Jump to content
IGNORERAD

Då SurinP3 har skickat PM och SMS:at


Cavemannen

Singha vs.Chang?  

103 röster

  1. 1. Vad dricker ni hellst i Thailand?

    • Singha
      15
    • Chang
      31
    • Leo
      52
    • Ipa(Cambodia import)
      5


Recommended Posts

@Surin P3 har skickat PM och SMS:at och bönat och bett om att jag skall lägga in mina intressanta fredags-omröstningar så får jag väll vika mig till slut, dock 1dag sent........

Singha vs. Chang?

Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker :D

 

ps. Jag får 35B för varje person som röstar av P3, så glöm inte att lägga er röst!

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    12

  • Tommy

    8

  • Atom

    8

  • spooncreek

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 hours ago, Cavemannen said:

 

Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker :D

 

Om den thailändska finölen som bryggs i Kambodja bara kostade dubbla pengen skulle jag nog dricka det till frukost också :)

 

Jag reser runt mycket i Asien och Europa och ser alltid till att prova lokala öl, ser det som en av de stora fördelarna med att resa. Förutom några öl bryggda av lokala grenen av kommunistpartiet i någon avlägsen kinesisk industristad, så har jag aldrig druckit en så tråkig öl som Leo. Den smakar inte på något sätt dåligt men den smakar just inget alls. Att säga att man gillar Leo är som att säga att man gillar Ica pulvermos eller Idol. 

 

Det fanns en gång i tiden Super Leo med grön etikett. Den var helt OK, eller så hade jag bara lägre krav på den tiden.

 

Singha har i alla fall en smak, oavsett om man gillar den eller ej. Blir dock snabbt odrickbar vid förvaring så bör inhandlas på sjuelvan där de har hög omsättning och kylarna står på 24/7.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Atom:

Om den thailändska finölen som bryggs i Kambodja bara kostade dubbla pengen skulle jag nog dricka det till frukost också :)

 

Jag reser runt mycket i Asien och Europa och ser alltid till att prova lokala öl, ser det som en av de stora fördelarna med att resa. Förutom några öl bryggda av lokala grenen av kommunistpartiet i någon avlägsen kinesisk industristad, så har jag aldrig druckit en så tråkig öl som Leo. Den smakar inte på något sätt dåligt men den smakar just inget alls. Att säga att man gillar Leo är som att säga att man gillar Ica pulvermos eller Idol. 

 

Det fanns en gång i tiden Super Leo med grön etikett. Den var helt OK, eller så hade jag bara lägre krav på den tiden.

 

Singha har i alla fall en smak, oavsett om man gillar den eller ej. Blir dock snabbt odrickbar vid förvaring så bör inhandlas på sjuelvan där de har hög omsättning och kylarna står på 24/7.

Den Thailändska finölen(bryggd i Cambodja) verkar vara lika populär som miljöpartiet i Sverige, om man ser till antalet röster :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Atom said:

Om den thailändska finölen som bryggs i Kambodja bara kostade dubbla pengen skulle jag nog dricka det till frukost också :)

 

Jag reser runt mycket i Asien och Europa och ser alltid till att prova lokala öl, ser det som en av de stora fördelarna med att resa. Förutom några öl bryggda av lokala grenen av kommunistpartiet i någon avlägsen kinesisk industristad, så har jag aldrig druckit en så tråkig öl som Leo. Den smakar inte på något sätt dåligt men den smakar just inget alls. Att säga att man gillar Leo är som att säga att man gillar Ica pulvermos eller Idol. 

 

Det fanns en gång i tiden Super Leo med grön etikett. Den var helt OK, eller så hade jag bara lägre krav på den tiden.

 

Singha har i alla fall en smak, oavsett om man gillar den eller ej. Blir dock snabbt odrickbar vid förvaring så bör inhandlas på sjuelvan där de har hög omsättning och kylarna står på 24/7.

Jag dricker heller helst inte Leo, men jämförelsen med kinesisk lättöl från någon obskyr provins var trots allt lite orättvis.

 

Annars dricker jag helst Chang, som bara blivit bättre med sänkt alkoholhalt. För övrigt passar den utmärkt ihop med Michaela Shiffrin och Vinterstudion på det av vänstern ockuperade SVT.

