Jump to content
IGNORERAD

Gruppliv-olycksfallförsäkring


Boa52

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Det handlade inte om sjukskrivning och försäkringen heter gruppliv och olycksfallsförsäkring så vad svammalar du om

Nu skrev ju inte knasen att tråden handlade om sjukskrivningar.

 

För övrigt kan du ju läsa det inlägg du svarade på innan. Läs sakta så kanske du förstår. Speciellt ordet innan kommatecknet. 

 

image.png.6027adbe55221b30c5e1971d35fdef2b.png

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Dolemon

    19

  • Boa52

    17

  • Mankan

    12

  • Soengsang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu skrev ju inte knasen att tråden handlade om sjukskrivningar.

 

För övrigt kan du ju läsa det inlägg du svarade på innan. Läs sakta så kanske du förstår. Speciellt ordet innan kommatecknet. 

 

image.png.6027adbe55221b30c5e1971d35fdef2b.png

Knasen skrev mjölka ut från sjukskrivningar, ?? Fackets försäkrings bolag är inte Folksam ett fristående bolagsom dom 

hade ett avtal med nu är det Skandia. Gå tillbaka och läs avd Knasen skrev helt utanför försäkringar

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Boa52:
On 2018-12-15 at 04:25, skrev Knasen:

Varför frågar du oss korkade sörlänningar om hjälp att tyda försäkringsvillkor för? Trodde ni norrlänningar var världsmästare på att mjölka ur varenda krona man kan få via sjukskrivningar mm.

 

Tur för dig åtminstone att den elaka högern skapat något som heter RUT-avdrag som du kan nyttja, för du har väl inte på klassiskt sosse-manér betalat för svart arbetskraft? :) 

Det handlade inte om sjukskrivning eller nåt sånt, läs för en gång skull vad tråden handlar om, olycksfallsförsäkringar

Rut avdrag nyttjar inte vi som bor utanför städer och egentligen bara till för stadsbor i sörlänningarnas land. vi på 

landet i Norrland fixar, lagar allt själv därför kan man fråga sej, varför olycksfallsförsäkring om inte den hjälper nåt

Ja ja du ska få hjälp att tyda knasens inlägg också(Förstår att du vill vifta bort svaret till Uglyfarang). 

Lägg märke till texten som jag fetmarkerat. Det sista (mm) är en förkortning och betyder "med mera".

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja ja du ska få hjälp att tyda knasens inlägg också(Förstår att du vill vifta bort svaret till Uglyfarang). 

Lägg märke till texten som jag fetmarkerat. Det sista (mm) är en förkortning och betyder "med mera".

 

 

Alla som skriver här är väl inte sörlänningar får jag hoppas som knasen antydde, Ok men varför blanda in 

sjukskrivningar när man pratar om olycksfallsförsäkringar

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Alla som skriver här är väl inte sörlänningar får jag hoppas som knasen antydde, Ok men varför blanda in 

sjukskrivningar när man pratar om olycksfallsförsäkringar

Har hört av en kompis att man kan bli sjukskriven när man råkat ut för en olycka ☺

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har hört av en kompis att man kan bli sjukskriven när man råkat ut för en olycka ☺

Visst det är väl bra att Sverige erbjuder det men tråden handlade inte riktigt om det, läs fyra ggr från början

så kanske du hänger med för en gångs skull. Gruppliv och olycksfallsförsäkring man köpte genom facket

i mitt fall avtal med Folksam, Bet i mitt fall 50 år

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Alla som skriver här är väl inte sörlänningar får jag hoppas som knasen antydde, Ok men varför blanda in 

sjukskrivningar när man pratar om olycksfallsförsäkringar

Försök läsa hela hans inlägg och inte bara vissa ord. Du måste alltså läsa hela meningar. Väljer du bara ut vissa ord du känner igen blir hela innebörd lite tokig. Du kan ju googla dom ord du inte förstår.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog inget nobellpris till Tavelfors....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Visst det är väl bra att Sverige erbjuder det men tråden handlade inte riktigt om det, läs fyra ggr från början

så kanske du hänger med för en gångs skull. Gruppliv och olycksfallsförsäkring man köpte genom facket

i mitt fall avtal med Folksam, Bet i mitt fall 50 år

Folksam är ju ett skitbolag, klart du inget får...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har hört av en kompis att man kan bli sjukskriven när man råkat ut för en olycka ☺

Måste man inte vara frisk för att kunna bli sjukskriven 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Folksam är ju ett skitbolag, klart du inget får...

 

 

Har inte haft problem med detta bolag, bröt foten för ett antal år sen var bara ringa dom dom betalade ut pengar för sveda å värk, frågade om dom skulle ha papper på läkarbesöket dom svarade vi litar på dig.

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Dolle:

 

 

Har inte haft problem med detta bolag, bröt foten för ett antal år sen var bara ringa dom dom betalade ut pengar för sveda å värk, frågade om dom skulle ha papper på läkarbesöket dom svarade vi litar på dig.

