Jump to content
IGNORERAD

Korat träff?


Soengsang

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

läser inte särskilt mycket då jag är ledig

Så det är till att läsa på jobbet då?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    21

  • Esspe

    18

  • matz

    7

  • BB

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Så det är till att läsa på jobbet då?

Mer tid där, men använder idag mest bibliotekets digitala tjänster, pocket jag har här har mest varit för flygresor.

Sen 2017 har sjömansbiblioteket en digital tjänst som även fungerar för mig som icke skriven i sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

 

Vi sa väl Sripatana?

Hursom byter jag boende, 3 stora bussar här med vad dom ser ut son Kineser, tar Siri....bara 5 min gångväg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tja.

 

Vi sa väl Sripatana?

Hursom byter jag boende, 3 stora bussar här med vad dom ser ut son Kineser, tar Siri....bara 5 min gångväg.

 

Ja vi hittade ju varandra iaf och satte nytt världsrekord för Mpr i Korat. FYRA medlemmar slår ju BTT/Pattaya med hästlängder och ALLA anmälda infann sig.  Iofs kunde jag ju slagit det solokvist :) Inte ett stenbord i närheten, bara högintellektuella diskussioner.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glasbord är vad som gäller i Korat, absolut bättre än luftbord.

 

4CDE2BF9-BF3F-466D-A8EB-E546F2524F13.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att mitt stenbord är vackrare, jag btt Soengsang o ev någon mer som sitter och löser världsproblemen. Kan det bli bättre?

da3c2f47ff730f41d568a3ba7adf5338.jpg

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Tycker att mitt stenbord är vackrare, jag btt Soengsang o ev någon mer som sitter och löser världsproblemen. Kan det bli bättre?

da3c2f47ff730f41d568a3ba7adf5338.jpg

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

Faktum är att stenbord är bra, funderar på stt köppa ett till lite bättre/större idag på hemväg från Korat.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att stenbord är bra, funderar på stt köppa ett till lite bättre/större idag på hemväg från Korat.

Visst är de bra, många världsproblem har lösts vid dom. Och de tål väder o vind

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att stenbord är bra, funderar på stt köppa ett till lite bättre/större idag på hemväg från Korat.

Borden är det väl inget fel på men bänkarna....... Enda dom är bra till är om man har ovälkomna gäster.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Borden är det väl inget fel på men bänkarna....... Enda dom är bra till är om man har ovälkomna gäster.

Helt rätt vissa placerar man vid stenbordet och en del bjuder man upp till balkongen😀😁😀😁😀😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tråkigt att jag missade detta stora tillfälle till Mpr möte i metropolen Korat.... 😭

 

Kommer till Korat 17 februari 

 

Men vad är väl ett Mpr möte i Korat...😞

 

Det blir fler tillfällen att samlas på😉

 

/Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Thure:

 

Tråkigt att jag missade detta stora tillfälle till Mpr möte i metropolen Korat.... 😭

 

Kommer till Korat 17 februari 

 

Men vad är väl ett Mpr möte i Korat...😞

 

Det blir fler tillfällen att samlas på😉

 

/Thure

Jag är kvar till runt 25/2 så vi kanske kan få till ett nytt lunchmöte men rekord blir det nog inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Jag är kvar till runt 25/2 så vi kanske kan få till ett nytt lunchmöte men rekord blir det nog inte.

Hejsan!

 

Ja, kanske det går att få till en miniträff under vecka 8 på samma plats... Lunchmöte låter bra...🕧

 

Mvh

///Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Thure:

Hejsan!

 

Ja, kanske det går att få till en miniträff under vecka 8 på samma plats... Lunchmöte låter bra...🕧

 

Mvh

///Thure

Var faktiskt första gången jag åt på Monkey bar, eller rättare sagt efter att de skiftade namn o ägarskap där.

Min mat, hemgjord chilikorv med hemgjord pome, smakade riktigt bra, rätt rolig meny med lite US stuk och det är ju trevligare än engelsk burkmat på meny.

I en senare träff på kvällen så bar det iväg till Chez Andy Swiss Restaurant & Steak House, som ska vara och har varit riktigt bra, typ samma prisklass som Beefeater, men ännu en besvikelse där, min vän tog någon laxstek som skulle serveras med potatismos, blev pulvermos på en rätt som är dyr 55555555, jag åt en entrecôte som inte var nått särskilt med tanke på priset, så får nog bli mitt sista besök där på länge.

 

En bild på 600bht:s pulvermosen också då..

51398404_1427753617367948_4305778841080561664_n.thumb.jpg.3a6b61a19e30dedb6ca1f3af4b22975b.jpg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Var faktiskt första gången jag åt på Monkey bar, eller rättare sagt efter att de skiftade namn o ägarskap där.

Min mat, hemgjord chilikorv med hemgjord pome, smakade riktigt bra, rätt rolig meny med lite US stuk och det är ju trevligare än engelsk burkmat på meny.