 

20181208_180841.thumb.jpg.653b1888c1539c9db0a25dfe55180940.jpg

 

Dags att fylla på ser jag . Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Cavemannen said:

Den Thailändska finölen(bryggd i Cambodja) verkar vara lika populär som miljöpartiet i Sverige, om man ser till antalet röster :D 

Att vi bara är två som röstat på finölen ser jag som den definitiva kvalitetsstämpeln. Det är ju fler som frågar efter billiga flygbiljetter/hotell/restauranger än bra diton så givetvis är 40 Baht för en Leo bättre än 150 Baht för en kvalitetsöl :)

 

Nu är jag sådär överlägsen och elitistisk igen, kan känna hur det börjar rycka i pekfingrarna hos många.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Atom:

Att vi bara är två som röstat på finölen ser jag som den definitiva kvalitetsstämpeln.

Har du lockat tillbaks Wille till MPR, eller ör det någon som klickat fel? 

Du får ha en trevlig lördag i Kina med Kinesiskt kommunistöl och påssnus från Korat, själv skall jag strax korka upp en av Knasens favoriter, kall Spaten :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv får jag dras med Norrlands guld idag som väl passar bra in på den beskrivning som Atom hade om Leo. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Cavemannen said:

Har du lockat tillbaks Wille till MPR, eller ör det någon som klickat fel? 

Du får ha en trevlig lördag i Kina med Kinesiskt kommunistöl och påssnus från Korat :D 

Nu är vi tre, fick med Joints också :)

 

Ingen jävla kommunistöl här. Bögigt kangaroovin och sedan ska vi till Paulaner. Polaren har dock jobbat 20 år på ABB och där har de aldrig bråttom....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Har du lockat tillbaks Wille till MPR, eller ör det någon som klickat fel? 

Du får ha en trevlig lördag i Kina med Kinesiskt kommunistöl och påssnus från Korat, själv skall jag strax korka upp en av Knasens favoriter, kall Spaten :D 

images.jpeg.a56fa0a6f992eb48ffc271d5dcd7d8ae.jpeg

 

Det här är knasens favorit, Sparken har han fått ifrån ölargänget i Gbg, lite wannabe ;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Knasen said:

Själv får jag dras med Norrlands guld idag som väl passar bra in på den beskrivning som Atom hade om Leo. 

Nu är du orättvis. Norrlands är måhända ingen smaksensation men även en augustiljummen Norrlands som glömdes, öppnad, på utedasset under Midsommar är bättre än en Leo.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

@Cavemannen, du glömde U Beer i omröstningen, en nykomling som är lite het bland de yngre och trendiga. Finns på 7/11. Lite tunn i smaken, men klart bättre än såväl Leo som Singha.

 

ubeer.jpg.9249138283b1539e4c16fff20cead466.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

images.jpeg.a56fa0a6f992eb48ffc271d5dcd7d8ae.jpeg

 

Det här är knasens favorit, Sparken har han fått ifrån ölargänget i Gbg, lite wannabe ;)

Jo, jag får väl tacka dig för att jag provade Sparken, jävligt god. Pripps duger som kalsongfylla-öl, kraftigt underskattad :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

Jo, jag får väl tacka dig för att jag provade Sparken, jävligt god. Pripps duger som kalsongfylla-öl, kraftigt underskattad :) 

Han Pattaya-Robban från SS gillade ju pripps, 8st 7,2:or + en plastpåse 100kr jämt :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

Jo, jag får väl tacka dig för att jag provade Sparken, jävligt god. Pripps duger som kalsongfylla-öl, kraftigt underskattad :) 

De flesta ölen funkar förutom någon överprisad  Ipa/Apa filtrerad genom en surdegslimpa i någon wannabe-hipsters källarskrubb i Haninge.

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev steffegw:

 

mythaitour2003

jaha? tyckte du att du var rolig nu? jag antar att du speglar en gammal hotmailaddress jag skaffade inför en 3mån-resa jag gjorde och skaffade den för att vi skulle driva thaihubben och swedvdr med olika mods. hur fick du nys om den? en gammal hubbräv?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, hamnoi said:

De flesta ölen funkar förutom någon överprisad  Ipa/Apa filtrerad genom en surdegslimpa i någon wannabe-hipsters källarskrubb i Haninge.

