Jump to content
Batting

Huka er!

Recommended Posts

Boa52
On 2018-12-21 at 18:36, skrev JJC:

Vilket år lever du i?

För resor räcker bara ett konto och telefonen synkroniseras med nätet automatisk.

Detta kan du ställa i inställningar men det gäller att läsa manualen ibland.

Du kan använda en enda app  för att ha koll på alla dina bokningar, 

som flyg, hotell, tåg, buss osv osv.

Tex TRIP IT

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripit&hl=sv

Du behöver inte ens fylla i något då appen hämtar bokningar ur din gmail automatisk så fört du får bekräftelse på din bokning.

i fall du tappar telefonen så kan du alltid på flygplatsen eller hotellet skriva ut alla handlingar du behöver.

Dessutom om du flyger så behöver du inte visa bokning utan räcker fram ditt Pass och vips så är du inchekad.

På alla hotell jag checkade in räckte det att jag bara sa mitt namn och så vips incheckad.

En fråga , om jag tappar telefonen där allt finns hur kan flygplatsen eller hotellet skriva ut handlingarna som finns

bara i telefonen. Hotellet förstår jag för det är best. med ditt namn och kanske Passnr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
5 minuter sedan, skrev Boa52:

En fråga , om jag tappar telefonen där allt finns hur kan flygplatsen eller hotellet skriva ut handlingarna som finns

bara i telefonen. Hotellet förstår jag för det är best. med ditt namn och kanske Passnr.

Du köper naturligtvis en ny telefon och loggar in, du behöver inte skriva ut några handlingar.

Självklart mer problem om du tappar ditt pass.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du köper naturligtvis en ny telefon och loggar in, du behöver inte skriva ut några handlingar.

Självklart mer problem om du tappar ditt pass.

om man inte som du och andra flippar på " telefon " hela dagarna så har jag allt på simkortet som sitter i den tappade telefon

• Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
21 minuter sedan, skrev Boa52:

Du tydligen läste inte ordentligt, 

Vi tar det en gång till. Alla BOKNINGAR DU GÖR får du en bekräftelse via e-post. 

Appen som jag nämnde hämtar de uppgifter från din E-post.

Nu tappa du telefon, OJOJOJ var är min telefon hur ska jag klara mig nu?

DU GÅR TILL NÄRMASTE DATOR, FINNS ÖVERALT DÄR MÄNNISKOR FINNS.

DU LOGAR IN PÅ DIN E-POST KONTO OCH VIPS HAR DU ALLA HANDLINGAR FRAMME,

Bara att skriva ut. Alla hotell alla flygplatser alla internet kaffè har en skrivare och de flesta kommer att hjälpa dig om du ler och pratar snällt med de.

Klart??? eller inte?

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
1 minut sedan, skrev rolba:

Du lär nog vara en riktig mästare på telefonflippande om du kan få in biljetterna på simkortet.

Minnes kort menar han tror jag

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
1 minut sedan, skrev JJC:

Minnes kort menar han tror jag

Ok minnes kort men jag har inte E-mail på min telefon jag har en TELEFON inge mer det var det jag mena. Använder

telefonen för att ringa, sms, mms inge mera, ni måste förstå att inte alla flippar på telefondatorn hela dagen

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Ok minnes kort men jag har inte E-mail på min telefon jag har en TELEFON inge mer det var det jag mena. Använder

telefonen för att ringa, sms, mms inge mera, ni måste förstå att inte alla flippar på telefondatorn hela dagen

Och hur får du då biljetten till din telefon?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Ursäkta men du talar om för andra att de är okunniga, DU DÅ? Du måste vara kunskapen själv eller hur.

ÄVEN OM DU INTE HAR E_POST I DIN TELEFON så måste du ha e-post för att få bekräftelser.

Du kommer åt din e-post från vilken dator som helst som är ansluten till internet.

Nästa gång använd inte telefon det finns trummor .

• Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
18 minuter sedan, skrev JJC:

Ursäkta men du talar om för andra att de är okunniga, DU DÅ? Du måste vara kunskapen själv eller hur.

ÄVEN OM DU INTE HAR E_POST I DIN TELEFON så måste du ha e-post för att få bekräftelser.

Du kommer åt din e-post från vilken dator som helst som är ansluten till internet.

Nästa gång använd inte telefon det finns trummor .

Beror väl på var jag köper billjeten kan få den utskriven direkt och då behöver jag ingen e-post eller hur. Okunnig

eller inte vi har olika intressen. Kan du renovera en 175 cc huskvarna motor, byta både ram och vevlager, drev i 

växellådan, Kan du bygga om en sommarstuga, vatten, avlopp, ny el och även bygga en gäststuga med toa, dusch

och ett trinettekök. Ni leker med telefoner det gör inte jag behöver inte det

• Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Beror väl på var jag köper billjeten kan få den utskriven direkt och då behöver jag ingen e-post eller hur. Okunnig

eller inte vi har olika intressen. Kan du renovera en 175 cc huskvarna motor, byta både ram och vevlager, drev i 

växellådan, Kan du bygga om en sommarstuga, vatten, avlopp, ny el och även bygga en gäststuga med toa, dusch

Men vet du vad, Boa? Då är det väl lika bra att du skriver ut kopior av biljetter etc hemma och tar med, så är det inga problem. Då behöver du inte bry dig om att andra har info i mobiler.

Enkelt och klart. Och så slipper du tjafsa vidare om detta....

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish

Hur länge ska vi huka oss?

Sitter här och väntar på rapporter om högljudda böginvasioner och pedofilparader, eller åtminstone lite SD-kravaller från LOS.

Låt oss slippa vänta längre😉

• Ge karma 2
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
52 minuter sedan, skrev Boa52:

om man inte som du och andra flippar på " telefon " hela dagarna så har jag allt på simkortet som sitter i den tappade telefon

Förutsatte att alla har en smartphone 2018....

Tom min mor på 73 år har det.....men inte du tydligen...

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
19 minuter sedan, skrev Boa52:

Japp, jag kan det, har renoverat även större saker tex. 50 fots segelbåt. 

renoverat Speedway cyklar, Bygger stora båtar. 

1000591.jpg

20160531_193136.jpg

1501683603735.jpg

1501755055419.jpg

P9280003.JPG

Ändrades av JJC
  • Ge karma 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
1 minut sedan, skrev frogfish:

Men vet du vad, Boa? Då är det väl lika bra att du skriver ut kopior av biljetter etc hemma och tar med, så är det inga problem. Då behöver du inte bry dig om att andra har info i mobiler.

Enkelt och klart. Och så slipper du tjafsa vidare om detta....

Dåligt svar, har en skrivare hemma så visst kan jag göra det, Köper jag en billjet på en resebyrå så har väl dom en skrivare

eller vad tror du. Då behöver jag inget mera ska bara flytta rumpan från A till B

• Snurrigt 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy