Jump to content
IGNORERAD

Huka er!


Batting

Recommended Posts

Passet funkar klockrent! Tänk på miljön när ni skriver ut alla resedokument😎

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    11

  • Boa52

    10

  • Soengsang

    9

  • tennek

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är 2018 Blixt Gordon 5555555

Allt blir naturligtvis som den gamla var när loggar int och uppdaterar....

Bara att hålla reda på sitt lösen till googlekontot, men där har jag ju ett lätt (qwerty)

Japp, lösa in sig på Google e bra, sedan finns det 100 andra konton som man skall in på, jobbigt! Men det finns som tur är lösenords appar så det underlättar betydligt, ja! Skål då kapten!🍷

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Passet funkar klockrent! Tänk på miljön när ni skriver ut alla resedokument😎

Jo, passet fungerar klockrent. Framför allt när man börjar fundera på avgångstider och liknande. Bara att kolla i passet.

 

Eller?

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nutteman:

Jo, passet fungerar klockrent. Framför allt när man börjar fundera på avgångstider och liknande. Bara att kolla i passet.

 

Eller?

 

MVH

Nutteman

Passet är ingen garanti mot dåligt minne. Helt riktigt!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev audirs2:

Japp, lösa in sig på Google e bra, sedan finns det 100 andra konton som man skall in på, jobbigt! Men det finns som tur är lösenords appar så det underlättar betydligt, ja! Skål då kapten!🍷

Vilket år lever du i?

För resor räcker bara ett konto och telefonen synkroniseras med nätet automatisk.

Detta kan du ställa i inställningar men det gäller att läsa manualen ibland.

Du kan använda en enda app  för att ha koll på alla dina bokningar, 

som flyg, hotell, tåg, buss osv osv.

Tex TRIP IT

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripit&hl=sv

 

Du behöver inte ens fylla i något då appen hämtar bokningar ur din gmail automatisk så fört du får bekräftelse på din bokning.

i fall du tappar telefonen så kan du alltid på flygplatsen eller hotellet skriva ut alla handlingar du behöver.

Dessutom om du flyger så behöver du inte visa bokning utan räcker fram ditt Pass och vips så är du inchekad.

På alla hotell jag checkade in räckte det att jag bara sa mitt namn och så vips incheckad.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men då skaffar man på 5 röda en ny, och vipps är allt ok :)

Passet har jag alltid i bilen föresten, lite osannolikt att jag tappar bort den.....inbrott på hotellrum är nog vanligare i Thailand vi än bilinbrott...så det känns tryggt.

Jag snackade med en tjej på jobbet som alltid glömde att ta med sig sitt passerkort för att ta sig genom dörrarna på arbetsplatsen.
Henne tipsade jag om att lägga kortet i bilen så följer det alltid med.
 "Men tänk om bilen blir stulen då?!", sade hon då storögt. :29:
Resten av den arbetsdagen så funderade jag på vilket hon ansåg som mest värt, bilen eller passerkortet?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Passet funkar klockrent! Tänk på miljön när ni skriver ut alla resedokument😎

Asch, jag riktigt hör motorsågar, svingade yxhugg och varningsrop i bakgrunden när jag skriver ut mina resehandlingar "TIMBER!!!!!".  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Japp, lösa in sig på Google e bra, sedan finns det 100 andra konton som man skall in på, jobbigt! Men det finns som tur är lösenords appar så det underlättar betydligt, ja! Skål då kapten!🍷

Hm, det räcker ju med google, sen sköter och håller hon reda i princip alla login åt dig.....

Men ok, lösenordsappar kanske också funkar, men har inte haft något behov....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvva vilket svammel.  Det är nog bättre ni sörlänningar stannar hemma hos mamma istället 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Vilket år lever du i?

För resor räcker bara ett konto och telefonen synkroniseras med nätet automatisk.

Detta kan du ställa i inställningar men det gäller att läsa manualen ibland.

Du kan använda en enda app  för att ha koll på alla dina bokningar, 

som flyg, hotell, tåg, buss osv osv.