 

Jag tänkte ge dig en boomeraghämndbuukarma (hyfsat långt ord) men givetvis har du rätt. Just den där surdegsIPan från Haninge (var det inte Saltsjöbaden?) är inget vidare :)

 

Det görs en massa pissig craft beer med häftiga etiketter och en cool ”story”. Precis som det dyker upp häftiga restauranger, kläder och bloggar med mycket buzz men lite innehåll.

 

Öl är nästan alltid gott och man får gilla vad man vill. Numera finns det dock alternativ till det traditionellt trista utbudet i Thailand så jag uppmanar alla att ge det en chans.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Jag tänkte ge dig en boomeraghämndbuukarma (hyfsat långt ord) men givetvis har du rätt. Just den där surdegsIPan från Haninge (var det inte Saltsjöbaden?) är inget vidare :)

 

Det görs en massa pissig craft beer med häftiga etiketter och en cool ”story”. Precis som det dyker upp häftiga restauranger, kläder och bloggar med mycket buzz men lite innehåll.

 

Öl är nästan alltid gott och man får gilla vad man vill. Numera finns det dock alternativ till det traditionellt trista utbudet i Thailand så jag uppmanar alla att ge det en chans.

Hade en period då jag testade en massa nya öl, en påse gott&blandat till helgen, slutade oftast med att jag fick hälla ut hälften.

Men visst finns det go IPA/APA och Ale, men av nämnda öl i omröstningen så blir det den smaklösa sunkölen Leo:)

I Sverige så blir det oftast Spaten hemma, men nu har jag ett gäng Warsteiner efter en Kielresa, en annan favorit.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, hamnoi said:

Hade en period då jag testade en massa nya öl, en påse gott&blandat till helgen, slutade oftast med att jag fick hälla ut hälften.

Men visst finns det go IPA/APA och Ale, men av nämnda öl i omröstningen så blir det den smaklösa sunkölen Leo:)

I Sverige så blir det oftast Spaten hemma, men nu har jag ett gäng Warsteiner efter en Kielresa, en annan favorit.

Varje sommar, vid besöket på Systembolaget i Tibro, känner jag mig som jag antar att Anna-Greta, 145 kg, känner när hon går in i Kvänum Godisfabrik. Det finns så oerhört mycket bra svensk craft beer, inte bara IPA, och priserna är löjligt låga jämfört med vad jag är van vid.

 

Nu är västeråsaren här, måste dra.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang har dessutom många alternativa användningsområden, tex som smakförstärkare i köttfärssås...

 

 

20181208_194825.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev spooncreek:

Chang har dessutom många alternativa användningsområden, tex som smakförstärkare i köttfärssås...

 

 

20181208_194825.jpg

Är det inte bättre att förstärka smaken med något som gör det godare?

Blir lite som att plocka i kattens låda och garnera salladen med:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Är det inte bättre att förstärka smaken med något som gör det godare?

Blir lite som att plocka i kattens låda och garnera salladen med:)

Köttfärssås och grytor blir kanongoda med en skvätt öl i, dock brukar jag använda Guinness, men kungaölet Chang är säkerligen ett gott substitut :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, hamnoi said:

Är det inte bättre att förstärka smaken med något som gör det godare?

Blir lite som att plocka i kattens låda och garnera salladen med:)

Du har rätt. Nästa gång ska jag istället testa med  Ipa/Apa filtrerad genom en surdegslimpa i någon wannabe-hipsters källarskrubb i Haninge 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Nu är vi tre, fick med Joints också :)

 

Ingen jävla kommunistöl här. Bögigt kangaroovin och sedan ska vi till Paulaner. Polaren har dock jobbat 20 år på ABB och där har de aldrig bråttom....

Jag har en bra polare på ABB Robots, han har jobbat där sedan han slutade på Mälardalens Högskola för ca 20år sedan.

Han pendlar till Bangalore i Indien sedan ABB la ut en del av programeringen till Indien.

Men nu läste jag att ABB Robots skulle göra stora investeringar i Thailand, och då polarn har thaiflickvänn och reser dit regelbundet så kan det ju bli jackpot för han.

Jag glömde fråga han om detta sist vi snackades vid, men han läser säkert här på MPR, ge dig till känna "lillebror"!

 

ps, det var bra att ha bra programerare som mods när man drev fildelning, både NoBuzz och framför allt programeraren på ABB Robot drog ett stort lass :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlands guld må vara lite trist, men testa Norrlands Djup, lite bättre snurr ock!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...