Jump to content
IGNORERAD

Nya avgifter for bankomatuttag from 17 april.


Steinlager

Recommended Posts

Vad jag fattat så räcker det med "bara" 800.000 bath som du haft i thailändsk bank i 3 månader samt att du är 50+ så ligger du bra till för ett årsvisa.

Mvh Fritz...

Man behöver inte ha en enda batht på banken för att få ett års visa, förutsättningarna finns på Thaländska ambassadens hemsida.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    18

  • Herr Chang

    10

  • Tallviking

    10

  • Franco

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det stämmer Fritz, eller ha en dokumenterad inkomst från Sverige som ska legitimeras av ambassaden på minst 65000B/månad. Om det räcker med 50 plus vet jag ej. Är du gift med en Thailändsk kvinna och det är registrerat här så räcker det med 400 000B på Thaikontot/3 mån. Enligt Immigration Hälsningar anders Så det så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Patong 2 veckor nu..

Med ICA-kort(master card) så tog dom 150 baht avgift oavsett vilken ATM jag tog ut i..

Med mitt VISA-kort så tog dom INGEN avgift...

Andra erfarenheter...??

men icakortet har inget valutapåslag,visa har 1,6%

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte ha en enda batht på banken för att få ett års visa, förutsättningarna finns på Thaländska ambassadens hemsida.

Baa

Halloj...känner till reglerna ganska väl och vet att det även går att få ett årsvisa med styrkt "inkomst" på 65.000 bath/månad. Eller an kombination av pengar på banken och styrkta "månadsinkomster".

Jag sökte mitt på Immegration i Jomtien. Först visade jag upp intyg på att jag hade mer än 65.000 BRUTTO/ månad till Svenska konsulatet så fick jag ett intyg/rekommendationsbrev som jag bifogade min ansökan.

Jag fick även tipset om att ha en thailändsk bankbok med minst 10.000 bath på men om detta var ett krav har jag ingen susning om men det skadar nog inte drinks.gif

OBS att detta gäller när man söker visumet i Jomtien. Det är nog besvärligare och dyrare att söka det på thailändska ambassader i Sverige.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders, Du har ju retirementvisa O-A, då behövs det kulor på banken, 4-800 000 beroende på om man är gift eller ej.

För ett 1 års multientrence behövs det inkomst 65 000b/m eller om man är gift ingen inkomst alls.

Hade Baa

PS Fritz, säkert både lättare och billigare i Jomtien, men jag fixar det i Sverige på "sommarsemestern" DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Grevenigrevie

Någon som har något nytt att tillägga om dessa avgifter.

Det har ju snackats om att bara vissa ATM tar 150 baht medan vissa tar 15 baht och vissa inte tar något.

Känns lite rörigt nu...

Någon med färsk info om detta ??

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra trix är att bara ha 150 bath på kontot, så att när man tar ut dem så finns det inget till kvar till avgiften.

Privatrådgivaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ayotayabank (ursäkta stavningen) De gula ATM maskinerna tog tidigare 15B, sedan ca två veckor är det fritt, Så De Så anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nakhon: anders lever här i Buriram, vi har en gulis på Big C och två i stan. ( vad jag vet ) men skit i det. Utav en händelse så märkte vi att det var free på De Gule ;- Man ser det när kortet stoppas i, tror jag... OK Där kom kunskapen fram, så var det. under en kort tid kostade det 15B, men sedan ett par, tre veckor Free igen. Underbart är oftast kort, men detta är kul.

Nästa gång du ska hämta flingor, kom till Buriram // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nakhon: anders lever här i Buriram, vi har en gulis på Big C och två i stan. ( vad jag vet ) men skit i det. Utav en händelse så märkte vi att det var free på De Gule ;- Man ser det när kortet stoppas i, tror jag... OK Där kom kunskapen fram, så var det. under en kort tid kostade det 15B, men sedan ett par, tre veckor Free igen. Underbart är oftast kort, men detta är kul.

Nästa gång du ska hämta flingor, kom till Buriram // anders

Är det inte så att du anders har konto och kort i thailändsk bank? Du bor ju där.

150 baht avgiften gäller ju bara utländska kort.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Avgiften om man har ett thailändskt ATM kort och tar ut i fel automat, t.ex Ayudhya Bank med ett Bangkok Bank kort, är 20 Bath.

Tar man ut i "rätt" automat är det gratis.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

BIKER: jag respekterar din försiktiga fråga, Anders har konto i Sverige (Skandiabanken) Här i Thailand kostar det inget om du har konto på Thaibank. Klart slut mvh anders

Om det kostade 150B nationellt för Thai. Du Hajjar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...