Jump to content
IGNORERAD

Nya avgifter for bankomatuttag from 17 april.


Steinlager

Recommended Posts

Jag kollade idag mitt ICA-internetkonto, tog ut 5000 THB och det var draget 1 201 SEK och några ören. Jagvet inte om "bötespengarna" ligger inbakad i beloppet.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    18

  • Herr Chang

    10

  • Tallviking

    10

  • pigge01

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Vilken ATM tillåter 30 000 THB ?

Minns ej!  ;)

Man skulle har köp en sådan här bil och tjänat pengar!  :crazy:

Mvh

Kimmo

12263_IMG_1258_jpg814e58855d2a6b6c58d2fe

12263_IMG_1258_jpg814e58855d2a6b6c58d2fe

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

exempel skicka pengar från handelsbanken kostar 40 kr och mottagar banken i Thailand kasikornbank tar 300 bht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

exempel skicka pengar från handelsbanken kostar 40 kr och mottagar banken i Thailand kasikornbank tar 300 bht.

Men då är det väl inte i ATM?

Har hört från några andra faranger att det varierar mellan bankerna.

Bra att ha koll på "onödiga kameler"

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog ut pengar, 2000 THB, på Siam Commersial bank i kväll och där stod det att de tar ut en avgift på 150 THB på kort som är "overseas" eller inte VISA om jag uppfattade saken skriven rätt. ATM-en låg en bit upp på Jomtien beach road, uppe vid Soi 5 eller 6 någonstans. Själv kostade det mig 20 THB eftersom jag hade BKK-kort med VISA.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nere nu i veckan fick samma meddelande vid uttag att det skulle läggas på 150 Bath för ett uttag med mitt Svenska VISA kort,,,suger rejält...testade några olika ATM automater samma skit både på flygplatsen i BKK och på Koh Samui..inte roligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var nere nu i veckan fick samma meddelande vid uttag att det skulle läggas på 150 Bath för ett uttag med mitt Svenska VISA kort,,,suger rejält...testade några olika ATM automater samma skit både på flygplatsen i BKK och på Koh Samui..inte roligt..

150TBH e ju  lika med 3stora Singha på seven eller en hela Mekong men som turist så borde man ha råd med det, men sen har jag medlidande med dessa sjukpensionärer som har en ansträng kassa.

Man får ta seden dit man kommer eller bojkotta landet...

Link to comment
Dela på andra sajter

japp siam commercial bank i Surin tog 150 bath i avgift  :diablo:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det kris.. dom jävla utlänningarna lånar inte ur mer pengar till oss... vad ska vi göra?

Jag vet.. vi höjer kostnaden för deras uttag när de är här så får vi iaf in lite stålar.

Suck...

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad som blivit 500 miljoner baht dyrare årligen för bankerna som motiverar kostnadsuttaget.

15 miljoner turister x 2 uttag i snitt per turist x 150 baht = 450 milj baht per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tog ut THB 10000 på ICA-kortet igår på Bangkok Bank ATM. Som sista steg dyker det upp en fråga om man accepterar 150 baht i uttagsavgift. Trevligt att man i varje fall får en chans att avböja!

Vad gäller uttag i den storleksordningen spelar det väl inte så stor roll med denna avgift. Men om svärfar Chang ska använda ICA-kortet för uttag THB 500-1000 då och då så blir det väl mycket overhead tycker jag.

Det får väl bli så att han tar tar ut THB 10000 och sätter in på sin egen ATM...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

150TBH e ju  lika med 3stora Singha på seven eller en hela Mekong men som turist så borde man ha råd med det, men sen har jag medlidande med dessa sjukpensionärer som har en ansträng kassa.

Man får ta seden dit man kommer eller bojkotta landet...

Just det smart sagt mango.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

150TBH e ju  lika med 3stora Singha på seven eller en hela Mekong men som turist så borde man ha råd med det, men sen har jag medlidande med dessa sjukpensionärer som har en ansträng kassa.

Man får ta seden dit man kommer eller bojkotta landet...

Sedan finns ju alternativet att använda hjärnan och nyttja de bankers ATM som inte tar någon avgift och därefter supa ner sig på 7/11.. :crazy::crazy::crazy:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Herr Chang!

Vad hände när du avböjde? Slapp du avgiften?

Nej, jag tog ut pengar och fick säkert betala avgiften. Vad jag menade var att jag fick möjligheten att utan kostnad avbryta hela uttaget efter att ha blivit informerad om denna avgift.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Undrar vad som blivit 500 miljoner baht dyrare årligen för bankerna som motiverar kostnadsuttaget.

15 miljoner turister x 2 uttag i snitt per turist x 150 baht = 450 milj baht per år.

Jag misstänker att bankerna har fått något uppdrag av regeringen att specialgranska alla utlandstransaktioner dels med tanke på terrorism och pengatvätt men kanske även för att komma åt pengar som kanske Thaksin eller hans kompisar försöker föra in i Thailand. Ett sätt att finansiera detta så att bankerna slipper ta kostnaden är att lägga på en uttagsavgift.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag misstänker att bankerna har fått något uppdrag av regeringen att specialgranska alla utlandstransaktioner dels med tanke på terrorism och pengatvätt men kanske även för att komma åt pengar som kanske Thaksin eller hans kompisar försöker föra in i Thailand. Ett sätt att finansiera detta så att bankerna slipper ta kostnaden är att lägga på en uttagsavgift.

Rimmar dåligt med att alla banker inte tar avgiften. Snarare en koalition av snikna bankdirektörer som vill visa hur man drar stålar av faranger som INTE sätter in degen på deras banker. Eller ytterligare bevis för hur Thailogiken fungerar, färre turister mindre utländs valuta att spekulera i.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som kan tala om med säkerhet vilka banker som INTE tar ut avgiften i Thailand ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Någon som kan tala om med säkerhet vilka banker som INTE tar ut avgiften i Thailand ?

Kasikorn Bank. Tog ut idag. Ingen avgift.

Quote

Sedan finns ju alternativet att använda hjärnan och nyttja de bankers ATM som inte tar någon avgift och därefter supa ner sig på 7/11.. :crazy::crazy::crazy:

MVH

Baa

Hur ser de automater ut, i andra banker, där man stoppar in hjärnan?

Låter lite farligt. använder nog även fortsättningsvis mitt bankomatkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Tjejens syrra jobbar på Kasikorn så det blir bra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Hur ser de automater ut, i andra banker, där man stoppar in hjärnan?

Låter lite farligt. använder nog även fortsättningsvis mitt bankomatkort.

Vet inte. har Du provat spermabanken?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

spermabanken är den dyraste stället att sätta in på

avgiften börjar efter 9 månader och varar i minst 18 år :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nån inte hittar dit så är det så här den ser ut.

Baa

12312_sperm%20bank%20-%20night%20deposit

12312_sperm%20bank%20-%20night%20deposit

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en bank som inte tar extra avgift är Ayuthaia, kan inte den exakta stavningen och har just landat i Stockholm så jag kan inte kolla. Men dom har gula ATM.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...