 

Mvh.

Var nog lite enklare då troligen alla dina hästar var i stallet :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

kallas inte Folksam, facket har slutit ett avtal med Folksam, är du med

Nix, jag är inte med, facket är inget för mej.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Rut avdrag nyttjar inte vi som bor utanför städer och egentligen bara till för stadsbor i sörlänningarnas land. vi på 

landet i Norrland fixar, lagar allt själv därför kan man fråga sej, varför olycksfallsförsäkring om inte den hjälper nåt

Du beklagade dig över att du var tvungen att leja in folk för att skotta ditt tak så då kunde du ju inte fixa allt själv, eller hur? Om du inte utnyttjat RUT för det så är du antingen korkad eller har lejt in svart arbetskraft :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en bil i Umeå härom dagen, undrar vems det var, Ruskprick har ju en P, så hans var det inte, flygarn är aldrig körbar så han var det inte......men fick mina aningar :)

tavlan.png.b66c0ffae6f279803eb96ff3f2c72ba6.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Blir nog inget nobellpris till Tavelfors....

Nja det skulle vara i litteratur då.  De flesta som vunnit det har skrivit obegripliga böcker för några få utvalda :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2018-12-14 at 14:13, skrev Dolle:

Är frivilligt att vara med sluta gnäll gå ur.

Det gjorde jag 1979.

Satte av en slant i fonder varje månad istället och kunde pensionera mig vid 57.

Nöjd med mitt agerande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde jag 1979.
Satte av en slant i fonder varje månad istället och kunde pensionera mig vid 57.
Nöjd med mitt agerande.
Ett klokt val, tjänar man ca 35 000 i månaden så betalar man ca 6 500 kr i året i avgift till facket.

Det är dyrt för en dålig medlemstidning fast rätt billigt om man tänker på alla porrklubbs besök, drivande av restauranger / stripklubbar, resor i businessclass , representation, sexleksaker m.m som man betalar för.

Tyvärr så har det tidigare varit ett sånt grupptryck på arbetsplatserna så det har varit svårt att stå utanför.

Vi får väl se om svetsaren är så jäkla kåt på makten att han går med på mer högerpolitik är alliansen drev, sänkt skatt för de aldrig rikaste var ju klart med Björklund återstå bara ändrade turordningsregler för Annie. Efter det kommer LO förhoppningsvis att agera som den medlemsorganisation de skall vara och inte stödhjul.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-26 at 12:33, skrev apknug:

Ett klokt val, tjänar man ca 35 000 i månaden så betalar man ca 6 500 kr i året i avgift till facket.

Det är dyrt för en dålig medlemstidning fast rätt billigt om man tänker på alla porrklubbs besök, drivande av restauranger / stripklubbar, resor i businessclass , representation, sexleksaker m.m som man betalar för.

Tyvärr så har det tidigare varit ett sånt grupptryck på arbetsplatserna så det har varit svårt att stå utanför.

Vi får väl se om svetsaren är så jäkla kåt på makten att han går med på mer högerpolitik är alliansen drev, sänkt skatt för de aldrig rikaste var ju klart med Björklund återstå bara ändrade turordningsregler för Annie. Efter det kommer LO förhoppningsvis att agera som den medlemsorganisation de skall vara och inte stödhjul.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Tur man har, Hemförsäkring, fritidsförsäkring, tandvårdfösäkring i den summan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klokt val, tjänar man ca 35 000 i månaden så betalar man ca 6 500 kr i året i avgift till facket.

Det är dyrt för en dålig medlemstidning fast rätt billigt om man tänker på alla porrklubbs besök, drivande av restauranger / stripklubbar, resor i businessclass , representation, sexleksaker m.m som man betalar för.

Tyvärr så har det tidigare varit ett sånt grupptryck på arbetsplatserna så det har varit svårt att stå utanför.

Vi får väl se om svetsaren är så jäkla kåt på makten att han går med på mer högerpolitik är alliansen drev, sänkt skatt för de aldrig rikaste var ju klart med Björklund återstå bara ändrade turordningsregler för Annie. Efter det kommer LO förhoppningsvis att agera som den medlemsorganisation de skall vara och inte stödhjul.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Tur man har, Hemförsäkring, fritidsförsäkring, tandvårdfösäkring i den summan
Fast är man intresserad av frimärkssamling så går man väl inte med i en fotbollsklubb?

Om facket istälet sysslade med att ta tillvara på medlemmarnas intressen så skulle nog uppslutningen vara bättre.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Facket gör tråkigt nog samma som våra politiker. Skiter i folket. Facket har gjort mycket nytta. Och vi arbetare har facket att tacka för mycket. Fackets enda uppgift är att supporta sina medlemmar. Facket SKA vara politiskt obunden. Vilket inte sker idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...