Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket har ni flugit under 2018


samet

Recommended Posts

Guest Fredman

För 1,5 år sedan låg jag på mer än 30 leg. Sedan bytte jag jobb och har inte många flygresor i tjänsten längre vilket är riktigt skönt. En flygresa på 3 timmar tar ju som minst den dubbla tiden men ofta mycket mer.

i år har det bara varit en retur från Thailand och en tur och retur till Barcelona. Det blir ju en tur till Thailand så i år är jag nere på 4 leg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • KaiserBlood

    6

  • rolba

    5

  • stefan5300

    4

  • samet

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

53 minuter sedan, skrev samet:

Ett leg är en flygresa.

T.ex GOT-ARN är ett leg. 

T.ex GOT-ARN-BKK är två leg.

T.ex. GOT-ARN-BKK-CNX är tre leg. 

Måste man lämna planet för att det skall räknas som två leg?

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

Måste man lämna planet för att det skall räknas som två leg?

 

Enis

Det ser du på boardingkortet, alla leg står utskrivna där

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Ett leg är en flygresa.

T.ex GOT-ARN är ett leg. 

T.ex GOT-ARN-BKK är två leg.

T.ex. GOT-ARN-BKK-CNX är tre leg. 

Åfan. Jag som trodde det var relaterat till alla bilder på sina egna ben när folk plaserat arslet i stolen som publiceras här :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev bara två detta år. Stockholm - Hamburg och Prag - Stockholm

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår rapporterades det att vi Svenskar flög mer än de flesta, men jag tvivlar på att de räknade "Leg".
Det handlade ju om klimatförändringar och sådant så jag antar att de räknade längden på flygsträckorna.
Nu är det kanske inte så konstigt att vi ligger i topp i den statistiken.
Vi längtar förmodligen mer efter sol, värme och svalkande bad än de flesta.
Dessutom har vi längre till det än de flesta andra.

Det är väl bara att erkänna att om man flyger till Thailand två gånger om året så bidrar man till den där statistiken.
Detta året så bytte jag ut en Thailandsresa mot Kroatien så då var jag väl lite snällare mot klimatet då, om man ska tro de där förståsigpåarna.
Enligt dem så är jag förmodligen en riktig gris, men jag pantar ju ändå Pet-flaskor...eh iallafall de som man får 2 kr för.  :40: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte att jag har väl inte gjort så många resor 2018.

 

Men när jag räknade så blev de 30 leg, där de är 50/50 mellan privata och tjänsteresor!

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Blev bara två detta år. Stockholm - Hamburg och Prag - Stockholm

Året e inte slut ännu, till Mariehamn hinner du åka varje dag om du vill och tebaks!;) För man måste tävla i allt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Året e inte slut ännu, till Mariehamn hinner du åka varje dag om du vill och tebaks![emoji6] För man måste tävla i allt!


Då hamnar han på en hedrande 6:e plats eller något sådant.
Link to comment
Dela på andra sajter

25 kanske

Cirkus.

Lagom tycker jag.
Toppade på cirka 200
År 2006

Man är ju väldigt inproduktiv när man flyger mycket så man halkar ner på karriär stegen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste 5 åren har jag bara flugit eldrivet, man gör ju sitt för MP!

Modellflyg förstås.

Fast nu säger dom att det finns Kobolt i batterierna, så det får bli segelflyg nästa år...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

De senaste 5 åren har jag bara flugit eldrivet, man gör ju sitt för MP!

Modellflyg förstås.

Fast nu säger dom att det finns Kobolt i batterierna, så det får bli segelflyg nästa år...

 

 

MVH

Hur ska du dra upp dem då?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-08 at 05:38, skrev rolba:

Gratis med Thai.

Dessutom brukar drinkvagnen komma först dit. 🍻

Stämmer på de flesta 777-300 men säkrast att kolla upp då vissa kärror bara har 71 rader i mitten. Då blir det 70D för mig.

Drinkvagnen är alltid ett plus när den kommer i tid👍

 

Hur långt innan kan du boka upp sätet med Thai? Har för mig det var 24 timmar innan. Bokar oftast med Ticket för deras avbeställningsskydd, men då kostar stolen några hundralappar extra.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Drinkvagnen är alltid ett plus när den kommer i tid[emoji106]
 
Hur långt innan kan du boka upp sätet med Thai? Har för mig det var 24 timmar innan. Bokar oftast med Ticket för deras avbeställningsskydd, men då kostar stolen några hundralappar extra.



Med bokningsnumret och ens egna efternamn så går det väl att boka sittplatsen när som helst.
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Med bokningsnumret och ens egna efternamn så går det väl att boka sittplatsen när som helst.

 

 

Det var iof  sig ett tag sedan jag bokade direkt med Thai, men då gick det inte att boka stol direkt. Bra om dom har ändrat så man kan få sin favoritstol längst bak vid drink hyllan direkt vid bokningen.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Drinkvagnen är alltid ett plus när den kommer i tid👍

 

Hur långt innan kan du boka upp sätet med Thai? Har för mig det var 24 timmar innan. Bokar oftast med Ticket för deras avbeställningsskydd, men då kostar stolen några hundralappar extra.

 

Sitter man långt bak i Thais kärror så har man nära till både baren och toaletten, tycker man det tar för lång tid innan drinkvagnen återkommer är det bara att sticka in snudan i galley därbak och be om en förfriskning... No popelem!

 

Har blivt 31 legs i år, man har blivit lite bekväm av sig. Alla flyningar har gjorts i jobbet. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Batting:

Hur ska du dra upp dem då?

Tja, när vi var yngre sprang vi med lina och trissa, det funkade, sen finns ju gummirep för oss lite äldre, men det miljövänligaste är väl vindkraft

 

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl mest vid fallskärmshoppning och flyguppvisningar man flyger under 2018. Så mitt svar är aldrig, förutom vid start och landning.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Sitter man långt bak i Thais kärror så har man nära till både baren och toaletten, tycker man det tar för lång tid innan drinkvagnen återkommer är det bara att sticka in snudan i galley därbak och be om en förfriskning... No popelem!

 

Har blivt 31 legs i år, man har blivit lite bekväm av sig. Alla flyningar har gjorts i jobbet. 

Exakt! Därför förstår jag inte varför man betalar extra för att sitta mitt i planet när alla fördelar finns längst bak i planet.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Tja, när vi var yngre sprang vi med lina och trissa, det funkade, sen finns ju gummirep för oss lite äldre, men det miljövänligaste är väl vindkraft

 

Tommy

Varit nere i Phuket några år vid Rawai , finns fin hangbacke i väst ,, Tog några gånger innan  jag fick låna ett billigt plan av en Thai , Efter det så när jag kommer så lägger han upp några jag får testa (gav han några tröjor o kepsar från min klubb från swe))  , Bra vind på hang e skitroligt , Men landningen på hang e kontrollerade krascher.... Kan även tillägga att det e en fransman som flyger där helt sjukt med sina hotliners. Kan tänka mig 40/ 50 tusen sek per maskin , Försökte hjälpa han med en bortflugen maskin, Men inte så roligt att gå i buskarna där nere med alla kryp.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, jag lär väl inte vinna med mina 19, men en resa är kvar, på lördag!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tommy:

Tja, när vi var yngre sprang vi med lina och trissa, det funkade, sen finns ju gummirep för oss lite äldre, men det miljövänligaste är väl vindkraft

 

Tommy

Det där är fortfarande modellflyg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...