Jump to content
IGNORERAD

Min dryga storebror!


Stefan

Recommended Posts

Jag måste börja denna lilla tråd från början, För massor av år sedan beslutade jag mig för att det var dags för en "walk about" målet var Amazonas djungler. Så jag stövlade in på den lokala resebyrån och pratade med "tjockis", nu var han inte alls tjock, har ingen aning varför han kallas så!

Jag framförde önskan om mitt resmål, han tittade på mig med en besynnerlig min och frågade när jag ville åka, jag svarade: imorgon vore perfekt! Tjockis stirrade storögt på mig och förklarade att Amazonas är inget man bara åker till utan vidare, och absolut inte med så kort varsel. 

Nähe, svarade jag, men jag vill åka i morgon! Efter ett ivrigt knappande föreslog han Thailand istället. Thailand tänkte jag, det tog en stund innan jag kunde placera landet på kartan. Efter en del prat med Tjockis beslutade jag mig för att Thailand ändå var ganska OK, dock inte som Amazonas!

Första resan vart en ganska omtumlande historia som jag får berätta om någon annan gång! Jag fick naturligtvis "gula febern" omedelbart efter jag klivit av planet i Krabi. Väl hemkommen gick jag direkt till Tjockis, han log lite snett när han frågade om det var dags för Amazonas igen, nej för tusan svarade jag, Thailand! Han skrattade högt och frågade, när vill du åka då? Svaret från mig blev, imorgon skulle passa utmärkt! 

Nu till min dryge storebror.

 Jag tjatade och tjatade år efter år på han att följa med mig till Thailand, men svaret blev alltid, NEJ, jag vet hur det kommer att sluta. Till slut tröttnade jag på att fråga, men så en dag i december 2012 ringde han och sa kort, jag ska med dig! Jag svarade, Hmm, jag åker den 14,e och stannar där i en månad. Svaret blev, jag vill åka den 25,e december och tillbaka 15, januari, det måste vara med Thai och dessa datum, du får boka åt mig för jag har ingen aning hur man gör. Jag hittade efter en del sökande en biljett åt han, men den var sjukt dyr. Så jag ringde han och förklarade att visst kan du åka , men det kostar väldigt mycket med de krav du har. Han frågade hur mycket då? 17500 blev svaret från mig, skojar du sa storebror, det är ju billigt!

Där startade min dryge storebror sin väg mot en gulare feber än jag kunde ana. Efter första resan vart det en månad, sedan två månader i Thailand om året, nu är det oktober till april som gäller för han. Han har köpt en riktigt fin condo i Mae Raumpung. Den dryge storebrodern är en riktigt bra kock, han kan verkligen göra helt fantastiska maträtter och han har alltid drömt om att äga en restaurang, men hans öde ville annorlunda, han fick harva som starkströmselektriker tills för några år sedan då han sålde företaget till Bravida. 

Han har nu förverkligat sin dröm att driva en restaurang, han har köpt en liten sylta i Mae Raumpueng. Han vet att han aldrig kommer att tjäna några pengar på det, kanske även kommer att gå back. Men han har förverkligat en livsdröm, det är få förunnat att kunna göra det!
Han sade en gång för länge sedan när jag frågade om han skulle med till Thailand, Nä, jag vet hur det kommer att sluta!

image.png.bb1489852ad39586f31c085f54df3f0b.png  

keka.jpg.add9d4dbe972df5d29afcb19f3036274.jpg

Jag hoppas att det kommer gå bra för han, han är ju trotts allt min dryge storebror!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stefan

    20

  • Batting

    5

  • Enis

    3

  • Cavemannen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Håller inte @Tallviking kring där i krokarna?

 

och kan åka dit som en guide-mpr, för att sedan dela ut stjärnor eller nått

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Enis:

Håller inte @Tallviking kring där i krokarna?

 

och kan åka dit som en guide-mpr, för att sedan dela ut stjärnor eller nått

 

enis

Japp, han bor runt hörnet!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, inte långt därifrån. Hur länge stannar du i Mae Ruempung? Jag kommer dit ganska snart.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Trevlig berättelse.......

Du är duktig på att skriva......

Ser fram emot fler inlägg.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att inte P3 kan lägga till ett hjärta i karmagubbarna nedan, den här tråden hade vart värd det...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Mycket bra tråd, gillar folk som vågar bryta upp och testa nåt nytt, själv är jag för feg..

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam kaeng:

 

Han verkar vara en fighter - precis som jag tror att du är!

 

:thumbsup:

Ja, han började jobba som traditionell lärling när han var 16, han har aldrig jobbat inomhus. Han har trotts allt klarat sig ganska hyfsat genom åren, högspänning är ingen lek!

Så, han är en fighter!

//S   

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev aasoiskawbeach:

Mycket bra tråd, gillar folk som vågar bryta upp och testa nåt nytt, själv är jag för feg..

Det var ganska otippat att han skulle göra det, alla trodde att jag skulle göra något liknande. Men han gjorde det jag fortfarande får drömma om, i två år till!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Go tråd med en hel del kärlek, trots allt!

 

Stefan! Lägg nu ut en meny från den dryges Restaurang!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev Tommy:

Go tråd med en hel del kärlek, trots allt!

 

Stefan! Lägg nu ut en meny från den dryges Restaurang!

 

 

MVH

 

Ja, det skulle vara intressant å se.........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ja, det skulle vara intressant å se.........:thumbsup:

Ända till *** börjar klaga på priserna, trotts att denne aldrig kommer att befinna sig i närheten.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ända till *** börjar klaga på priserna, trotts att denne aldrig kommer att befinna sig i närheten.....

BTT förmodar jag att du menar?.....

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

BTT förmodar jag att du menar?.....

image.png.c2ecdc59bef9e4c5f822276135b96d94.png

 

Antagligen?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Go tråd med en hel del kärlek, trots allt!

 

Stefan! Lägg nu ut en meny från den dryges Restaurang!

 

 

MVH

Jag vet inte så mycket om menyn, det jag vet är att förutom vanligt thaislaffs blir det BBQ tema någon dag i veckan, samt någon dag med Svenskt långkok, jag tror inte han vet själv riktigt än!

Nu är "den dryge" en korvälskare av rang, så det skulle inte förvåna mig om lite roliga korvar dyker upp på menyn! Men som sagt så vet jag inte så mycket än!

//S

 

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Stefan:

Jag måste börja denna lilla tråd från början, För massor av år sedan beslutade jag mig för att det var dags för en "walk about" målet var Amazonas djungler. Så jag stövlade in på den lokala resebyrån och pratade med "tjockis", nu var han inte alls tjock, har ingen aning varför han kallas så!

Jag framförde önskan om mitt resmål, han tittade på mig med en besynnerlig min och frågade när jag ville åka, jag svarade: imorgon vore perfekt! Tjockis stirrade storögt på mig och förklarade att Amazonas är inget man bara åker till utan vidare, och absolut inte med så kort varsel. 

Nähe, svarade jag, men jag vill åka i morgon! Efter ett ivrigt knappande föreslog han Thailand istället. Thailand tänkte jag, det tog en stund innan jag kunde placera landet på kartan. Efter en del prat med Tjockis beslutade jag mig för att Thailand ändå var ganska OK, dock inte som Amazonas!

Första resan vart en ganska omtumlande historia som jag får berätta om någon annan gång! Jag fick naturligtvis "gula febern" omedelbart efter jag klivit av planet i Krabi. Väl hemkommen gick jag direkt till Tjockis, han log lite snett när han frågade om det var dags för Amazonas igen, nej för tusan svarade jag, Thailand! Han skrattade högt och frågade, när vill du åka då? Svaret från mig blev, imorgon skulle passa utmärkt! 

Nu till min dryge storebror.

 Jag tjatade och tjatade år efter år på han att följa med mig till Thailand, men svaret blev alltid, NEJ, jag vet hur det kommer att sluta. Till slut tröttnade jag på att fråga, men så en dag i december 2012 ringde han och sa kort, jag ska med dig! Jag svarade, Hmm, jag åker den 14,e och stannar där i en månad. Svaret blev, jag vill åka den 25,e december och tillbaka 15, januari, det måste vara med Thai och dessa datum, du får boka åt mig för jag har ingen aning hur man gör. Jag hittade efter en del sökande en biljett åt han, men den var sjukt dyr. Så jag ringde han och förklarade att visst kan du åka , men det kostar väldigt mycket med de krav du har. Han frågade hur mycket då? 17500 blev svaret från mig, skojar du sa storebror, det är ju billigt!

Där startade min dryge storebror sin väg mot en gulare feber än jag kunde ana. Efter första resan vart det en månad, sedan två månader i Thailand om året, nu är det oktober till april som gäller för han. Han har köpt en riktigt fin condo i Mae Raumpung. Den dryge storebrodern är en riktigt bra kock, han kan verkligen göra helt fantastiska maträtter och han har alltid drömt om att äga en restaurang, men hans öde ville annorlunda, han fick harva som starkströmselektriker tills för några år sedan då han sålde företaget till Bravida. 

Han har nu förverkligat sin dröm att driva en restaurang, han har köpt en liten sylta i Mae Raumpueng. Han vet att han aldrig kommer att tjäna några pengar på det, kanske även kommer att gå back. Men han har förverkligat en livsdröm, det är få förunnat att kunna göra det!
Han sade en gång för länge sedan när jag frågade om han skulle med till Thailand, Nä, jag vet hur det kommer att sluta!

image.png.bb1489852ad39586f31c085f54df3f0b.png  

keka.jpg.add9d4dbe972df5d29afcb19f3036274.jpg

Jag hoppas att det kommer gå bra för han, han är ju trotts allt min dryge storebror!

//S

 

Ser ju väldigt mysigt ut!  :39:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då e jag lika tuff som din storebror, kom till stora landet i väster för snart 40 år sedan från kommunist republiken Finland! Vem hade trott det!!:rotfl::rotfl: Annars bra skrivet av broder Steffo som alltifd!!!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Batting:

Ser ju väldigt mysigt ut!  :39:

Det vet i fan, ett vanligt Thaiställe, dock utan stenbord, de har han slängt och köpt mjuka soffor från IKEA!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Då e jag lika tuff som din storebror, kom till stora landet i väster för snart 40 år sedan från kommunist republiken Finland! Vem hade trott det!!:rotfl::rotfl: Annars bra skrivet av broder Steffo som alltifd!!!!

555, du har alltid en speciell plats i mitt hjärta, trotts allt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stefan:

555, du har alltid en speciell plats i mitt hjärta, trotts allt!

//S

Ja ADHD och dyslexi är inte att leka med!:rotfl: Och du är en för jävla go gubbe asså'! Skål!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Stefan:

Det vet i fan, ett vanligt Thaiställe, dock utan stenbord, de har han slängt och köpt mjuka soffor från IKEA!

//S

 

Stenbord brukar dom väl ha utanför SevenEleven?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Ja ADHD och dyslexi är inte att leka med!:rotfl: Och du är en för jävla go gubbe asså'! Skål!

Skål! Saknar dig faktiskt, men inte som alla kommer att tro nu!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...