I en senare träff på kvällen så bar det iväg till Chez Andy Swiss Restaurant & Steak House, som ska vara och har varit riktigt bra, typ samma prisklass som Beefeater, men ännu en besvikelse där, min vän tog någon laxstek som skulle serveras med potatismos, blev pulvermos på en rätt som är dyr 55555555, jag åt en entrecôte som inte var nått särskilt med tanke på priset, så får nog bli mitt sista besök där på länge.

Mmm, trist men har också samma upplevelse. Det är inte lika bra där som det har varit men fortfarande lika dyrt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Mmm, trist men har också samma upplevelse. Det är inte lika bra där som det har varit men fortfarande lika dyrt.

Men pulvermos typ den man köper på Tesco förväntar man sig inte, visst den duger hemma som snabbmat, men på ett ställe som förväntas ha lite kvalité ska va bättre.

Men ok, nu har jag gett det 1 chans till, nu får det nog vara nog, tex Lecker Lecker vill ja påstå har lika bra mat. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Var faktiskt första gången jag åt på Monkey bar, eller rättare sagt efter att de skiftade namn o ägarskap där.

Min mat, hemgjord chilikorv med hemgjord pome, smakade riktigt bra, rätt rolig meny med lite US stuk och det är ju trevligare än engelsk burkmat på meny.

I en senare träff på kvällen så bar det iväg till Chez Andy Swiss Restaurant & Steak House, som ska vara och har varit riktigt bra, typ samma prisklass som Beefeater, men ännu en besvikelse där, min vän tog någon laxstek som skulle serveras med potatismos, blev pulvermos på en rätt som är dyr 55555555, jag åt en entrecôte som inte var nått särskilt med tanke på priset, så får nog bli mitt sista besök där på länge.

 

En bild på 600bht:s pulvermosen också då..

51398404_1427753617367948_4305778841080561664_n.thumb.jpg.3a6b61a19e30dedb6ca1f3af4b22975b.jpg

 

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men pulvermos typ den man köper på Tesco förväntar man sig inte, visst den duger hemma som snabbmat, men på ett ställe som förväntas ha lite kvalité ska va bättre.

Men ok, nu har jag gett det 1 chans till, nu får det nog vara nog, tex Lecker Lecker vill ja påstå har lika bra mat. 

Ja vilket djävla skämt, slår ju till och med Pattayapriserna och sedan pulvermos :rotfl::rotfl:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja vilket djävla skämt, slår ju till och med Pattayapriserna och sedan pulvermos :rotfl::rotfl:.

Det har tidigare varit prisvärt, typ Beefeter kvalité, trevligt att äta bra ibland.

Men när priset inte harmonierar med matlagningen så suger det.

 

Pulvermosen var liksom droppen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Det har tidigare varit prisvärt, typ Beefeter kvalité, trevligt att äta bra ibland.

Men när priset inte harmonierar med matlagningen så suger det.

 

Pulvermosen var liksom droppen.

Ja pulvermos på en restaurang till de priset är ju nästan värre än när en potatisgratäng påstås vara en Janssons frästelse.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Ja pulvermos på en restaurang till de priset är ju nästan värre än när en potatisgratäng påstås vara en Janssons frästelse.

Min köttbit kostade 900 tror jag, men var ok med hemslöjdad pomme, men stället har gått ned sig, uppläggningar och tillbehör inte som för 3-4 år sedan.

Och killen som driver det är ju en av få som lyckats i resturangbranchen i Thailand, men han lever nog på gamla meriter nu, hans resturang på Samui var riktigt bra, och även den i korat har vart så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbaskat tråkigt att jag missade Soengsang denna gång också, vi bor ju nästan grannar och jag har halva frugans släkt boende i den byn, ja ja, nästa resa kanske.......

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Stefan:

Förbaskat tråkigt att jag missade Soengsang denna gång också, vi bor ju nästan grannar och jag har halva frugans släkt boende i den byn, ja ja, nästa resa kanske.......

//S

Nån gång funkar det nog :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nån gång funkar det nog :)

Songkran? Men då lär jag vara på fisketur i en annan by!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Stefan:

Songkran? Men då lär jag vara på fisketur i en annan by!

//S

Tror jag inte e hemma då, räknar med nästa ledighet efter midsommar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Min köttbit kostade 900 tror jag, men var ok med hemslöjdad pomme, men stället har gått ned sig, uppläggningar och tillbehör inte som för 3-4 år sedan.

Och killen som driver det är ju en av få som lyckats i resturangbranchen i Thailand, men han lever nog på gamla meriter nu, hans resturang på Samui var riktigt bra, och även den i korat har vart så.

Inte heller road av att gå dit igen. Får nog bli till att prova Grill Room på Kantary nästa gång det ska slås på stort. Är väl ungefär samma prisnivå som Andy´s eller?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...