduktion som är problemet, dom bränner sockerrörs fält vissa tider på året, kan bli besvärligt

Chang mai och där uppe blir dj- igt besvärligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Är du säker på att det är kolproduktion som är problemet, dom bränner sockerrörs fält vissa tider på året, kan bli besvärligt

Chang mai och där uppe blir dj- igt besvärligt

 

Sista gången jag var där, i julas, vad det kolproduktion. Andra tider har jag faktiskt sällan problem med luften däruppe, jag ville mest gnälla lite :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Boa52:

Är du säker på att det är kolproduktion som är problemet, dom bränner sockerrörs fält vissa tider på året, kan bli besvärligt

Chang mai och där uppe blir dj- igt besvärligt

Dom bränner allt möjligt inte bara sockerrörsfält. Kan vara besvärligt när de bränner fast det varar inte så länge. Man ser fälten som rycker och är svartbrända där de bränt över hela landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...