Jump to content
Cavemannen

Då SurinP3 har skickat PM och SMS:at

Singha vs.Chang?  

103 röster

1. 1. Vad dricker ni hellst i Thailand?

• Singha
      15
    • Chang
      31
    • Leo
      52
    • Ipa(Cambodia import)
      5

Recommended Posts

Fredman

Saknar alternativet:

Allt som flyter utom timmerstockar!

• Ge karma 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
17 minuter sedan, skrev Atom:

Om den thailändska finölen som bryggs i Kambodja bara kostade dubbla pengen skulle jag nog dricka det till frukost också :)

Jag reser runt mycket i Asien och Europa och ser alltid till att prova lokala öl, ser det som en av de stora fördelarna med att resa. Förutom några öl bryggda av lokala grenen av kommunistpartiet i någon avlägsen kinesisk industristad, så har jag aldrig druckit en så tråkig öl som Leo. Den smakar inte på något sätt dåligt men den smakar just inget alls. Att säga att man gillar Leo är som att säga att man gillar Ica pulvermos eller Idol. 

Det fanns en gång i tiden Super Leo med grön etikett. Den var helt OK, eller så hade jag bara lägre krav på den tiden.

Singha har i alla fall en smak, oavsett om man gillar den eller ej. Blir dock snabbt odrickbar vid förvaring så bör inhandlas på sjuelvan där de har hög omsättning och kylarna står på 24/7.

Den Thailändska finölen(bryggd i Cambodja) verkar vara lika populär som miljöpartiet i Sverige, om man ser till antalet röster :D 

• Skål 1
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
14 minuter sedan, skrev Atom:

Att vi bara är två som röstat på finölen ser jag som den definitiva kvalitetsstämpeln.

Har du lockat tillbaks Wille till MPR, eller ör det någon som klickat fel? 

Du får ha en trevlig lördag i Kina med Kinesiskt kommunistöl och påssnus från Korat, själv skall jag strax korka upp en av Knasens favoriter, kall Spaten :D 

Ändrades av Cavemannen
  • Ge karma 2
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Knasen

Själv får jag dras med Norrlands guld idag som väl passar bra in på den beskrivning som Atom hade om Leo. 

• Ge karma 3
  • Skål 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Atom
1 minute ago, Cavemannen said:

Du får ha en trevlig lördag i Kina med Kinesiskt kommunistöl och påssnus från Korat :D 

Nu är vi tre, fick med Joints också :)

Ingen jävla kommunistöl här. Bögigt kangaroovin och sedan ska vi till Paulaner. Polaren har dock jobbat 20 år på ABB och där har de aldrig bråttom....

• Ge karma 3
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
hamnoi
4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du får ha en trevlig lördag i Kina med Kinesiskt kommunistöl och påssnus från Korat, själv skall jag strax korka upp en av Knasens favoriter, kall Spaten :D 

images.jpeg.a56fa0a6f992eb48ffc271d5dcd7d8ae.jpeg

Det här är knasens favorit, Sparken har han fått ifrån ölargänget i Gbg, lite wannabe ;)

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Atom
2 minutes ago, Knasen said:

Själv får jag dras med Norrlands guld idag som väl passar bra in på den beskrivning som Atom hade om Leo. 

Nu är du orättvis. Norrlands är måhända ingen smaksensation men även en augustiljummen Norrlands som glömdes, öppnad, på utedasset under Midsommar är bättre än en Leo.

• Ge karma 1
  • Buu 1
  • Haha 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek

@Cavemannen, du glömde U Beer i omröstningen, en nykomling som är lite het bland de yngre och trendiga. Finns på 7/11. Lite tunn i smaken, men klart bättre än såväl Leo som Singha.

ubeer.jpg.9249138283b1539e4c16fff20cead466.jpg

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Knasen
2 minuter sedan, skrev hamnoi:

images.jpeg.a56fa0a6f992eb48ffc271d5dcd7d8ae.jpeg

Det här är knasens favorit, Sparken har han fått ifrån ölargänget i Gbg, lite wannabe ;)

Jo, jag får väl tacka dig för att jag provade Sparken, jävligt god. Pripps duger som kalsongfylla-öl, kraftigt underskattad :) 

• Ge karma 6
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
steffegw
4 hours ago, Cavemannen said:

@Surin P3 har skickat PM och SMS:at och bönat och bett om att jag skall lägga in mina intressanta fredags-omröstningar så får jag väll vika mig till slut, dock 1dag sent........

Singha vs. Chang?

Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker :D

ps. Jag får 35B för varje person som röstar av P3, så glöm inte att lägga er röst!

4 hours ago, Cavemannen said:

@Surin P3 har skickat PM och SMS:at och bönat och bett om att jag skall lägga in mina intressanta fredags-omröstningar så får jag väll vika mig till slut, dock 1dag sent........

Singha vs. Chang?

Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker :D

ps. Jag får 35B för varje person som röstar av P3, så glöm inte att lägga er röst!

mythaitour2003

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
steffegw

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Ja alla ni långliggare och fastboende, vad saknar ni mest efter en längre tid i Thailand?
      Själv minns jag att jag på något sätt kände mig kvävd mellan varven, jag kunde dra iväg i soluppgången och vittja mina fällor som legat ute över natten, det kunde vara ner mot 15grader vissa mornar men luften kändes ändå inte frisk o fräsch.
      Jag tänker ofta på det när man stiger ut på Arlanda efter en längre period och drar ett djupt andetag bland bussar o taxin 😉 , vad frisk luften känns.......
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Jag ser det jag vill se  
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Har man fått smak på Thailand så är det många som tappar intresset för västerländska tjejer,så när hade ni sex senast med en vit?
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Hur stort genomslag har feministerna fått på MPR 2018.
      För några år sedan bestod ju nästan hälften av mpr´s medlemmar av sittkissare  
      Själv väljer jag att stå upp, jag har ju en snabel jag kan rikta mot toastolen.
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Enligt thaivisa så visar undersökningar att 50% av alla faranger som besöker Thailand har haft eller skulle kunna tänka sig att ha sex med en ladyboy.
      https://www.thaivisa.com/forum/topic/1038825-poll-half-of-all-foreigners-are-contemplating-or-have-had-a-sexual-experience-with-a-lady-boy/

NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy