Jump to content
Juha

Pensionsintyg snart slut..

Recommended Posts

Fredman
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Personligen har jag definitivt gjort valutavinst på att ha pengar på Thailändskt konto, så helt illa är det inte.

För det(SEK) jag förde över för 6 år sedan då vi flyttade får jag bra mycket mer USD/EUR för idag än om jag skulle låtit dem stå kvar på Svensk bank.

Sen vet jag inte om investeringar i SEK känns så tryggt idag, kronan lär ju fortsätta att försvagas mot de stora valutorna så länga jag lever iaf, samtidigt som BHT kommer att fortsätta att stärkas.

Det finns ju fler möjligheter för en ekonomisk bas i Sverige än sek på banken. Som du ser att jag skrev tidigare så är jag inte mycket för att ha pengar på banken mer än "russelpengar". 

Vad det gäller kronans utveckling så vill jag avvakta både ränteändringen den 19/12 och den i februari innan jag ger dig medhåll på det. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
7 minuter sedan, skrev Fredman:

jag inte mycket för att ha pengar på banken mer än "russelpengar". 

Jag har bara "russelpengar" 😂😂😂

8 minuter sedan, skrev Fredman:

Vad det gäller kronans utveckling så vill jag avvakta både ränteändringen den 19/12 och den i februari innan jag ger dig medhåll på det. 

Kommer säkert att bli en liten förstärkning för kronan vi ev höjning av räntan, men långsiktigt tror jag kronan kommer att fortsätta att försvagas, samtidigt som att THB kommer att fortsätta förstärkas.

Men tro ska man ju göra i kyrkan ;)

Men med tanke på Sveriges förutsättningar ekonomiskt, sjunkande tillväxt, ökade kostnader för välfärd så ser det inte ljust ut, så därför kostar jag på mig att tro lite....

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
36 minuter sedan, skrev Soengsang:

men långsiktigt tror jag

Trevligt se att du använder ordet "tror" för en gångs skull, jag trodde inte att det ordet fanns i din vokabulär. :mdr:

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
1 timme sedan, skrev Fritz:

Trevligt se att du använder ordet "tror" för en gångs skull, jag trodde inte att det ordet fanns i din vokabulär. :mdr:

Vi hoppas jag "tror" fel för en gångs skull, även solen har ju sina fläckar :)

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy