Jump to content
IGNORERAD

Är du en Hipster?

Cavemannen

Är du en Hipster?  

33 röster

1. 1. Är du en Hipster?

• Ja
      2
    • Nej
      25
    • Vet ej, är lite osäker
      6

Recommended Posts

11 tecken på att du är en Hipster.

Jag kikade lite på de olika påståendena och tror mig inte vara en hipster.

Men däremot stämde många av påståendena in på en hel del av MPRs medlemmar.

Och när jag kom till nr10 så vart jag övertygad om att @Atom är en äkta Hipster :D 

10. Alla har en djup och genomtänkt tatuering

https://nyheter24.se/geddit/810938-situationer-du-bara-hamnat-i-om-du-hanger-med-hipsters

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag är då baske mig ingen jävla PK-hipster...

Nää kanske inte du, men Hamnoi är iallafall en, i vilken fall en hipster-wannabe :D 

Dela på andra sajter

Kan bara känna igen mig på nummer 9, jag försöker källsortera så mycket jag kan. Både i Sverige och Thailand.

I början på 2000 talet bodde jag i en serviced apartment på Sathorn och TV´n käkade batterier så när jag samlat ett par gick jag ner i receptionen och frågade var deras batteriholk var?

Arai Na?

Så tog hon min påse med gamla batterier och slängde i papperskorgen. Fiskade upp påsen igen och tog den med mig till Sverige för att lägga den i batteri holken hemma. Blev stoppad på Kastrup och fick förklara varför jag hade batterier som såg ut som ammunition med mig från Thailand...

Inga tatueringar, inget helskägg, ingen flanellskjorta och dricker vanliog mjölk samt att jag skrattar åt vegandårarna.

Nä, nån bra hipster kommer jag aldruig att bli

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Absolut inte.

Inte en fråga i närheten.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Noterar att IPA/APA/EPA-älskarna har hållt sig borta från denna tråd...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

11 hours ago, Cavemannen said:

11 tecken på att du är en Hipster.

Jag kikade lite på de olika påståendena och tror mig inte vara en hipster.

Men däremot stämde många av påståendena in på en hel del av MPRs medlemmar.

Och när jag kom till nr10 så vart jag övertygad om att @Atom är en äkta Hipster :D 

10. Alla har en djup och genomtänkt tatuering

https://nyheter24.se/geddit/810938-situationer-du-bara-hamnat-i-om-du-hanger-med-hipsters

Nu har den gode Caveman hängt upp sig på mina IPA igen. Nej, det där med hipster har jag aldrig förstått mig på och jag bodde i Bangkok redan när uttrycket myntades så har aldrig haft chansen att begripa det. 

Visst har jag en tatuering men särskilt djup och genomtänkt vill jag inte påstå att den är. Vi satt ett gäng på campen och drack Heineken för 1 D-Mark och kom på att man måste göra en tatuering som FN-soldat. Det kunde blivit något White Trashigt som en vikingahjälm eller liknande med det blev det lyckligtvis inte. Detta var 1993, 10 år innan hipsteruttrycket myntades, så möjligen då att jag var deras förebild.

Annars refererar jag till en tidigare förklaring då Samet ville få mig till att vara en hipster:

Det där med hipster har jag aldrig riktigt förstått vad det är så jag frågade min dotter; det finns inget en 12-årig tjej på en internationell skola inte vet om internationella trender. Hon påstår att en hipster är en inredningsarkitekt i en amerikansk storstad som egentligen vill hugga ved vid en stuga i Kanada men istället köper en rutig skjorta och äter en veganburgare för 60 dollar på ett hippt micro brewery. Det låter inte alls som jag.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Hade en djupt genomtänkt tatuering på gång, men blev för packad för att tatueraren skulle tatuera mej, synd för den var jättesnygg och jag hade nog hyfsat hög smärttröskel vid tillfället...

Annars stämmer det mesta in, vem fan gillar ny musik, Felix ketchup, och annat modernt dravel?

Svennemat är väl bland det tristaste som finns?

Avnjöt just ett par hyfsat stekta medium-rare bitar oxfilé med bea, fast jag hade även japanska nudlar och en sås bestående av chili, lime, vitlök och Sukiyakisås till, helt fantastiskt, ingen jävla potatis här!

Sköljdes förresten ner med ett alkoholfritt, importerat öl.

Stuprörsbyxorna stör mej lite, men de är ju så rätt!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag försöker att källsortera lite men det gör absolut inte mina thailändska vänner så jag klarar mig nog på den frågan åxå.

Det blir ett klart nej.

Är det bra eller dåligt?

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev born41:

Vad är en hipster?

Born41

Coola killar!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...