Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni fått i dricks.

stefan5300
 Dela

Recommended Posts

Jag fick betalt några gånger i natura när jag hade privatundervisning för mina bartjejs elever på BEC School i Pattaya fast det räknas kanske inte som dricks?

BTT

• Ge karma 1
  • Skål 1
  • Haha 3

Soi 7

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Under mina 40 år som jag jobbade fick jag dricks tre gånger, en gång när jag körde hem en soffa till en familj kvällstid fick jag 100 kronor, en gång tog jag med mig ett litet paket hem som det visst var något viktigt i och som kunden hämtade, då fick jag en liten flaska Grants wiskey och en gång färdigställde jag ett badrum en fredagkväll i stället för att återvända på Måndag morgon. 200 kronor.

Men de tusentals gånger jag har rensat folks avlopp med piss, skit och annan dynga så har jag aldrig ens fått en svensk 10-öring i dricks och det är väl bra service.

Gör man ett skit jobb får man ingen dricks, så är det. 😉

• Haha 3

Pattaya

Dela på andra sajter

Gör man ett skit jobb får man ingen dricks, så är det. [emoji6]
Istället för kaxa och retas bakom tangentbordet så tycker jag att du borde dyka upp den 22:a och säga det till Stefan personligen. Om du nu vågar det? För du kommer väl inte till Harrys imorgon heller? [emoji3][emoji23]

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Kan inte svara på det då jag aldrig jobbat inom ett serviceyrke, där tipps är kutym.

Jag brukar nästan alltid tippsa budilsförare som kör mina Lazadabeställningar, inte mycket men några tior....anser dem vara inom ett serviceyrke.

Hantverkare skulle jag aldrig komma på tanken och tippsa, särskilt i Sverige.

Däremot i Thailand kan hantverkare få vatten och energidryck, det är kutym. 

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Istället för kaxa och retas bakom tangentbordet så tycker jag att du borde dyka upp den 22:a och säga det till Stefan personligen. Om du nu vågar det? För du kommer väl inte till Harrys imorgon heller? emoji3.pngemoji23.png

Du såg kanske inte den glada gubben i inlägget 😉

Går inte på sunkbarer 😉

• Ge karma 1

Pattaya

Dela på andra sajter

Kan inte påminna mig att jag någonsin har fått dricks. Har väl antagligen aldrig utfört något arbete utöver vad som förväntats.

Ändrades av Abercrombie
Dela på andra sajter

Du såg kanske inte den glada gubben i inlägget [emoji6]
Går inte på sunkbarer [emoji6]
Jodå. Du såg inte min smiley gubbe? Var väl som väntat då. Så du vågar inte komma på en träff då?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Jodå. Du såg inte min smiley gubbe? Var väl som väntat då. Så du vågar inte komma på en träff då?

Varför gå på något som inte ligger i mitt intresse? 

Pattaya

Dela på andra sajter

Varför gå på något som inte ligger i mitt intresse? 
Hahaha! Maken till lamare ursäkter har jag nog aldrig stött på. Trodde jag inte om dig Stenis, att du skulle vara så feg. [emoji23]

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev wUThai:

Hahaha! Maken till lamare ursäkter har jag nog aldrig stött på. Trodde jag inte om dig Stenis, att du skulle vara så feg. emoji23.png

Låter inte andra diktera vad jag skall göra. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Fick 800 Us$ i dricks för att jag skötte mitt redan avlönade jobb, efter en 3-dagars charter på en liten båt utanför Phuket.

Ryssen som hyrde båten gav samma dricks till alla 20 ombord, och då hade han redan betalt ca 100.000 för chartern (plus mat, sprit och diesel), det var han och ibland 1-2 damer ombord som gäster.

MVH

• Ge karma 3

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Skämskudde på.

Du är ju van att följa vad bojan säger,hennes ord är lag.

Gammalt ordspråk i nordöstra Skåne/ Blekinge

Pattaya

Dela på andra sajter

Du är ju van att följa vad bojan säger,hennes ord är lag.
Gammalt ordspråk i nordöstra Skåne/ Blekinge
Det är vad din lilla hjärna tror. Du behöver nog inte svara mer i tråden din fega kyckling. Bortgjord är du och inget annat. [emoji23][emoji23][emoji23]

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev wUThai:

Det är vad din lilla hjärna tror. Du behöver nog inte svara mer i tråden din fega kyckling. Bortgjord är du och inget annat. emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Gå nu ut och ha kul,för snart är charter resan slut för wannabe.

Pattaya

Dela på andra sajter

Dricks kommer jag aldrig att få som jag inte jobbar inom dom yrken, men betalt för besväret har jag fått utan att begära.

Ändrades av Dolle
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

Gå nu ut och ha kul,för snart är charter resan slut för wannabe.
Charten är snart slut. Skönt, för man börjar blir lite mätt på Thailand nu. Själv då? Hur länge har du kvar på luffarlivet i Thailand? [emoji23]

Dela på andra sajter

Kom just ihåg att jag fick 20€ för en lunch som då kostade 75 kr i vårt lunchhak, han sa behåll växeln.

Senare samma dag fick jag reda på att Systembolaget accepterar Euro och Dollar, förutom svenska kontanter.

MVH

• Ge karma 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Körde skubb på Konsum när jag gick i skolan och fick någon enstaka krona här och där. Senare när jag pluggade så jobbade jag extra som bartender och då kunde det bli en hel del.

• Ge karma 2

The Flat Earth Society has members all around the globe!

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kan inte svara på det då jag aldrig jobbat inom ett serviceyrke, där tipps är kutym.

Jag brukar nästan alltid tippsa budilsförare som kör mina Lazadabeställningar, inte mycket men några tior....anser dem vara inom ett serviceyrke.

Hantverkare skulle jag aldrig komma på tanken och tippsa, särskilt i Sverige.

Däremot i Thailand kan hantverkare få vatten och energidryck, det är kutym. 

Så det en hantverkare utför är inte lika bra service som en som serverar och ställer en tallrik mat eller en flaska öl framför dig😁.

• Ge karma 1

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev wUThai:

Istället för kaxa och retas bakom tangentbordet så tycker jag att du borde dyka upp den 22:a och säga det till Stefan personligen. Om du nu vågar det? För du kommer väl inte till Harrys imorgon heller? emoji3.pngemoji23.png

Ta inte i nu, jag är en mycket snäll människa :declare:och vi har nog att avhandla så det räcker och blir över utan Stenis:drinks:😁.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...