Jump to content
IGNORERAD

HJÄLP, har jag blivit Bipolär??


WAXO

Recommended Posts

Jag har den senaste tiden kastats mellan eufori och uppgivenhet på ett sätt som gör mig mycket orolig.

Låt mig utveckla.....

 

När vi äntligen bestämt oss för att skrota vårt gamla internet, TOT-radiolänk från skolan i hembyn en bra bit utanför Udon Thani, gick vi upp till internetcafét och bad att få ADSL.

Svaret blev Sorry no more ADSL cable. Jaha, min vanliga otur igen tänkte jag.

Men sedan sken grabben upp och sa, Today Fiber!!!

Perfekt tänkte jag, men sedan slog det mig att jag efter 8års påstötningar på kommun om internet hemma i byn i Sverige var tvungen att betala 20 000:- sek om minst 60% av hushållen anslöt sig.

Så vad kommer nu det här kalaset kosta här i Thailand??

Grabben svarade 0:- Thb, Now have promotion on 3BB!!

Hoppsan, men hur lång tid kommer det att ta då?

Redy on Friday, svarade grabben.

Tro det eller ej tre dagar senare var det kopplat och klart 100/30Mbit för 750 Thb/mån. När vi senare åkte in till TOT för att säga upp avtalet fick vi tillbaka 600 Thb eftersom vi förskott betalat till 31/31.

 

Jag gick runt med ett leende på läpparna och gnolade "Amazing Thailand" hela helgen!!

 

 

Nåja åter Måndag och dags att kolla bilen och betala skatten, så vi åkte in till filialen för Ministry of Transport i stan.

Sorry, must have LPG (gasdrift)check-up in Udon Thani first.

Okej hem igen och packa väskan för att åka in de 100km till Udon Thani för att göra denna LGP kontroll.

Den bestod i att en grabb kollade Chassi nummer och LPG tank nummer, samt att jag fick ytterligare ett litet klistermärke i rutan.

Efter att jag betalt 500 Thb fick vi åka hem igen. Inte minsta täthets eller funktionskontroll, de startade inte ens bilen.

När vi kommer till hem staden har de stängt på Ministry of Transport i stan, så vi åker hem till byn igen.

Min irritation över detta vansinne gör att jag behöver en extra kvällspilsner för att blodtrycket skall närma sig normala nivåer.

Nästa morgon skall det ske, nu får det bära eller brista, för till Ministry of Transport skall jag.

Och jodå nu var det bara att betala mina 900 Thb, men något bevis att klistra i rutan blir det inte idag.

Come back in two days, everything redy, säger den lilla snärtan bakom skrivbordet.

 

Jamen jag tror jag blir galen, 5 dagar och 400 km körning för att få ett litet jä*la klistermärket.

Nu hade jag ju tur att inte bli stoppad av polisen för då hade de tagit körkortet direkt på platsen och det det hade kostat mig ytterligare 600 Thb att få tillbaka det.

 

Allstå va fan är det frågan om? Skall man behöva käka blodtrycksänkande i fem dagar för att få ett litet skattemärke?

 

Eller är det som jag misstänker att jag fått en släng av den där BIPOLÄREN, som jag hört går nu?

 

Kanske är det normal vardag som någon annan också drabbats av, låt mig isåfall höra eran version av eufori och uppgivenhet inom loppet av några timmar.

 

 

20181204_111321.thumb.jpg.46d7ee37f30ffac1afe2d43b09923d7b.jpg

 

Amazing att det bara funkar, men som Eddie Meduza sjöng "Strömmen finner vejen"

 

WAXO

 

Link to comment
Dela på andra sajter

He he , Om jag skulle varit med hade det gått så smidigt …😉. Vi brukar fixa det mesta där nere ,, fråga din fru :ange:. Kommer runt den 20e jan från samui , Så planera du något ……...🚌

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev wavis:

He he , Om jag skulle varit med hade det gått så smidigt …😉. Vi brukar fixa det mesta där nere ,, fråga din fru :ange:. Kommer runt den 20e jan från samui , Så planera du något ……...🚌

Jag frågade ju henne, hon sa att jag hade gjort FEL. Va hon nu menade med det?

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Mmmm, det kan nog inte kallas bipolär..........

Det är allvarligare än så..........

Kommer från en som både är bipolär & borderline........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...