Jump to content
IGNORERAD

Körkort


L200

Recommended Posts

18 minutes ago, L200 said:

Om man går på körkort skola,efter att skolan är klar.For man körkortet från skolan?,

Har Boa kapat ditt konto?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom pratade om att licensiera vissa bilskolor förut så att det skulle funka så men jag vet inte om det blev verklighet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev L200:

Om man går på körkort skola,efter att skolan är klar.For man körkortet från skolan?,

Frugan gjorde det för tå år sedan men avlade prov och uppkörning på trafik kontoret.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att man får ett certifikat på körskolan att man gått igenom den lite mer omfattande utbildningen och sedan kan man med certifikatet i handen åka och kvittera ut ett körkort utan uppkörning
 
http://www.buriramtimes.com/driving-license-applicants-will-attend-driving-school/
 
Hm undrar om det där blir nån egentlig förbättring. Känns som dyrare alla gånger.

Min tjej tog bågekörkort i pattis för två veckor sen. Hon har inget svenskt så byta gick inte.

1. Certificate of recidens. 500 baht på Immigration.
2. Läkarintyg. 150 baht på närmaste hål i väggen klinik.
5. Körkort 105 baht på land transportation Department.

Fem timmars teoriutbilning, testa färg och djupseende, uppkörning och teoritest fixades på 1,5 dag uppe på land transportation.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycke olika, från ställe till ställe jag måste jag säga.

Min fru tog  körkort for 22 dagar sedan. Det tog 5 dagar, kostar totalt 5.000, - Thb.  Hon fick körkortet på skolan den sidsta dagen.

Hon var mycke stolt 🙂 (Hon har aldrig kört bil tidigare.)

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycke olika, från ställe till ställe jag måste jag säga.
Min fru tog  körkort for 22 dagar sedan. Det tog 5 dagar, kostar totalt 5.000, - Thb.  Hon fick körkortet på skolan den sidsta dagen.
Hon var mycke stolt [emoji846] (Hon har aldrig kört bil tidigare.)
En körskola i jomtien, hade "special" for foreigners 18.000 baht, två foton o passet så kunde man bar hämta körkortet nån dag senare.........

5 000 baht för riktig utbildning låter rimligt. Men dyrt för en vanligt thai. Fast det är klart 1 000 svenska kt lite drygt vad kostar ett körkort i Sverige idag upp mot 20 000 kr förmodar jag.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-11 at 01:24, skrev apknug:

Hm undrar om det där blir nån egentlig förbättring. Känns som dyrare alla gånger.

Min tjej tog bågekörkort i pattis för två veckor sen. Hon har inget svenskt så byta gick inte.

1. Certificate of recidens. 500 baht på Immigration.
2. Läkarintyg. 150 baht på närmaste hål i väggen klinik.
5. Körkort 105 baht på land transportation Department.

Fem timmars teoriutbilning, testa färg och djupseende, uppkörning och teoritest fixades på 1,5 dag uppe på land transportation.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Säg inget till @Soengsang men här på "dyra Phuket" kostar bostadsintyget 300 om man vill ha det direkt och läkarintyget 80.

105 för körkortet är i alla fall samma.

On 2018-12-11 at 15:40, skrev apknug:

En körskola i jomtien, hade "special" for foreigners 18.000 baht, två foton o passet så kunde man bar hämta körkortet nån dag senare.........

5 000 baht för riktig utbildning låter rimligt. Men dyrt för en vanligt thai. Fast det är klart 1 000 svenska kt lite drygt vad kostar ett körkort i Sverige idag upp mot 20 000 kr förmodar jag.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

En bekant var helt utan körkort men han fick först ett amerikanskt körkort som sedan låg till grund för utbyte till thaikort. Det enda han behövde göra var att åka till körkortssmyndigheten och fotografera sig och vänta på körkortet.

Kostnad 5000 här på dyra Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bytte mitt 5 åriga mot ett nytt för en vecka sedan. Dokumentkrav, kopia på pass första och visumsidan, gula boken och gamla kk. Inga intyg om hälsotillstånd men färgseendetest och reaktionstidstest på plats samt en halvtimme obegriplig video. Sedan foto och invänta de nya kk.  Finns inget slutdatum så jag frågade hur länge de gäller. Foreer mr, blev svaret så nu slipper man detta fler gånger. Kostnad, bil kk 500 och mc 300. 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant var helt utan körkort men han fick först ett amerikanskt körkort som sedan låg till grund för utbyte till thaikort. Det enda han behövde göra var att åka till körkortssmyndigheten och fotografera sig och vänta på körkortet.
Kostnad 5000 här på dyra Phuket.
Nu när jag tänker efter så var det ju 300 för bostads intyg. My bad.

Jag gjorde utbyte av körkort själv, 300+150+105. Same same. Mötte lite folk som tog hjälp av agency, agency såg bla till att en kille helt plötsligt hade stämplar för alla behörigheter i det internationella körkortet, hjälpte till att köa såg till att allt löpte på smidigt. De pröjsade 6000 här i billiga Pattaya. Misstänker agent i Phuket fallet fixade det amerikanska körkortet.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Baa:

Bytte mitt 5 åriga mot ett nytt för en vecka sedan. Dokumentkrav, kopia på pass första och visumsidan, gula boken och gamla kk. Inga intyg om hälsotillstånd men färgseendetest och reaktionstidstest på plats samt en halvtimme obegriplig video. Sedan foto och invänta de nya kk.  Finns inget slutdatum så jag frågade hur länge de gäller. Foreer mr, blev svaret så nu slipper man detta fler gånger. Kostnad, bil kk 500 och mc 300. 

Trevligt för dig. Jag trodde inte körkorten utan slutdatum fanns längre men hade uppenbarligen fel. Undra vad som krävs för att få kk utan slutdatum? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...