Tex TRIP IT

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripit&hl=sv

 

Du behöver inte ens fylla i något då appen hämtar bokningar ur din gmail automatisk så fört du får bekräftelse på din bokning.

i fall du tappar telefonen så kan du alltid på flygplatsen eller hotellet skriva ut alla handlingar du behöver.

Dessutom om du flyger så behöver du inte visa bokning utan räcker fram ditt Pass och vips så är du inchekad.

På alla hotell jag checkade in räckte det att jag bara sa mitt namn och så vips incheckad.

Du e fan riktigt grym.😄 Inte fanns det nått sånt på 50 talet när jag växte upp!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-20 at 23:52, skrev Batting:

Jag har märkt att mina systrar sköter packning, pass, och andra papper åt sina respektive.
Är det likadant med er som har fruar här?
Låter ni fruarna sköta allt?
Det kanske vore värt att skaffa sig en fru bara för att komma bort från sådana här förberedelser.
Den enda uppgift jag skulle ha var att sitta ute och varmköra bilen, och tuta irriterat och uppfodrande! :27:
Vänta...jag kan ju skaffa en tjej som har körkort! 
Varför ska jag behöva köra den där tröttsamma vägen till Arlanda?  :62:

 

Om det är en thai-fru så lär du sakna mycket av det du vill ha med dej om hon får packa dina prylar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-21 at 18:58, skrev Batting:

Jag snackade med en tjej på jobbet som alltid glömde att ta med sig sitt passerkort för att ta sig genom dörrarna på arbetsplatsen.
Henne tipsade jag om att lägga kortet i bilen så följer det alltid med.
 "Men tänk om bilen blir stulen då?!", sade hon då storögt. :29:
Resten av den arbetsdagen så funderade jag på vilket hon ansåg som mest värt, bilen eller passerkortet?
 

Finns det verkligen företag som använder passerkort ännu?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Finns det verkligen företag som använder passerkort ännu?

Jadå. Vi har det på min arbetsplats för att öppna låsta dörrar och vi ska ha det synligt för fysisk säkerhet. Vi ska alltså se om det är obehöriga i våra lokaler. Det är ett internationellt företag och det fungerar lika i alla länder vi finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Finns det verkligen företag som använder passerkort ännu?

 

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Jadå. Vi har det på min arbetsplats för att öppna låsta dörrar och vi ska ha det synligt för fysisk säkerhet. Vi ska alltså se om det är obehöriga i våra lokaler. Det är ett internationellt företag och det fungerar lika i alla länder vi finns.

Även vi måste ha en synlig bricka med kort och namn 

 

men jag har en tag också

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jadå. Vi har det på min arbetsplats för att öppna låsta dörrar och vi ska ha det synligt för fysisk säkerhet. Vi ska alltså se om det är obehöriga i våra lokaler. Det är ett internationellt företag och det fungerar lika i alla länder vi finns.

 

11 minuter sedan, skrev Enis:

 

Även vi måste ha en synlig bricka med kort och namn 

 

men jag har en tag också

 

enis

För min del så har det varit Tag i närmare 15 år men jag har bara arbetat på en site på samtliga företag.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

För min del så har det varit Tag i närmare 15 år men jag har bara arbetat på en site på samtliga företag.

Passerkorten har bättre antenn än taggar. 

Taggar funkar inte till alla lås/dörrar (framförallt dåliga där låset är dolt bakom dörren)

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Jadå. Vi har det på min arbetsplats för att öppna låsta dörrar och vi ska ha det synligt för fysisk säkerhet. Vi ska alltså se om det är obehöriga i våra lokaler. Det är ett internationellt företag och det fungerar lika i alla länder vi finns.

 

14 timmar sedan, skrev Enis:

 

Även vi måste ha en synlig bricka med kort och namn 

 

men jag har en tag också

 

enis

Storebror ser er. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Finns det verkligen företag som använder passerkort ännu?

Många, 

På många förtag anställda får inte tillgång till alla avdelningar, 

Passerkort är programmerade så att du kan bara komma in till din avdelning och kanske något ställe till men inte överalt i förtaget.

