Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket har ni flugit under 2018


samet

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Exakt! Därför förstår jag inte varför man betalar extra för att sitta mitt i planet när alla fördelar finns längst bak i planet.

 

 

Längst bak är det ju smalare och allra längst bak samlas en del som vill sträcka på benen och vänta på ledig toa och dessutom då uppenbarligen en del spring efter påfyllning, så vart det är bra att sitta är väl en smaksak. Dricka finns väl lägra fram i planet också. 

 

Boka sittplast har jag kunnat göra direkt efter bokad biljett. Jag föredrar att sitta i den främre delen av ekonomisektionerna och det är då inget jag betalat något extra för. De är ju liksom bara att gå in på Thai och boka. Har dock förstått att vissa billigare biljetter (typ kampanj) har begränsningar till sittplatserna längre bak i planet. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • KaiserBlood

    6

  • rolba

    5

  • stefan5300

    4

  • samet

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2018-12-08 at 08:37, skrev Atom:

Jag skulle föredra om jag inte var med i den konkurrensen; flygningar till Shenyang, Baotou och Jiayuguan är inte alls så glamorösa som de låter.....

 

En resevecka brukar det bli 5-6 flyg och de flesta månader blir det 3 sådana veckor så med lite avdrag för semester så blir det nog 150-160 flygningar om året. Senaste åren har det blivit alltmer tåg i Kina så jag tror jag nått min topp. Dessutom börjar det kännas som jag kan det här, om bara P3 kan höja mitt arvode så säger jag upp mig idag.

 

Skulle tro att @stjp8729 också ligger på över 100 flygningar om året.

 

4 grader här i Shanghai så får nog fan flyga lite mer för att skynda på den globala uppvärmningen :)

Hej på Er! :)

 

Helt ärligt vill inte räkna hur många gånger man flyger per år, men passet brukar vara fullt efter max 1,5 år. Så summa summarum alldeles för mycket.

 

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
44 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej på Er! :)

 

Helt ärligt vill inte räkna hur många gånger man flyger per år, men passet brukar vara fullt efter max 1,5 år. Så summa summarum alldeles för mycket.

 

Ha en bra dag!

:wai:

 

Nej, aldrig roligt att räkna.

Problemet är ju att jag har en app (SAS) som registrerar alla resor, förutom det som inte är SAS.

 

Vid veckopendling så brukar jag ha 90 resor efter 15 veckor och med hemmakontor varannan vecka så tar det mig 30 veckor att komma upp i Diamond status.

Med mitt nya upplägg så tar det 45 veckor att få Diamondstatus, vilket nästan är på gränsen att man klarar när man inkluderar semester, men det kan fort ändras då ett annat projekt tydligen önskar mig där. Inte, bra. 

Torskar både pengar och en massa annat på det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Batting:

Det där är fortfarande modellflyg. 

JA.

Du är kanske inte så dum som alla säger, fast det är klart, jag skrev ju modellflyg i mitt första inlägg, så du kanske bara har hyfsat minne.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Drinkvagnen är alltid ett plus när den kommer i tid👍

 

Hur långt innan kan du boka upp sätet med Thai? Har för mig det var 24 timmar innan. Bokar oftast med Ticket för deras avbeställningsskydd, men då kostar stolen några hundralappar extra.

Om jag bokar med Nonki så får jag det inlagt direkt. Annars är det bara att logga in och reservera direkt. Kostar inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-08 at 05:15, skrev Batting:

Vad menas med "Flygleg"?

Fick förklarat av en engelsk kompis att flightleg/flygleg är ett ord som flygbolagsanställda använder och inte av folk i allmänhet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Fick förklarat av en engelsk kompis att flightleg/flygleg är ett ord som flygbolagsanställda använder och inte av folk i allmänhet.

Inspirationen till trådstarten kommer nog från ett annat forum som är mer flygbaserat, där vet alla vad ett leg är.

En mer passande tråd på Mpr vore  "Hur många barbrudar har ni löst ut under 2018" Där skulle det inte komma några frågor om vad LT, ST osv betyder :)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev M33:

Inspirationen till trådstarten kommer nog från ett annat forum som är mer flygbaserat, där vet alla vad ett leg är.

En mer passande tråd på Mpr vore  "Hur många barbrudar har ni löst ut under 2018" Där skulle det inte komma några frågor om vad LT, ST osv betyder :)

Ja konstigt vore det ju annars om de inte vet vad en flygresa är.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev thaiola:

jag flyger runt i Thailand pa min  Big bike

sa inga flygplan for mig  

Vad har du för bike?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-08 at 04:37, skrev samet:

Insåg att jag blev nyfiken... flygnörd som man är... 

 

Så hur mycket flyger ni på ett år?

 

Misstänker att @andrejsdenruskige nog är 100+

 

@L64 och @Benriach har väl en hel drös också...

 

Skälv får jag ihop ganska precis 50 flygleg iår... 

 

Så hur är det med er andra... hur många flygleg blir det under 2018? 

På Flyg eller konstgjord väg ??555

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/8/2018 at 8:37 AM, Atom said:

Jag skulle föredra om jag inte var med i den konkurrensen; flygningar till Shenyang, Baotou och Jiayuguan är inte alls så glamorösa som de låter.....

 

En resevecka brukar det bli 5-6 flyg och de flesta månader blir det 3 sådana veckor så med lite avdrag för semester så blir det nog 150-160 flygningar om året. Senaste åren har det blivit alltmer tåg i Kina så jag tror jag nått min topp. Dessutom börjar det kännas som jag kan det här, om bara P3 kan höja mitt arvode så säger jag upp mig idag.

 

Skulle tro att @stjp8729 också ligger på över 100 flygningar om året.

 

4 grader här i Shanghai så får nog fan flyga lite mer för att skynda på den globala uppvärmningen :)

Hastigt, men betydligt mindre lustigt, hann det bli en resa till i år. 36h i Korea. 6 reseveckor och runt 30 flyg senaste 7 veckorna. Inget Thaiflyg till Busan inatt så jag fick ringa Krungsri så de åtminstone kunde släppa in mig i Miracle Lounge.

 

Jo, ska ju till Singapore nästa vecka också men det är semester med familjen, så det räknas inte.

D6923290-827B-4A83-A130-3301B52BC8A0.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev thaiola:

kawasaki Vulcan 900cc  2013

Hade du åkt på den då vi träffades i Pattaya?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...