Jump to content
IGNORERAD

Flytta ett hus i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

Ibland blir man förundrad över vad och hur och ibland framförallt varför ??? vissa saker görs i Thailand.

Här följer lite bilder på hur ett hus flyttas i Surin, Thailand.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej P3,

Finns väl kanske viss logik i att om man säljer tomt med hus, och köparen inte vill betala för huset eftersom man tänker bygga nytt, så kan säljaren flytta huset till en annan tomt om man har det.

Precis vad som hände med fru Changs nya tomt i hembyn. Tyvärr var vi inte på plats när dom flyttade huset, hade varit intressant att dokumentera! Så det var kul att se dina bilder istället.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Med tanke på hur huset ser ut , undrar jag om det inte gått fortare att riva det och bygga upp det igen också billigare ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är en falang som äger huset men inte marken... :icon_lol: och nu har tjejen bett honom flytta ! :icon_redface:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med tanke på hur huset ser ut , undrar jag om det inte gått fortare att riva det och bygga upp det igen också billigare ???

Håller med... det verkar knappast mödan värd  ??????

Jag borde veta bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske beror på att man kollat upp var tomtgränsen går. Det är ju lite hej & hå med hur noga man kollar gränserna speciellt på landsbyggden.

Då kan bli tvungen att flytta på huset om det visar sej ligga på någon annan mark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...