Kan nämna ABB tex.

Mitt jobb har det, Alla anställda har tillgång till det mesta. Besökare tyvärr får anmäla sig

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Många, 

På många företag anställda får inte tillgång till alla avdelningar, 

Passerkort är programmerade så att du kan bara komma in till din avdelning och kanske något ställe till men inte överallt i företaget.

Kan nämna ABB tex.

Mitt jobb har det, Alla anställda har tillgång till det mesta. Besökare tyvärr får anmäla sig

Det har varit samma med Tags på något företag jag har arbetat på, vissa dörrar är det Tag + kod för att öppna andra dörrar endast Tag.

Besökare brukar ha guide med sej.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-21 at 19:06, skrev Batting:

Asch, jag riktigt hör motorsågar, svingade yxhugg och varningsrop i bakgrunden när jag skriver ut mina resehandlingar "TIMBER!!!!!".  

 

Är du framme nu? Vart i Thailand tar du vägen?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-21 at 18:36, skrev JJC:

Vilket år lever du i?

För resor räcker bara ett konto och telefonen synkroniseras med nätet automatisk.

Detta kan du ställa i inställningar men det gäller att läsa manualen ibland.

Du kan använda en enda app  för att ha koll på alla dina bokningar, 

som flyg, hotell, tåg, buss osv osv.

Tex TRIP IT

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripit&hl=sv

 

Du behöver inte ens fylla i något då appen hämtar bokningar ur din gmail automatisk så fört du får bekräftelse på din bokning.

i fall du tappar telefonen så kan du alltid på flygplatsen eller hotellet skriva ut alla handlingar du behöver.

Dessutom om du flyger så behöver du inte visa bokning utan räcker fram ditt Pass och vips så är du inchekad.

På alla hotell jag checkade in räckte det att jag bara sa mitt namn och så vips incheckad.

En fråga , om jag tappar telefonen där allt finns hur kan flygplatsen eller hotellet skriva ut handlingarna som finns

bara i telefonen. Hotellet förstår jag för det är best. med ditt namn och kanske Passnr.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

En fråga , om jag tappar telefonen där allt finns hur kan flygplatsen eller hotellet skriva ut handlingarna som finns

bara i telefonen. Hotellet förstår jag för det är best. med ditt namn och kanske Passnr.

Du köper naturligtvis en ny telefon och loggar in, du behöver inte skriva ut några handlingar.

Självklart mer problem om du tappar ditt pass.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du köper naturligtvis en ny telefon och loggar in, du behöver inte skriva ut några handlingar.

Självklart mer problem om du tappar ditt pass.

om man inte som du och andra flippar på " telefon " hela dagarna så har jag allt på simkortet som sitter i den tappade telefon

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

om man inte som du och andra flippar på " telefon " hela dagarna så har jag allt på simkortet som sitter i den tappade telefon

Du lär nog vara en riktig mästare på telefonflippande om du kan få in biljetterna på simkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

En fråga , om jag tappar telefonen där allt finns hur kan flygplatsen eller hotellet skriva ut handlingarna som finns

bara i telefonen. Hotellet förstår jag för det är best. med ditt namn och kanske Passnr.

Du tydligen läste inte ordentligt, 

Vi tar det en gång till. Alla BOKNINGAR DU GÖR får du en bekräftelse via e-post. 

Appen som jag nämnde hämtar de uppgifter från din E-post.

Nu tappa du telefon, OJOJOJ var är min telefon hur ska jag klara mig nu?

 

DU GÅR TILL NÄRMASTE DATOR, FINNS ÖVERALT DÄR MÄNNISKOR FINNS.

DU LOGAR IN PÅ DIN E-POST KONTO OCH VIPS HAR DU ALLA HANDLINGAR FRAMME,

Bara att skriva ut. Alla hotell alla flygplatser alla internet kaffè har en skrivare och de flesta kommer att hjälpa dig om du ler och pratar snällt med de.

 

Klart??? eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...